درباره محله سعادت آباد بیشتر بدانید

برگزیده
living r55170 3 1 1 960x485 - درباره محله سعادت آباد بیشتر بدانید

تاریخچه محله سعادت آباد

قدمت این محله تهران به سال ۱۳۲۷ باز می گردد. در این برهه از زمان، سید ضیاءالدین طباطبایی نخست وزیر احمدشاه قاجار، اقدام به خرید زمین های مخروبه این منطقه کرد. از آن زمان تاکنون کاربری این زمین ها بارها و بارها تغییر کرد و در نهایت به وضعیت کنونی آن تبدیل شده است.

منطقه سعادت آباد در گذشته محل کشاورزی و تولید بیشتر غلات تهران بوده است و پس از آن مدتی نیز به پرورش خرگوش اختصاص داده شد. ساخت و ساز مسکن و مهاجرت افراد به آن در سال ۱۳۷۰ به صورت جدی آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است. نام این محله به پاس خدمات مالک اولیه آن یعنی سید ضیاءالدین طباطبایی، سادات آباد و بعدها با کمی تغییر سعادت آباد نامیده شد.

موقعیت محله سعادت آباد

محله سعادت آباد در شمال غرب و منطقه دو شهرداری در مجاورت شهرک غرب تهران واقع شده است. این محله با داشتن خیابان های و کوچه های عریض و آرام شناخته می شود؛ بنابراین برای کسانی که به دنبال منطقه ای آرام برای سکونت و زندگی هستند، سعادت آباد بهترین انتخاب خواهد بود. خانه ها و املاک موجود در این منطقه از تهران ارزش بسیار بالایی دارند و هرگونه معامله در خرید و فروش ملک در دفاتر املاک سعادت آباد به سرمایه زیادی نیاز دارد.

 

دلیل قیمت بالای املاک محله سعادت آباد تهران

کیفیت و نحوه ساخت و وضعیت کوچه ها و خیابان ها، یکی از دلایل قیمت بالای رهن و اجاره سعادت آباد هستند. دلیل دیگر قیمت بالای خانه ها و املاک موجود در محله سعادت آباد تهران را می توان به آب و هوای تازه، مطبوع و پاک آن نسبت داد. علاوه بر این انواع و اقسام مراکز خدماتی و رفاهی در این محله واقع شده اند و این موضوع نیز در بالا رفتن قیمت و ارزش زمین این منطقه دخیل است. از جمله مراکز خدماتی این منطقه می توان به مرارد زیر اشاره کرد:

  • تعداد زیادی از بهترین مراکز آموزشی از جمله مهد کودک، پیش دبستانی، دبستان، دبیرستان، هنرستان و همچنین مراکز دانشگاهی و آموزش عالی در این منطقه قرار دارند.
  • تعداد بوستان های موجود در این منطقه در مقایسه با سایر مناطق بیشتر است و همین موضوع در کاهش آلودگی هوا نقش موثری ایفا می کند. صدف، سعادت، آبشار، فرهنگ، لادن، ساحل و مولانا مواردی از بوستان های محله سعادت آباد هستند.
  • مراکز خرید متعدد و متنوعی در محله سعادت آباد واقع شده و از بابت خرید مشکلی متوجه ساکنان آن نیست. علامه، سروستان، مادر ، ابریشم و … از جمله مهم ترین مراکز خرید این منطقه هستند.
  • یکی از مراکز رفاهی این منطقه هتل اسپیناس پالاس است که به عنوان یکی از بزرگ ترین هتل های تهران شناخته می شود. لازم به ذکر است که این هتل مدرن و پنج ستاره محل سکونت بسیاری از سیاستمداران، ورزشکاران و هنرمندان است.
  • منطقه سعادت آباد به دلیل واقع شدن در دامنه جنوبی رشته کوه البرز، آب و هوای مطبوع و خوشایندی دارد. به همین دلیل مراکز مختلفی با هدف توسعه خدمات توریستی و گردشگری در این منطقه ساخته شده است. از جمله این موارد می توان به درکه (شمال شرق) و فرحزاد (شمال غرب) اشاره کرد.