خرید کابینت استیل

برگزیده

 

• کباب زن اتوماتیک

• کباب پز

• سیخ شو

• جوجه زن

• دستگاه همبرگر زن

• لوازم رستوران

• دستگاه کوبیده زن

• دیگ چلو پز

• تجهیزات آشپزخانه صنعتی

 

خط پخت تجهیزات آشپزخانه صنعتی :

اجاق گاز صنعتی ، فرگاز صنعتی ، اجاق کته کبابی ، اجاق پلوپز ، کباب پز گازی

تابه گردان ، پاتیل پخت سمنو

کباب پز ذغالی ، کباب پز تابشی ، فر دمکن برنج ، گرمخانه مرطوب

گرمخانه غذا ، فر کانوکشن ، فر ته چین پز ، اجاق پاستاپز

دیگ های دوجداره ، پاتیل های سرخ کردنی و …

تجهیزات آماده سازی و تجهیزات نگهداری :

میزکاراستیل،میزتخته کار ،میزکار قصابی ، سینک صنعتی ، وان استیل صنعتی

قفسه بندی استیل ، طبقه بندی استیل ، کابینت آبچکان استیل

خرید کابینت استیل زمینی، کابینت استیل دیواری ، هود صنعتی مرکزی ، هود صنعتی دیواری

ترولی های حمل ظروف – فایبرگلس – آبچکان و …

تجهیزات برودتی :

یخچال ایستاده صنعتی ، یخچال رویه میزکار ، فریزر رویه میزکار ، یخچال تاپینگ ، تاپینگ بستنی ، میز سالادبار و …

تجهیزات سلف سرویس :

کانترگرم ، کانتر سرد ، کانترقاشق چنگال ، کانتر صندوق ، ظروف سلف سرویس ، چرخ استیل پذیرایی و

 

 

نکته مهم قبل از خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی

در صورتی که قصد راه اندازی یک رستوران یا مطبخ تهیه غذا و یا فست فود را داشته باشید باید برای انجام امور آماده سازی ، نگهداری، آشپزی و سرو تجهیزاتی تهیه کنید. در خرید این تجهیزات قدم اول تهیه منو و انتخاب شاخه ای از خوراکی هاست که می خواهید به مشتریان ارائه دهید.

اگر کسب و کار شما رستوران است نیازمند تجهیزات رستورانی است. تجهیزاتی که مورد نیاز فست فود هاست نیز متفاوت است. تهیه غذا هایی نیز که غذا را در مجموعه سرو نمی کنند از خرید تجهیزات سرو معاف می شوند و باید برای بیرون بردن خوراک ها وسایل مورد نیاز را تهیه کنند.

در انتخاب جنس تجهیزات آشپزخانه دقت کنید

همچنین بعضی اجناس برای سلامتی انسان مفید نیستند. پس باید به جنس آن که باعث حفظ سلامتی انسان باشد توجه کرد. به طور معمول اجناس تجهیزات از استیل ، آلومینیوم و گالوانیزه استفاده می شود که مرغوب ترین آن ها استیل است.

در مورد تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید به یک مورد مهم اشاره کرد. این که تعمیر و نگهداری تجهیزات بسیار حائز اهمیت است. برخی از تجهیزات باید به طور دوره ای سرویس شوند که نباید از آن غافل شد.

راهنمای خریداری تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه

در خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید اقلام اساسی را تهیه کنید. سپس تجهیزاتی که مخصوص غذاهای آشپز خانه شما ست را در نظر بگیرید. به عنوان مثال تجهیزاتی که برای سرو دسر استفاده می شود در یک آشپز خانه بیرون بر مورد استفاده قرار نمی گیرد یا فست فود ها تجهیزاتی لازم دارند که در دیزی سرا به آن نیازی نیست. این اقلام در ۵ دسته به لحاظ کاربردی قرار دارند که ما در این جا راهنمای کاملی از آن در اختیار شما قرار می دهیم.

دسته اول – تجهیزات مورد نیاز آماده سازی

تجهیزات خلال کن رومیزی، چرخ گوشت کوچک رومیزی، چرخ گوشت صنعتی بزرگ، اره برقی استخوان بر، تجهیزات باسکول دیجیتال، دستگاه قالب همبرگر ساز، دستگاه برش مرغ و ماهی، دستگاه مرینیت کردن، دستگاه سیب زمینی پوست کن، دستگاه سیخ گیر کباب ها، قفسه بندی انبار برای جای گیری مواد غذایی، دستگاه سبزی خردکن، مخلوط کن های صنعتی، میز برای ظروف کثیف، دستگاه میکسر گوشت و غیره.

