با ۱۰ میلیاردری آشنا شوید که از صفر به صد رسیده‌اند

مطالب عمومی سری اول

ما در زمونه‌ای زندگی می‌کنیم که واسه کسب موفقیت و رسیدن به ثروت انبوه به داشتن والدین پولدار نیاز نداریم. البته باید اقرار کنیم که در ایران هنوز به این مرحله از پیشرفت نرسیده‌ایم و خیلی از ثروتمندان جامعه (نه همه اونا) کسایی هستن که با حساب بانکی پدران خود تونسته‌ان اسم و رسمی واسه خود دست و پا کنن.

اما با جدا از وضعیت متفاوت ایران در سطح بین المللی، بیشتر افراد موفق و پولدار قرن گذشته رو آدمایی تشکیل داده‌ان که با همت عالی، اراده قوی و البته قدرت فکر و تصمیم‌گیری درست خود تونسته‌ان از صفر به صد برسن.

این افراد بهترین الگو در زندگی کسایی بشمار می‌روند که می‌خواهند آینده پر از موفقیت واسه خود رقم بزنن. در میون این میلیاردهایی که از صفر به صد رسیده‌ان می‌توان نام‌های آشنایی مثل ایلان ماسک یا بیل گیتس اشاره کرد که کارآفرینان بسیار قابل احترام و آدم‌های به طور کامل شریف و نیکوکار هستن.

باخبر شدن از گذشته و فراز و فرودهایی که این افراد در زندگی پشت سر گذاشته‌ان مثل کتاب آموزنده‌ای واسه همه ماست تا با باخبر شدن از اونا هیچوقت از تلاش واسه پیشرفت و موفقیت دست برنداریم و با کمک فکر و خلاقیت خود قدم در راه‌های درست بذاریم.

واسه آشنایی با داستان زندگی این افراد تا انتهای مطلب همراهمون باشین.

ایلان ماسک

ایلان ماسک دوست داشتنی که در تلاشه رویای سفر به فضا رو به یه واقعیت تبدیل کنه و خیال‌پردازی‌های بچه گونه بیشتر مردم جهان رو جون ببخشد، در سن ۹ سالگی برنامه‌نویسی رو آموخت و در سن ۲۸ سالگلی اولین استارت‌آپ خود رو با ارزش ۳۰۷ دلار فروخت. اون در سن ۳۰ سالگی PayPal رو پایه‌گذاری کرد و در سن ۳۲ سالگی موسس کارخانه تسلا موتورز شد.

الان اون ۴۷ ساله س و یکی از موفق‌ترین مهندسان، کارآفرینان و میلیاردرهای جهان بشمار می‌رود و قراره آدم‌های زمین رو به سفر مریخ ببره.

 

بیل گیتس

 

بیل گیتس در دوران تحصیل خیلی موفق نبود. در کالج هم در بیشتر کلاس‌ها غیبت داشت و در آخر هم در سال دوم تحصیل از کالج اخراج شد.
اما بازم به برنامه نویسی علاقه داشت. یعنی در واقع عاشق این کار بود و همین باعث شد تا در سن ۲۱ سالگی با دوستش پاول آلن اولین شرکت خود با نام مایکروسافت رو راه‌اندازی کنن.

در سال ۲۰۱۸ میلادی اون در جایگاه هفتم تاثیرگذارترین فرد جهان در فهرست هرساله مجله فوربس قرار گرفت. در جایگاه‌های بالاتر از اون ولادیمیر پوتین، دونالد ترامپ و پاپ قرار دارن.

کریس جنر

مهم نیس چه انتقادهایی پشت سر این زن هست.
نمی‌توان تلاش‌های اون در شغلش رو ندیده گرفت. پدر و مادر اون مهندس و خونه‌دار بودن و اون خودش کارش رو با مهمانداری هواپیما شروع کرد.
اما جنر همیشه آدم بسیار منظم و مستقلی بود. همین امر باعث شد تا پس از ازدواج با رابرت کارداشیان، وکیل معروف زمان خود، فروشگاه اختصاصی خود رو راه‌اندازی کنه.

