تکامل کریستیانو رونالدو

عمومی

تمرکز تنها بر توپ

برای رونالدو، فوتبال از نگاه اول عشق بود، اما این باعث نمی شد خانواده اش در محله محبوب باشند، زیرا همسایگان به شدت به سر و صدای شوت زدن توپ توسط این بازیکن جوان در خیابان ها تا دیر شب شکایت می کردند. از طرف دیگر، معلمانش به دلیل کمبود توجه او به برنامه درسی مخالفت می کردند.

فرصت بزرگش آمد

در ماه اوت سال ۱۹۹۷، کریستیانو رونالدو همراه با مدیران باشگاه اسپورتینگ کلوب دو پرتغال (اسپورتینگ لیسبون)، به امید پیگیری بزرگترین رویاش، به سوی لیسبون سفر کرد.

مشکلات در اسپورتینگ

پس از رسیدن به لیسبون، کریستیانو رونالدو در اقامتگاه باشگاه در داخل ورزشگاه قدیمی خوزه الوالاده اقامت کرد. یکی از هم خواب های او در آن زمان به وب سایت پرتغالی “سابادو” گفت که تنها چیزی که در کمد او بود، یک عکس خانوادگی بود.

ممنوعیت بازگشت به خانه

در ماه های اولیه خود در باشگاه اسپورتینگ، رونالدو به دلیل لهجه مادیرایی و زمینه فقیر خود، تبعیض آمیز برخورد می شد. برای پسر جوان محیطی سخت بود، اما والدینش هرگز اجازه بازگشت به خانه را به او ندادند، چرا که او تنها امید خانواده بود تا از فقر خلاص شوند. او در آن زمان تنها ۱۲ سال داشت.

کارگر بی خستگی

هنوز نوجوان بوده ولی رونالدو به عنوان پسر توپ در تیم اول اسپورتینگ پرتغال کار می کرد تا به کسب درآمد بپردازد. همچنین وظیفه او برداشتن زباله های ورزشگاه بود که به تیم هم تیمی هایش جلوه ای خوشایند نمی داد و آنها غالبا به شوخی با وظایف پاره وقتش می پرداختند.

مادرش، بزرگترین حامی او

دولورس آویرو، مادر رونالدو، همیشه بزرگترین حامی او بوده است. هنگامی که شغل او به سمت بالاترین اوج ها پیش رفت، همیشه در کنار او بود و هرگز در زمان های سخت از کنارش نرفت.در سال ۲۰۰۷، مشخصص شد دولورس سرطان پستان دارد که در طول سالیان متمادی درگیر آن بود . با وجود بیماری، او هیچگاه دست از مقاومت برنداشت. درست همانطور که در سال های سخت خانواده اش مقاومت کرده بود و همانطور که پس از مرگ همسرش به دلیل بیماری مربوط به الکل مقاومت کرده بود.

لوئیز فلیپه اسکالاری، شخصیت کلیدی در شغل او

مربی پرتغالی سابق، که رونالدو را در تیم ملی پرتغال به بازی دعوت کرد، در صحبت درباره این فوروارد بااستعداد، تمجیدهای زیادی بیان کرد. در یک مصاحبه با برنامه “زرو زرو”، او گفت: “او یکی از سخت تلاش کنندگان ترین بازیکنانی است که تاکنون دیده ام، یکی از پر اخلاص ترین افرادی که در زندگی ام برای بازی فوتبال با او ملاقات کرده ام.”

سخت ترین بازی او

در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۰۵، فلیپه اسکالاری کریستیانو رونالدو را برای بازی با روسیه فراخوانی کرد، دقایقی پس از اینکه او خبر مرگ پدرش را دریافت کرده بود. با وجود همه چیز، کریستیانو می خواست بازی کند. “امروز چیزی برای پدرم نمی توانم بکنم، پس فردا بازی می کنم و می روم”، او در یک کنفرانس خبری گفت. او در این بازی ۹۰ دقیقه بازی کرد.

انتقال به منچستریونایتد

در سال ۲۰۰۳، او به منچستر یونایتد پیوست و تا سال ۲۰۰۹ در آن باشگاه بازی کرد. هنگام پیوستن به باشگاه، او درخواست شماره ۲۸ را داشت، اما شماره ۷ را دریافت کرد که باعث شد تا او از آن به عنوان یک افتخار استفاده کند. در این سال ها، او چندین جایزه را کسب کرد. از جمله: بازیکن برتر جهان فیفا، کفش طلا و توپ طلا.

منچستر به مادرید

در سال ۲۰۰۹، رونالدو با ۹۴ میلیون یورو، گران ترین ترانسفر تاریخ فوتبال، به رئال مادرید منتقل شد. در مراسم معرفی، این ستاره پرتغالی توانست با بیش از ۸۵ هزار نفر سانتیاگو برنابئو را پر کند.

تاریخ رئال مادرید

در نه فصل حضور در رئال مادرید، کریستیانو رونالدو تمامی رکوردها را شکست و به عنوان برترین گلزن تمامی دوره ها شناخته می شود که با بیش از یک گل در هر بازی متوسط، ۴۵۰ گل در ۴۳۸ بازی به همراه ۱۲۰ پاس گل به جای خود گذاشت.

اقدام به عمل - CTA- کال تو اکشن

طناب زدن/۸ مزایای بی نظیر طناب زدن برای تناسب اندام

جمع آوری کننده ی قهرمانی ها

کریستیانو رونالدو با بازگشت رئال مادرید به بالای اروپا، چهار عنوان لیگ قهرمانان اروپا را در پنج سال (سه تا از آن ها پشت سر هم) و چهار توپ طلا را کسب کرد که او را به پنج توپ طلایی که با آن پایان شغل خود را می گذراند، رساند. در کل، او بیش از ۵۰ جایزه فردی را جمع آوری کرده است.