دسته دوم – تجهیزات مورد نیاز پخت

دسته سوم – تجهیزات مورد نیاز سرو غذا

در خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید نهایت دقت را در خرید تجهیزات سرو به کار برد. زیرا این تجهیزات بیشتر در معرض دید مشتریان قرار دارد. از جمله تجهیزات مورد نیاز سرو که باید خریداری شود در زیر آمده است.

دستگاه بوفه سرد، دستگاه بوفه گرم، ترولی حمل خوراکی ها، ترولی حمل ظروف کثیف و تمیز، کانتر گرم کن، کانتر مخصوص صندوق، گرمخانه های متحرک برقی، کانتر مخصوص نان.

دسته چهارم – تجهیزات مورد نیاز شستشو

همانطور که از نام آن مشهود است این تجهیزات برای شستشوی ظروف و تجهیزات آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. تجهیزات شستشو از تنوع زیادی برخوردار نیست ولی جز تجهیزات مهم در آشپزخانه صنعتی به حساب می آید. در خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی بهتر است جنس باکیفیت را برای برخورداری از خدمات بهتر و طولانی تر آن انتخاب کنید.

تانکر شستشو، دستگاه سیخ شور، سینک شستشو، ظرفشویی صنعتی، لگن شستشو.

دسته پنجم – تجهیزات خنک کننده و نگهداری

تجهیزات خنک کننده و نگهداری برای همه آشپزخانه ها مورد نیاز است. برای خنک نگه داشتن نوشیدنی ها، سالاد ها و دسر ها و همچنین نگهداری مواد غذایی برای جلوگیری از فساد آن ها کاربرد دارد.

تجهیزات خنک کننده عبارتند از کانتر سرد، یخ ساز ها، دستگاه یخ خردکن، یخچال و فریزر، سردخانه های زیر صفر و سردخانه های بالای صفر.

 

راه اندازی رستوران

در دنیای مدرن امروز به دلیل افزایش جمعیت و تغییر در سبک رژیم غذایی مردم تقاضا جهت راه­ اندازی رستوران ها، فست­ فودها و تالارها افزایش یافته است. به همین دلیل بحث تامین تجهیزات مناسب آشپزخانه­ های صنعتی اهمیت ویژه­ای پیدا کرده است چرا که تهیه و طبخ غذاهای بهداشتی و با کیفیت رابطه مستقیمی با نوع دستگاه شما دارد. بنابراین برای راه اندازی یک آشپزخانه صنعتی باید بدانیم نیاز به چه تجهیزاتی داریم.

همان­طور که گفته شد تجهیزات آشپزخانه­ صنعتی از مهم­ترین ضروریات یک رستوران، کافی شاپ و یا فست ­فود و … است که با توجه به تنوع در انواع این تجهیزات و مارک ­های آن، انتخاب وسیله و جنس مناسب کمی دشوار است. اما به طور کلی این تجهیزات را می­توان در هشت گروه زیر جای داد.

تجهیزات کافی شاپ

صنعت غذایی فست­ فود و بیرون­ بر همان­طور که از نامش پیداست تاکیدش بر تهیه فوری غذا است.برای رسیدن به این مهم نیاز به تجهیزات مناسب جهت طبخ و تهیه هرچه سریع­تر این نوع غذاها است. در واقع برای راه ­اندازی فست­ فود پس از پیداکردن مکان مورد­نظر و گرفتن مجوزهای لازم نیاز به تامین تجهیزات آشپزخانه صنعتی مخصوص فست­ فودها دارید که در متن بالا به طور کلی به تجهیزات اولیه این کار اشاره شد اما باید بدانید علاوه بر این­ها با توجه به دامنه فعالیت فست­ فودتان، شما به همه یا بخشی از تجهیزات تخصصی زیر نیز نیاز دارید.

 

شروع یک کسب و کار تازه، به خصوص راه اندازی رستوران با کانسپت خلاقانه می تواند هم هیجان انگیز است و هم دشوار خواهد بود. همان طور که مدیر هر رستوران و کافه ای تا حدود زیادی از آن مطلع است، آشپزخانه رستوران نیروی پیش ران کل مجموعه است که تعیین کننده موفقیت رستوران و کافه است.

همان طور که مراحل راه اندازی رستوران را پی می گیرید، باید در مورد برند تجهیزات، سایز و ظرفیت آنها و البته هزینه تمام شده تصمیم گیری قطعی نمایید.