بهترین پلوپز ایرانی و خارجی

برگزیده

پلوپز دستگاهی است که در خانه و آشپزخانه هر منزلی دیده می شود و بیشتر برای پختن برنج در زمان کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد. پلوپزها برنجی خوش طعم را آماده کرده و لذت یک خوراکی را در منزل یا برای مهمانی فراهم می آورند. انواع و اقسام مدل های مختلف پلوپز در بازار وجود دارد که هر کدام دارای مزایای مخصوص به خود است. در این مقاله که برگرفته از وبسایت بیگ مارکت وب است شما را با انواع بهترین پلوپز ایرانی و خارجی آشنا می سازیم.

مزایای پلوپز در چیست؟

پلوپزها وسیله ای هستند که برای طبخ برنج بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند برنجی را در زمانی کوتاه بپزند. البته بسته به تعداد افراد خانواده و مهمانی هایی که در ماه یا سال برگزار می کنید خرید این محصول متفاوت خواهد بود چرا که این پلوپزها بر اساس تعداد افراد خریداری می شود. به طور مثال خانه هایی که جمعیت کمتری دارند نیازی به خرید پلوپزهای 7-8 نفره ندارند و برعکس خانوداده هایی که جمعیت زیادی دارند پلوپزهای 1-2 نفره به دردشان نمی خورد و در زمان تهیه یک پلوپز باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید. همچنین ممکن است در طول ماه مهمانی های زیادی برگزار کنید و افراد زیادی به خانه شما بیایند بنابراین وجود یک پلوپز چند نفره ضروری به نظر می رسد.

نکات مهم در انتخاب بهترین پلوپز ایرانی و خارجی

ظرفیت مناسبی داشته باشد

پلوپز باید ظرفیت خوبی داشته باشد و با توجه به تعداد خانواده جوابگو باشد و به صرفه باشد. انتخاب ظرفیت یک پلوپز بسته به افراد خانواده و تعداد آنها مشخص می شود و بنابراین بر اساس این مسأله به انتخاب ظرفیت لازم بپردازید که متناسب باش ما باشد.

جنس بدنه پلوپز

باید جنس بدنه و ظروف پلوپز در سطح مناسبی بوده و کیفیت بالایی داشته باشد. همچنین وجود روکش نچسب برای نچسبیدن غذا به ته دیگه مهم است. برخی از پلوپزها دارای جنس استیل و برخی نیز تلفون هستند. بنابراین در زمان تهیه یک پلوپز به کیفیت و جنس بدنه و ظروف دقت لازم را داشته باشید.

نمایشگر خوبی داشته باشد

صفحه نمایشگر یکی از مزیت های یک پلوپز خوب محسوب می گردد و این امر باعث کنترل بهتر بر فرآیند تولید غذا می گردد. این صفحه نمایش ها کار شما را از حالت سنتی و حدس زدن به روشی مدرن تر بهبود می دهند و عمل پخت و پز را برای شما به کاری ساده تر تبدیل می کنند. البته این نکته را باید عنوان داشت پلوپزهایی که صفحه نمایش دارند قیمت بالاتری نسبت به مدل های دیگر دارند.

زمان سنج پلوپز

در بسیاری از لوازم خانگی وجود تایمر یا زمان سنج یکی از قابلیت های خوب آنهاست به طوری که این زمان سنج می تواند زمان طبخ و یا فرآیند آماده سازی برنج را اتوماتیک کرده و آن را سرعت ببخشد. شما می توانید بر اساس زمانی که خود تعیین می کنید به عمل پخت و پز بپردازید.

توان بالایی داشته باشد

دستگاه های برقی مانند پلوپز یا زودپز و … دارای توان هستند. این توان با مقدار وات مشخص می شود و هر چقدر توان دستگاه بالاتر باشد مطمئناً جنس بهتر و با کیفیت تری خواهید داشت، بنابراین در زمان انتخاب بهترین پلوپزهای موجود در بازار به قدرت و توان دستگاه توجه ویژه داشته باشید.

چند مدل از بهترین پلوپزهای موجود در بازار

پلوپز پارس خزر مدل RC-101 TYAN

پلوپز «پارس خزر» مدل «RC-101»یک محصول خوب و کاربردی برای خانه و آشپزخانه به شمار می رود. این پلوپز دارای ظرفیت یک لیتری بوده و معمولاً برای یک خانواده چهار نفره مناسب و نرمال به نظر می رسد. وزن پلوپز به 2.8 کیلوگرم رسیده و جنس بدنه آن را فلز و جنس ظروف را تلفون نچسب تشیکل می دهد. از قابلیت های دیگر این پلوپز وجود تایمر یا زمان سنج است و همچنین از دیگ قابل جدا شدن بهره می برد. از ویژگی های دیگر این پلوپز توان 500 واتی آن است. طول سیم در این پلوپز به 1 متر رسیده و همچنین درب شیشه ای پیرکس دارد. این محصول از تایمر و ترموستات بهره برده و از حالت های مختلف پخت برخوردار است. از مزیت های این پلوپز وجود مواد پلاستیکی برای مقاومت در برابر حرارت است. همچنین این پلوپز برای امنیت و ایمنی بیشتر از ترمال فیوز بهره مند است.

پلوپز پارس خزر مدل RC-101TS

پلوپز پارس خزر مدل RC-101TS دارای جنسی از نوع استیل بوده و از دیگ قابل جدا شدن نیز برخوردار است. این پلوپز می تواند برنج ها را با درجه های گوناگونی پخت دهد. همچنین از ویژگی های دیگر این پلوپز وجود درب شیشه ای و وزن 2.6 کیلوگرمی است. این پلوپز برای  چهار نفر مناسب بوده و جنس ظروف آن از تفلون نچسب تشکیل شده است. دستگاه از زمان سنج بهره مند بوده و دارای توان مصرفی 500 وات است. از اقلام همراه این پلوپز می توان به قابلمه نچسب، پیمانه، اسفنج و دفترچه راهنما اشاره کرد.

منبع: بیگ مارکت وب