راهنمای کامل ثبت شرکت

برگزیده

https://fekrbartar.com/wp-content/uploads/2019/09/fekrbartar-thumbnail.jpg

 

مجموعه ای از افراد که برای انجام فعالیتی خاص با همدیگر همکاری می نمایند، می توانند یک شرکت یا مؤسسه را تشکیل دهند. با این حال، هر نوع فعالیتی مستلزم نوع خاصی از شرکت می باشد، به بیان ساده تر برای ثبت شرکت، ابتدا بایستی نوع شرکت خود را بشناسیم و در مورد آن اطلاعات لازم را کسب کنیم. در اینجا سعی خواهیم کرد شما را با انواع متفاوت شرکت ها و نحوه ثبت آنها آشنا سازیم.

هفت نوع شرکت در ماده ۲۰ قانون تجارت ذکر شده است که عبارتند از :

  1. ثبت شرکت سهامی عام و خاص
  2. ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  3. ثبت شرکت تضامنی
  4. ثبت شرکت مختلط غیر سهامی
  5. ثبت شرکت مختلط سهامی
  6. ثبت شرکت نسبی
  7. ثبت شرکت تعاونی تولید و مصرف

 

در ثبت شرکت ها، تعداد اعضا، اهداف اعضا و مسئولیت هر عضو در تعیین نوع شرکت نقش مهمی ایفا می کند.

مراحل ثبت شرکت

 

هزینه ثبت شرکت

پس از اینکه اطلاعات لازم در مورد ثبت شرکت و مراحل آن را از این صفحه کسب کردید و تصمیم لازم را در مورد اینکه می خواهید چه شرکتی را ثبت نمایید اتخاذ کردید، مهمترین مساله ای که پیش می آید، اطلاع از هزینه های ثبت شرکت است تا بتوانید در مورد هزینه ها و دیگر مسائل تصمیم گیری نمایید.

تخمین و بررسی هزینه ثبت شرکت یکی از مهمترین اقداماتی است که متقاضیان ثبت شرکت انجام می دهند و اطلاع دقیق و بروز از هزینه های ثبت شرکت مستلزم تجربه و دانش کافی از تمامی اقدامات لازم ثبت شرکت از اولین گام تا انتها و همچنین اطلاع از آئین نامه ها و دستورالعمل های اداره ثبت شرکت ها و انجام مستمر و هر روزه امور ثبت شرکت است.

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید معیار های زیادی در تعیین هزینه ثبت شرکت دخیل است مثلا اگر شرکت تان کوچک باشد، هزینه روزنامه رسمی یک قیمت است، اگر شرکت تان بزرگ باشد ، هزینه روزنامه رسمی گران تر خواهد شد.

نه تنها روزنامه رسمی بلکه هزینه های دیگر نظیر وکیل، آگهی های ثبتی، واریزی های قانونی و … نیز نسب به نوع شرکت، تعداد اعضا، موضوعات شرکت و … متغیر و متفاوت خواهد بود.

لذا به جهت اینکه از هزینه هی دقیق اطلاع پیدا کنید می بایست یا خودتان همه هزینه ها را محاسبه کنید و هزینه نهایی را بدست آورید یا از طریق فرم زیر مشخصات خود را همراه با شرکتی که در نظر دارید ثبت نمایید، ارسال نموده و کارشناسان ثبتی نخستین طی ۲۴ ساعت کاری ، مشخصات شما را بدقت بررسی کرده و در صورت نیاز با شما تماس گرفته، همه جوانب را در نظر گرفته و آن را به شما اعلام می نمایند.

مراحل ثبت شرکت 

مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها چگونه است؟ این سوال یکی از سوالات پر تکرار متقاضیان ثبت شرکت است و ما در ادامه در جهت پاسخ به این سوال و همچنین آشنایی بیشتر شما هفت مرحله اصلی مربوط به ثبت شرکت را توضیح داده ایم :

  1. تعیین نوع شرکت
  2. انتخاب شرکاء و سهامداران
  3. تعیین سرمایه شرکت و آورده ها
  4. تعیین موضوع فعالیت شرکت
  5. تعیین نام شرکت
  6. تعیین سمت اعضا هیئت مدیره و وضعیت حق امضاء شرکت
  7. تهیه و امضا مدارک شرکت

مدارک لازم برای ثبت شرکت

به طور کلی مدارک لازم برای ثبت انواع شرکت ( مدارک ثبت شرکت ) به شرح ذیل می باشد :

  • الف : کپی مدارک هویتی شامل شناسنامه و کارت ملی ، گواهی عدم سوء پیشینه مدیر عامل و اعضای هیات مدیره، کپی شناسنامه و کارت ملی و گواهی عدم سوء پیشینه بازرس اصلی و علی البدل ( در شرکت های سهامی خاص )
  • ب: نام شرکت
  • ج: موضوع فعالیت شرکت
  • چ: میزان سرمایه شرکت
  • و: آدرس شرکت ( می بایست فقط در محدوده منطقه ثبتی باشد )
  • ه: تعیین سهامداران و میزان سهام آن ها
  • ز: تعیین مدیران شرکت و سمت آن ها ( مدیر عامل ، رییس هیات مدیره ، نایب رییس هیات مدیره )
  • ی: اسامی اشخاصی که حق امضا دارند.
  • د: تعیین بازرسین شرکت ( مخصوص شرکت های سهامی خاص)

 

موسسه حقوقی فکر برتر با بیش از یک دهه سابقه در ارائه خدمات ثبتی همچون ثبت شرکت ، ثبت برند، ثبت تغییرات شرکت ، اخذ کارت بازرگانی و سایر خدمات ثبتی مرتبط آماده خدمت رسانی به مشتریان و مدیران شرکت ها می باشد . تلفن تماس : ۰۲۱۴۲۱۴۳