اون بعد یه برنامه «نمایش زندگی واقعی» در مورد فرزندان خود راه‌اندازی کرد که بیننده‌های زیادی داشت و موجب معروفیت هر ۷ فرزندش شد.

کریس جنر مادر کاداشیان‌های مشهور، کیم، کلویی، راب، کورتنی، کایلی جنر و کندال جنره.

لری پیج و سرگئی برین

کمتر کسی در دنیاس که نام لری پیج و سرگئی برین رو نشنیده باشه. در سال ۱۹۹۵ میلادی دو جوون که عاشق علوم کامپیوتری و تکنولوژی بودن در اردوی دانشگاه استنفورد با هم ملاقات کردن. اونا شروع کردن به صحبت کردن در مورد فناوری و دیدگاه‌ها و علاقه‌مندی مشابهشان باعث شد تا با هم دوست شن. کمی پس از شروع این دوستی، این دو پسر با همکاری هم پروژه تحقیقاتی جدید رو استارت زدن که در سال ۱۹۹۸ میلادی به یکی از قدرتمندترین شرکت‌های جهان یعنی «گوگل» تبدیل شد.

مارک زاکربرگ

بازم باید بگیم که کمتر کسی در جهان هست که داستان مارک ۱۹ ساله، دانشجوی روانشناسی دانشگاه هاروارد رو نشنیده باشه. زاکربرگ فیس بوک رو ساخت. اون در سن ۳۴ سالگی یکی از میلیاردهای دنیاس و در جایگاه سیزدهم تاثیرگذارترین افراد دنیا، براساس فهرست مجله فوربس قرار داره.

 

تیم کوک

 

دانشجوی آروم دانشگاه آلاباما اولین کارش رو در شرکت کامپیوتری IBM شروع کرد.
بعد با تلاش‌ و اراده قوی تونست در جایگاه مدیر در شرکت‌هایی مثل Intelligentelectronics، کامپک و در آخر در اپل مشغول فعالیت شه.
ایشون کارش در اپل رو در سال ۱۹۹۸ میلادی شروع کرد و دست راست استیو جابز بشمار می‌رفت. بخاطر این پس از درگذشت جابز، تیم کوک به عنوان مدیر عامل اپل برگزیده شد.

ریچارد برنسون

ریچارد برنسون که کارآفرین و سرمایه‌گذار بریتانیاییه و رئیس و بنیان‌گذار گروه شرکت‌های ویرجین بشمار میاد،  بیشتر از ۴۰۰ شرکت در سراسر دنیا رو از اون خود کرده‌است. پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه، استادش به اون گفت یا به زندان می‌رود یا به یه میلیاردر بزرگ تبدیل می‌شه. الان ریچارد برنسون یکی از مشهورترین و موفق‌ترین افراد در بخش حمل و نقل بشمار می‌رود.

سوزان وویچیتسکی

سوزان یکی از مهمترین نمونه زنانیه که در بخش اطلاعات فناوری تونسته موفقیت‌های بزرگی به دست بیاره. اون اولین مدیر بازاریابی شرکت گوکل بود و جزو کسایی بود که پیشنهاد خرید یوتیوب رو به گوگل داد. وویچیتسکی از سال ۲۰۱۴ میلادی مدیر عامل شبکه اجتماعی یوتوبه.

استیو وزنیاک

وزنیاک همیشه یه خالق بسیار خلاق بوده.

به طور مثال، وقتی اون یه سیستم ارتباطی واسه اتاق خواب ۶ کودک طراحی و تولید کرد تا بدون اینکه از خونه خارج شه بتونه با دوستای خود در رابطه و در تماس باشه. ۲۰ سال بعد، همین فرد اولین کامپیوتر اپل رو با همکاری استیو جابز تولید کرد.