زندگی به سبک میلیاردرها چقدر هزینه روی دستتان خواهد گذاشت؟

مطالب عمومی سری اول

خیلی از مردم سبک زندگی میلیاردرها رو تشویق می کنن و دوست دارن، مثل اونا بدون نگرانی پول خرج کرده و از لحظه لحظه زندگی خود لذت ببرن.

اما میدونید این افراد پولدار هر ماه چقدر هزینه می کنن تا به این شکل لوکس و باشکوه زندگی کنن؟

مطمئنا خرید عمارتای بزرگ با امکانات خاص و مدرنی که این دسته از ادما از اون بهره مند هستن، دستیار و مشاوره های شخصی، وکیل و نگهبان و گاردهای محافظتی مبالغ زیادی می خواد که فقط تعداد معدودی در جهان استطاعت اونو دارن.

با اینکه تقریبا همه میلیاردها هیچوقت در مورد هزینه های هرساله خود حرفی به زبون نمی آوردن، اما تا حدی میشه مخارج اونا رو حدس زد.

اگه براتون جالبه تا بدونین زندگی به سبک میلیاردها چقدر براتون آب می خوره و چه خرجی روی دستتون می ذاره، پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب رو بخونین.

هزینه مسکن: متغیره اما بیشترین حد ۲۰ هزار دلار (حدود ۶۵ میلیون تومن) به طور روزانه

بزرگ ترین هزینه ای که به عنوان یه میلیاردر باید پرداخت کنین، هزینه مسکنه. با احتساب قیمتا، برگردوندن واما و سودهای اونا و هم اینکه مالیات، بیمه و … رقمی برابر ۶۵ میلیون تومن در هر روز واسه داشتن یه عمارت شیک تو یه محله مشهور و باکلاس باید در نظر بگیرین.

هزینه ماشینای فانتزی: ۴۱۰ دلار (حدود ۱ میلیون تومن) یا بیشتر به طور روزانه

سبک زندگی میلیاردی یعنی اینکه سفرهای درون شهری خود رو  در آخر کلاس و پرستیژ انجام بدین و خودروی مناسب زندگی خود رو انتخاب کنین.

به عنوان یه فرد پولدار، انتظار میره که برندی مثل فراری یا بوگاتی سوار شید. در همین زمینه بد نیس بدونین که بوگاتی ویرون، در سال گذشته در آمریکا حدود ۳٫۲ میلیون دلار قیمت داشت. هزینه تعویض تایرهای این وسیله نقلیه هم حدود ۳۰ هزار دلار گزارش شده بود.

هم اینکه می گن که نگهداری هرساله اینجور خودرویی حدود ۱۵۰ هزار دلار به طور هرساله هزینه داره.

با احتساب همه این موارد، داشتن یه ماشین لوکس و گرون، لازمه اینه که شما روزانه حدود یه میلیون تومن واسه اون هزینه کنین.

هزینه قایقای تفریحی شخصی: بیشترین حد ۵۸۹۰ دلار (حدود ۲۰ میلیون تومن) به طور روزانه

وقتی می خواین یه زندگی لوکس و منحصر به فرد رو تجربه کنین، باید یه قایق تفریحی و شخصی هم داشته باشین که هر موقع دلتون خواست، به دل دریا زده و از آرامش اون آخر لذت رو ببرین.

البته باید بدونین که کشتی خصوصی هزینه های زیادی داره.
جالبه بدونین لئوناردو دی کاپریو، یه قایق ۱۴۰ متری داره که ساخت اون براش ۲۰۰ میلیون دلار آب خورده. اما این هزینه، تازه شروع پول خرج کردنه. نگهداری و به کار گیری اینجور قایقی حدود ۴۰۰ هزار دلار به طور هرساله هزینه در بر داره که رقمی برابر ۲۰ میلیون تومن به طور روزانه رو شامل می شه.

مربی ورزشی خصوصی: ۱۴۸۵ دلار (حدود ۵ میلیون تومن) به طور روزانه

وقتی جیب هاتون پر از پول باشه، رفتن به باشگاه های عمومی کاری الکی و بی معنی حساب می شه.
در این حالت، شما در باشگاه خصوصی خود در زیرزمین خونه تون که شکلای جور واجور دستگاه های لوکس و به روز در اون دیده میشدند، ورزش می کنین.

پس، واسه داشتن برنامه ورزشی مناسب و حفظ تناسب اندام خود، به یه مربی خصوصی هم نیاز دارین. به گزارش موسسه ای آمریکایی که مربیای شخصی واسه میلیاردها پرورش میده، هزینه این مربیا رقمی برابر ۱۳۰۰ دلار واسه یه ساعته.

با این حساب، اگه ۴ روز در هفته، به مدت دو ساعت ورزش کنین، باید هفته ای رقمی برابر ۱۰۴۰۰ دلار هزینه کنین که برابر ۵ میلیون تومن در هر روز می شه.

آشپز شخصی: ۴۹۰ دلار (حدود یه میلیون و ۵۰۰ هزار تومن) به طور روزانه

آشپز شخصی برخلاف تصور هزینه خیلی زیادی نداره و با مبلغی برابر یک تا ۲ میلیون تومن در روز می تونین یه آشپز حرفه ای استخدام کنین که هر روز غذاهای موردعلاقه تون رو واسه شما طبخ کنه.
البته این آشپزها عموما چشم انتظار جایزه روسای خود هستن که می تونه مثلا شامل یه ساعت کارتیه باشه.