انتقال به یوونتوس

در ماه جولای ۲۰۱۸، پس از برنده شدن در لیگ قهرمانان اروپا با رئال مادرید، اعلام شد که او از باشگاه جدا می شود. مقصد او، یوونتوس در تورین بود که برای بازیکن ۳۳ ساله ای که هنوز هم در بالاترین حالت خود بود، ۱۰۰ میلیون یورو پرداخت کردند و همانطوری که بعداً اثبات کرد، او هنوز هم در بالاترین فرم خود بود.

بازگشت به منچستر

در تابستان سال ۲۰۲۱، به نظر می رسید که کریستیانو رونالدو قرار بود با منچستر سیتی توافق کند، اما الکس فرگوسن و برونو فرناندز توانستند او را متقاعد کنند که به یونایتد بازگردد. در این مرحله دوم، کریستیانو رونالدو به ۸۰۷ گل فعال دست یافت و برترین گلزن تاریخ فوتبال حرفه ای شد.

جدایی از یونایتد

در تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۲۲، یونایتد و رونالدو اعلام کردند که هر دو طرف تصمیم گرفته اند به طرفین جدا شوند، پس از تجربه رابطه ای نارسا و سخت که به صورت علنی به نمایش درآمده بود.

ستاره در لیگ حرفه ای عربستان

در پایان سال ۲۰۲۲، او به باشگاه النصر فوتبال، برترین باشگاه لیگ حرفه ای عربستان، پیوست. CR7 در زمان ورود به این باشگاه، مانند یک سلطنتی پذیرفته شد.

Cristiano Ronaldo SL

همزمان با حرفه ورزی خود، رونالدو به هر جزئیاتی از تصویر خود خارج از زمین فوتبال، توجه ویژه داده است. او از استعداد خود آگاه بوده و تمام راه های ممکن را برای بهره گیری از وضعیت ستاره ای خود به کار برده است. در سال ۲۰۱۵، او به عنوان رسانهثروتمندترین بازیکن فوتبال جهان با بیش از ۲۱۰ میلیون یورو ثروت تخمینی شناخته شد.

میلیاردر چند میلیونی

به گزارش مجله فوربس، در نوامبر ۲۰۲۱، کریستیانو رونالدو به بیش از ۱ میلیارد یورو درآمد و دارای دارایی نزدیک به ۵۰۰ میلیون یورو شد. علاوه بر این، قرارداد او با منچستر یونایتد او را به بازیکن با درآمد بالاترین در لیگ برتر انگلستان تبدیل کرد.

CR7 و مد

یکی از بخش هایی که کریستیانو رونالدو بیشترین استفاده را از آن کرده است، مد بوده است. در واقع، CR7 دارای خط لباسی خود است که مانند بیشتر کسب وکارهای او، در سراسر جهان موفقیت آمیز بوده است.

روزمره سالم

برنامه ورزشی و تغذیه ای کریستیانو رونالدو شگفت انگیز است. او برای حفظ بدن خود در حدود ۷٪ چربی بدن و ۵۰٪ توده عضلانی، تلاش می کند.

مجسمه او…

رونالدو با یک مجسمه در شهر فونشال، جایی که به دنیا آمده، در جزیره مادیرا احترام گذاشته شد. از آن روز که افتتاح شد، این مجسمه به یک برجستگی برای گردشگران تبدیل شده است که عاشق تصاویر لمس کردن ویژگی های بزرگش هستند.

رابطه با ایرینا

علیرغم شهرتش، رونالدو همیشه در رابطه با روابطش بسیار باورپذیر بوده است. البته، نمی توانست رابطه پنج ساله اش با مدل ایرینا شایک (۲۰۱۰-۲۰۱۵) را پنهان کند.

جورجینا رودریگز، زنی که امروز در زندگی اش است

در تابستان ۲۰۱۶، رونالدو شروع به دیدن جورجینا رودریگز کرد. فقط یک سال بعد، در نوامبر ۲۰۱۷، دختر اولشان، آلانا، به دنیا آمد. او چهارمین فرزند رونالدو بود، پس از تولد پسرش کریستیانو در سال ۲۰۱۰ و دوقلوهای ماتئو و اوا به واسطه سوروگاسی نیز در سال ۲۰۱۷.

فرزند چهارم، کریستیانو رونالدو جونیور، نیز در سال ۲۰۱۰ به واسطه سوروگاسی به دنیا آمد و درباره هویت مادرش چیزی شناخته نشده است. دولورس آویرو همیشه در کنار پسر و دختر خلاصه خود برای کمک به تمام خانواده بوده است که با ورود یک دختر دیگر در آوریل ۲۰۲۲ به پنج نفر رسید.

بازگشت به جامعه

کریستیانو رونالدو همیشه در علی حساب بودن در امور خیریه، به ویژه امور مربوط به کودکان، فعال بوده است. در نتیجه، او نه تنها برای پرداخت هزینه های مختلف و عملیات برای پسران و دختران، بلکه به صورت منظم بیمارستان های کودکان را بازدید می کند.

اهدای خون

برخلاف بسیاری از هم تیمی هایش، رونالدو تاتو ندارد زیرا اگر تاتو داشته باشد، قادر به اهدای خون نخواهد بود، که او سال هاست در حال انجام آن است.

قهرمانی که الان یک افسانه است

با نزدیک شدن به پایان حرفه فوتبالی کریستیانو رونالدو، جهان هنوز هم آگاه نیست از آنچه از یک بازیکن فوتبالی که در حال حاضر یکی از افسانه های تمام دوران بازی است، از دست خواهد داد.

تکامل کریستیانو رونالدو