محبوبیت رهبران جهان در اینستاگرام؛ از ترامپ تا نخست وزیر هند

مطالب عمومی سری اول

در آخرین گزارش شرکت آمریکایی ارتباطات جهانی «Burson Cohn & Wolf» درباره حضور رهبران و چهره‌های سیاسی جهان در اینستاگرام که تازگیا منتشر شد، به اندازه محبوبیت اونا در این شبکه اجتماعی پرداخته شده.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند با ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دنبال‌کننده (دنبال کننده)، یکی از پر طرفدار‌ترین صفحه‌های اینستاگرام رو در میان رهبران جهان داره.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند

شخصیت بعدی پر طرفدار اینستاگرام جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی با ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دنبال‌کننده س، رقم دنبال کننده‌های آقای ویدودو در دو ماهه گذشته دو برابر شده.

جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هم در میان سه رهبر پر دنبال کننده جهان در اینستاگرامه. اون در این شبکه اجتماعی ۱۰ میلیون دنبال‌کننده داره.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان با ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دنبال کننده در رتبه بعدی و رانیا عبدالله، ملکه اردن با ۴ میلیون طرفدار پس از پاپ در رتبه پنجم قرار گرفته.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان

در آخرین مطالعه انجام شده به وسیله شرکت BCW، صفحات کاربری ۴۲۶ تن از بزرگان دولت‌ها شخصیت‌های سیاسی، وزرا و رهبران جهان با وسیله تحلیل داده فیس‌بوک (CrowdTangle) بررسی شدن.

این حساب‌های کاربری تا یکم اکتبر سال جاری میلادی (۱۰ آذر ماه) در کل ۹۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دنبال کننده داشته‌ان. در این حساب‌ها طی دوازده ماه ۹۸ هزار و ۳۷۲ مطلب به اشتراک گذاشته شده.

نوزدهم ماه مه سال ۲۰۱۸ میلادی، عکسی از عروسی سلطنتی شاهزاده هری و مگان مارکل ۵۷۰ هزار لایک، پیغام و اشتراک دوباره داشت. این رقم از دنبال کنندگان حساب کاربری منتشر کننده هم بیشتر بوده.

رئیس جمهوری آمریکا در مورد کسب بیشترین «بازخورد» در اینستاگرام در بالاترین جایگاه فهرست رهبران و شخصیت‌های فعال در این شبکه اجتماعی قرار داره.

مطالب ایشون در ۱۲ ماه گذشته بیشتر از ۲۱۸ میلیون بازخورد یعنی پیام، لایک و بازنشر داشته.

این رقم بیشتر از سه برابر بازخوردهای حساب کاربری اول‌وزیر هنده که دنبال کننده‌های بیشتری نسبت به دونالد ترامپ داره.
۸۰ عکس و ویدئوی منتشر شده در حساب اینستاگرام نارندرا مودی در سال گذشته ۶۹ میلیون بازخورد داشته.

از طرف دیگه می‌توان گفت که با احتساب اندازه کسب لایک، پیغام و منتشر کردن دوباره هر مطلب در اینستاگرامنخست وزیر هند، ایشون یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های جهان در این شبکه اجتماعی بوده.

هر مطلب منتشر شده به وسیله آقای مودی به صورت میانگین ۸۷۳ هزار و ۳۰۲ بازخورد از طرف کاربران داشته.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه هم در مورد کسب بازخورد کاربران در رتبه بعدی قرار داره و عکس‌ها و ویدئوهای ایشون در اینستاگرام توانتسته نظر ۴۱۱ هزار و ۶۷۳ نفر رو به خود جلب کنه.

مدیر بخش نوآوری و تحقیق شرکت ارتباطات جهانی BCW می‌گوید که این یافته های نشون دهنده اینه که اینستاگرام به تریبونی واسه رهبران جهان واسه ایجاد رابطه با مردم و مخاطبان تبدیل شده.