پیشخدمت و نگهبان: ۲۵۱ دلار (حدود ۸۰۰ هزار تومن) به طور روزانه

آراسته و مرتب نگه داشتن خونه لازمه کار بدون این دست اون دست کردن س. واسه این منظور، لازمه چندین پیشخدمت در اختیار داشته باشین که به تمیز کردن گوشه و کنار خونه پرداخته و همه امور مربوطه رو سازمان دهی کنن.

پیشخدمتا در آمریکا به صورت میانگین ۵۵۵۶۸ دلار به طور هرساله دریافت می کنن. که رقمی حدود ۷۵۰ هزار تومن به طور روزانه س. حقوق نگهبان هم به طور روزانه حدود ۵۰ هزار تومنه.

هزینه سرگرمی: بیشترین حد ۸۲۱۹۱ دلار (حدود ۲۷۰ میلیون تومن) به طور روزانه

اگه واسه هر جشن و مهمانی میانگینی برابر ۱۰ میلیون دلار در نظر بگیریم، و اگه فرض رو بر این بذاریم که شما در هر سال ۳ مهمانی بزرگ برگزار می کنین، یعنی رقمی برابر ۳۰ میلیون دلار (حدود ۱۰۰ میلیارد تومن)، یعنی باید روزانه ۲۷۰ میلیون تومن هزینه کنین.

هزینه خدمات: ۲۶۷ دلار (حدود ۸۵۰ هزار تومن) یا بیشتر به طور روزانه

هزینه خدمات چی واسه تمیز کردن خونه در آمریکا، حدود ۱۸۷۰دلار به طور هفتگیه که رقمی برابر ۸۵۰ هزار تومن تو یه روز می شه.

پرستار کودک: ۲۱۳ دلار (حدود ۷۰۰ هزار تومن) به طور روزانه

وقتی میلیاردر باشین، مشغله های زندگیتون به اندازه ای زیاد میشه که واسه بچه داری فرصتی نمی مونه. از این رو واسه مراقبت کردن از بچه خود لازمه پرستار حرفه ای استخدام کنین.

پرستاران شبانه روزی در آمریکا حدود ۷۷۷۵۰ دلار به طور هرساله حقوق دریافت می کنن که برابر ۷۰۰ هزار تومن در روزه.

هزینه ویلا: متغیره اما بیشترین حد ۳ هزار دلار (حدود ۱۰ میلیون تومن) به طور روزانه

داشتن ویلا و خونه دوم هم لازمه هزینه های اضافیه. به طور مثال، شما باید واسه نگهبان و مستخدم به خاطر نگهداری و مراقبت از اون هزینه کنین. هم اینکه باید مالیات هرساله ملک رو هم پرداخت کنین. همه اینا در کنار هم به صورت میانگین رقمی برابر ۱۰ میلیون تومن به طور روزانه خرج روی دستتون می ذارن.

دستیار شخصی: ۲۴۶ دلار (حدود ۸۰۰ هزار تومن) به طور روزانه

دستمزد مشاوران شخصی خیلی کم نیس و حدود ۹۰ هزار دلار به طور هرساله هزینه داره.
به این حساب، اگه می خواین مثل یه میلیاردر زندگی کنین و از کمکا و مشاوره های دستیار شخصی خود بهره مند شید، باید حدود ۸۰۰ هزار تومن حقوق روزانه واسه اونا در نظر بگیرین.

مطمئنا واسه استخدام یه مشاور بسیار مشهور و حرفه ای باید بیشتر هزینه کنین که تا حقوق روزانه دو میلیون تومانی رو شامل می شه.

محافظان شخصی: ۱۱۷۸۰ دلار (حدود ۴۰ میلیون تومن) به طور روزانه

محافظان شخصی چون از تیم چند نفر تشکیل شدن هزینه زیادی دارن. طوری که واسه یه سال باید رقمی حدود ۴٫۳ میلیون دلار هزینه کنین. که هزینه ای برابر با ۴۰ میلیون تومن تو یه روز رو روی دستتون می ذاره.

وکیل قانونی: ۱۵۰۰ دلار (حدود ۵ میلیون تومن) واسه هر ساعت

داشتن وکیل خصوصی به معنی پرداخت ۵ میلیون تومن حقوق واسه هر ساعته.

هواپیمای شخصی: ۲۲۵۴ دلار (حدود ۷ میلیون تومن) یا بیشتر به طور روزانه

یکی از عادی ترین کارای که هر میلیاردری در سراسر دنیا انجام میده، خریدن یه دستگاه هواپیمای شخصیه تا با وسیله نقلیه هوایی خودش سفر کرده و از مشکلات تاخیرهای هواپیماییا خلاص شه.

واسه اینجور منظوری لازمه واسه خرید مثلا جت دست دوم Cessna Citation X مدل ۲۰۱۱ حدود ۱۰ میلیون دلار پرداخت کنین. هم اینکه واسه نگهداری از اونم باید ماهانه ۳ هزار دلار هزینه پرداخت کنین. هزینه های سوخت این وسیله نقلیه هم حدود ۱۱ هزار دلار میشه.

یعنی به طور میانگین در هر سال باید رقمی برابر ۸۲۳ هزار دلار پول بپردازید. یعنی مبلغی حدود ۷ میلیون تومن به طور روزانه.

هزینه عمومی واسه داشتن زندگی به سبک یه میلیاردر رقمی برابر ۱۳۰۰۳۹ دلار (حدود ۴۵ میلیون تومن) یا بیشتر در هر روزه.

مبلغ یاد شده فقط واسه هزینه های عادی و روزمره یه میلیاردره.