آیا قارچ گانودرما برای بیماری‌ های قلبی مضر است؟

برگزیده

آیا قارچ گانودرما برای بیماری‌ های قلبی مضر است؟

استفاده از خواص و گیاهان دارویی برای کمک به درمان انواع اختلالات و بیماری ها، از جمله بیماری های قلبی از دیرباز مورد توجه طب سنتی و طب مدرن بوده است. قارچ گانودرما نوعی قارچ دارویی است که با 400 ترکیب فعال بیولوژیکی در خود می تواند بدن انسان را در برابر بسیاری از بیماری ها و اختلالات از جمله ناراحتی های قلبی عروقی محافظت کند. در ادامه این مطلب با ما همراه ما باشید تا به بررسی تاثیر گانودرما بر بیماری قلبی و همچنین روش بهبود بیماری قلبی با قارچ گانودرما بپردازیم.

گانودرما در علوم زیستی مدرن

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور روش ‌ها و تکنیک ‌های جدید آزمایشگاهی که امکان مطالعه روی ترکیبات و ذرات بسیار ریز و مولکول‌ های کوچک عناصر شیمیایی را فراهم می ‌کند، مشخص شد که آنچه در مورد قارچ گانودرما به عنوان یک افسانه سلامتی طب سنتی شرق ذکر شده است، صحیح می‌ باشد و مبانی و دلایل مولکولی آن نیز روی مواد و ترکیبات بیوشیمیایی و طبیعی در این قارچ متمرکز است که بر فیزیولوژی فیزیکی تأثیر می گذارد؛ به همین دلیل به آن ترکیبات زیست فعال می گویند.

مشکلات قلبی عروقی چیست؟

CVD یا اختلالات قلبی عروقی (بیماری قلبی عروقی) به انواع اختلالات عملکردی و ساختاری قلب و عروق خونی، از جمله عروق کرونر، دریچه های قلب (دریچه میترال، دریچه سه لتی و دریچه های تراشه)، عروق کاروتید و آئورت اسکلتی، شریان های ریوی، سرخرگ های مغزی، اختلالات اعصاب و گره های ضربان ساز قلب و … می گویند که با توجه به میزان بالا مرگ و میر ناشی از این بیماری های قلبی عروقی، یافتن درمان های موثر برای این اختلالات بسیار مهم است.

بیماری ها و اختلالات قلبی عروقی ناشی از مشکلات دیگری مانند پرخوری عصبی، چربی بالا، کلسترول بالا، دیابت، مشکلات عصبی و روانی، سندرم های کلیوی، فشار خون بالا، صدمات ناگهانی مانند جراحات و خونریزی های شدید، مشکلات ژنتیکی و … هستند.

تاثیر گانودرما بر بیماری قلبی و کاهش فشار خون

فشار خون بالا یک عامل خطرناک در سیستم آترواسکلروتیک است که باید تحت کنترل قرار بگیرد. با این حال، در حال حاضر داروهای ضد فشار خون موثر در طب غربی وجود دارند که می توانند فشار خون بالا را کنترل کنند، اما کنترل فشار خون بالا با مکمل های غذایی بهتر از استفاده از یک عامل دارویی است.

یکی از این داروهای سرکوب کننده فشار خون، گانودرما است. به نظر می رسد که تجویز خوراکی لوسیدوم ممکن است راهی ایمن، اما موثر برای کاهش فشار خون باشد. البته این می تواند عواقب زیادی برای طب غربی به همراه داشته باشد. هیپرکلسترولمی یکی دیگر از عوامل خطر شناخته شده برای آترواسکلروز است.  گانودرما می تواند هر دو این بیماری های خطرناک را کنترل کند و استفاده از آن به عنوان یک مکمل غذایی راهی بسیار مطمئن برای درمان این نوع بیماری های قلبی عروقی است؛ در نهایت درمان بیماری های قلبی با گانودرما ممکن می باشد.

مهار لخته شدن خون و بهبود بیماری قلبی با قارچ گانودرما

یکی دیگر از خواص قارچ گانودرما مهار تجمع پلاکتی از گاندرم لوسیدوم است. این اثر بسیار مهم خواهد بود؛ زیرا مهار تجمع پلاکتی خطر لخته شدن خون و سکته را تا حد زیادی کاهش می دهد؛ به همین دلیل به بیمارانی که داروهای ضد انعقاد مصرف می کنند باید اکیداً توصیه شود که از گانودرما به عنوان یک دارو مکمل استفاده کنند.

پزشکان سنتی چینی از گانودرما برای درمان بیماری عروق کرونر قلب استفاده می کردند. فیلیپس بالچ در کتاب خود با عنوان نسخه ای برای بهبود تغذیه، خواص مختلف گانودرما از جمله جلوگیری از فشار خون بالا، پیشگیری از بیماری های قلبی، بهبود جریان خون به قلب و کاهش سطح بالا کلسترول خون را توصیه می کند. گانودرما با حفظ غلظت خون، مانع از لخته شدن خون و تجمع بالا پلاکت ها می شود.

تاثیر قهوه گانودرما بر بیماری قلبی و عروقی

استفاده از این نوع قارچ باعث کاهش سطح کلسترول و چربی خون و همچنین جلوگیری از تصلب شرایین می شود. عوارض استفاده از این نوع قارچ در مقایسه با داروهای کاهنده فشار خون مانند لوزارتان بسیار کم است. گانودرما دارای خواص کنترلی است و می تواند فشار خون بالا و پایین را متعادل کند.

باریک شدن رگ ها و افزایش فشار خون باعث تجمع چربی و کلسترول در رگ ها می شود که به آن پلاک می گویند. در این حالت قلب مجبور می شود خون را با فشار بیشتری به رگ ها بفرستد. این همان چیزی است که باعث می شود فرد دچار ضربان قلب شود. هنگامی که فشار خون پمپ شده از قلب افزایش می یابد، باعث می شود که پلاک ها با خون همراه شده و باعث لخته شدن خون شوند. این لخته های خون هنگام گردش در بدن باعث انسداد عروق قلب و مغز و سکته مغزی می شود.

درمان بیماری های قلبی با قارچ گانودرما باعث می شود از شر تمام این بیماری ها خلاص شوید. این قارچ معجزه آسا از تشکیل لخته های خونی جلوگیری می‌ کند و آنها را از بین می برد. قارچ گانودرما برای درمان انواع بیماری ها، از جمله فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی توصیه می شود. بدون هیچ گونه عوارض جانبی مضر با مصرف این قارچ سلامت و طول عمر بیشتری داشته باشید.

سخن پایانی

طبق تحقیقات انجام شده این قارچ اثرات بسیار موثری بر بیماری های قلبی عروقی دارد، اما نمی توان از آن به عنوان یک دارو قطعی برای این بیماری استفاده کرد، بلکه می توان از آن برای پیشگیری و مکمل داروهای تجویز شده توسط متخصص استفاده کرد تا در اسرع وقت بهبود یابد. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما مفید واقع شده باشند.