کاربردهای موشن گرافیک (+مزایای موشن گرافیک) گرافیستار

برگزیده

 

کاربردهای موشن گرافیک (+مزایای موشن گرافیک) گرافیستار

این تکه‌های انیمیشن، طرح‌های گرافیکی و فیلم‌های دیجیتال با افزودن صدا برای تشکیل یک فیلم دیجیتال ترکیب می‌شوند. این کمک می کند تا ایده ها را به روشی آسان و موثر به بینندگان منتقل کنید. اینها از طریق رسانه های الکترونیکی مانند تاوماتروپ، فناکیستوسکوپ، استروبوسکوپ، زئوتروپ و غیره ارائه می شوند. این با انیمیشن رایج متفاوت است. مانند انیمیشن کاملاً شخصیت محور نیست. در عوض، اغلب اشکال متحرک، لوگوها و متون دیگر را نشان می دهد. بنیانگذار یا خالق رسمی ندارد زیرا آغاز آن در جایی ثبت نشده است. اما حتی در اوایل دهه 1800، برخی از ارائه ها، که می توان آنها را به عنوان موشن گرافیک طبقه بندی کرد، منتشر شد. تاریخچه آن ارتباط نزدیکی با گرافیک کامپیوتری داشت. پیشرفت در گرافیک کامپیوتری منجر به توسعه و استفاده گسترده تر از دوره جامع آموزش موشن گرافیک با افتر افکت می شود. معمولا برای ایجاد تبلیغات، عنوان فیلم، به اشتراک گذاری اطلاعات و … استفاده می شود که متون محتوای اصلی این گرافیک ها هستند و با انیمیشن دادن به متن و افزودن صدا، موشن گرافیک ایجاد می شود.

آشنایی با کاربردهای موشن گرافیک

اینها را می توان برای اهداف مختلف استفاده کرد. برخی از آنها در زیر توضیح داده شده است، در بین بهترین سایت های آموزش برنامه های گرافیک و تدوین می توان به فرادرس، سریع آسان، گرافیستار، فرانش، موشن کده و دانشجویار اشاره کرد.

1. به اشتراک گذاری اطلاعات

اگر می خواهید پیام یا اطلاعاتی را به مخاطب منتقل کنید، این به شما کمک می کند تا این کار را به راحتی و به طور موثر انجام دهید. از طریق این روش می توانید ایده خود را به انیمیشن و با افزودن ویژگی های صوتی مناسب و سایر امکانات تبدیل کنید تا محتوا برای مخاطب قابل قبول تر و قابل فهم تر شود.

2. فیلم و سایر عناوین ویدیویی

یکی از رایج ترین کاربردهای گرافیکی ساخت عناوین ویدیویی است. قبل از شروع یک فیلم یا ویدیوهای دیگر، عنوان با کمک موشن گرافیک نشان داده می شود. برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب و جذاب تر جلوه دادن آن ایجاد شده است. متن به همراه یک قطعه موسیقی پس زمینه متحرک است که سبک رایج کارت عنوان است.

3. گرافیک لوگو

لوگوهای شرکت، وب سایت ها و غیره شما را می توان با افزودن انیمیشن به آن جذاب تر کرد. این یک نوع موشن گرافیک است.

4. پست رسانه های اجتماعی

امروزه مردم برای همه چیز مانند اخبار، اطلاعات، سرگرمی، دوره های آنلاین و غیره به رسانه های اجتماعی وابسته هستند. همه اینها با مطالب مختلفی ارسال می شوند. با افزودن موشن گرافیک با این محتوا به جذب افراد بیشتر به پست ها کمک می کند.

5. بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ حوزه وسیعی است که شامل بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی موتورهای جستجو و غیره می شود. تمامی این تکنیک های بازاریابی آنلاین از موشن گرافیک برای اهداف تبلیغاتی و دیگر اهداف خود استفاده می کنند.

آشنایی با مزایای موشن گرافیک

1. مقرون به صرفه و زمان

در مقایسه با سایر انیمیشن ها و ویدیوها، موشن گرافیک ارزان تر و آسان تر ساخته می شود. پیچیدگی کمتری دارد و به راحتی در مدت زمان کوتاهی ساخته می شود.

2. جذاب

تبلیغات یا ویدیوهای عنوان ساخته شده از طریق موشن گرافیک جذاب تر از متن های رایج یا تبلیغات ساده هستند. این به جذب افراد به یک محصول خاص با استفاده از تبلیغات جذاب آن کمک می کند.

3. پشتیبانی و اثر متفاوت

با استفاده از این ها می توانیم ویدیو یا فرمت های مختلف بسازیم. همچنین، می توان آن را از یک فرمت به فرمت دیگر بر اساس نحوه استفاده تعویض کرد.

4. به راحتی قابل اشتراک گذاری

از آنجایی که این رسانه الکترونیکی است، می توان آن را به راحتی از طریق رسانه های اجتماعی یا سایر راه های آنلاین به اشتراک گذاشت. این به افزایش دسترسی به محتوای ما کمک می کند.

5. سبک زیبا

در بین سبک های ویدئویی بازاریابی، موشن گرافیک ها ظریف ترین، متفاوت ترین و جذاب ترین سبک ها را دارند. بهترین سبک ها را برای ساخت ویدیوهای بازاریابی دارد.

رشد شغلی در موشن گرافیک

طراحان موشن گرافیک یا موشن طراحان حرفه ای ماهری هستند که آثار هنری گرافیکی برای فیلم ها، ویدئوهای آنلاین، برنامه های تلویزیونی و غیره ایجاد می کنند. آنها افراد بسیار ماهری هستند که از جلوه های بصری و انیمیشن ها برای خلق آثار جذاب استفاده می کنند. این حرفه یک رشته نسبتاً جدید است که هر روز با فناوری های جدید و ایده های مختلف محبوب می شود. همانطور که می دانید طراحان انواع مختلفی دارند مانند طراحان وب، طراحان گرافیک، طراحان محصولات و غیره. آن دسته از طراحان گرافیک حرکتی باید پیچیده تر و از نظر فناوری به روز باشند تا در بازار عملکرد خوبی داشته باشند.

با توسعه رسانه های اجتماعی و رسانه های الکترونیکی، فرصت های طراحان حرکتی هر روز در حال افزایش است. وقتی یک حساب رسانه اجتماعی باز می‌کنید، می‌توانید هزاران ویدیو از جمله تبلیغات، سرگرمی‌ها، ویدیوهای آموزنده و غیره را ببینید. هر ویدیویی از این قبیل در مقطعی دارای گرافیک است. بنابراین فرصت هایی برای طراحان موشن گرافیک ایجاد می شود. همچنین، اگر در ایجاد حرکت مهارت دارید، می توانید به عنوان یک فریلنسر کار کنید. حتی می توانید با نشستن در خانه کار کنید و درآمد کسب کنید. سایت های آنلاین زیادی برای ارائه مشاغل آزاد در این زمینه موجود است.

منبع: گرافیستار https://graphi-star.com/