باتری ۶ ولت با آمپرهای مختلف؛ کاربردها و انواع آن

عمومی

باتری‌های لیتیوم ۶ ولت از چه ساخته شده‌اند؟

برای ساخت یک باتری ۶ ولت از دو باتری لیتیوم یون (LiFePO۴) ۳۲۷۰۰ متصل استفاده می‌شود. این باتری‌ها سازگاری نسبتا بالایی با محیط زیست دارند. اما چگالی انرژی بالا، سرعت تخلیه کم، چرخه شارژ زیاد و مهمتر از همه، سبک وزن بودن از صفات اصلی این باتری‌ها است.

باتری‌های ۶ ولت برای چه استفاده می‌شوند؟

خرید باتری از نوع ۶ ولتی برای پروژه‌هایی که نیاز به تعویض مکرر و برق رسانی مداوم برای ساعات طولانی دارند بسیار ایده آل هستند. و در پروژه‌هایی مانند:

  • وسایل کمپینگ
  • روشنایی صنعتی

مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیاده روی و کمپینگ

باتری ۶ ولت برای تجهیزات کمپینگ همانند چراغ قوه و وسایل روشنایی کمپ بسیار مناسب است. و در طبیعت گردی و کمپینگ می‌توان از نمونه‌های قابل شارژ آن استفاده کرد.

باتری‌ها به دلیل فضای ذخیره انرژی فراوان می‌توانند ساعت‌های طولانی کار کنند. بنابراین، باتری‌های‌های ۶ ولتی از نظر وزن بسیار سبک هستند و برتری خوبی دارند.

روشنایی صنعتی

باتری ۶ ولتی برای تامین انرژی مورد نیاز چراغ قوه و فانوس نیز استفاده می‌شود. از آنجایی که این باتری‌ها می‌توانند انرژی زیادی را برای ساعات طولانی ارائه دهند، از این رو خرید باتری ۶ ولتی برای صنایع روشنایی کاربرد بسیاری دارد.

باتری ۶ ولت با آمپرهای مختلف؛ کاربردها و انواع آن

باتری ۶ ولتی چند آمپر ساعت دارد؟

ظرفیت‌های معمول باتری ۶ ولتی؛ به باتری ۶ ولت ۵ آمپر، باتری ۶ ولت ۶.۸ آمپر، باتری ۶ ولت ۱۰ آمپر، باتری ۶ ولت ۱۲ آمپر برای

  • ترازوهای الکترونیکی
  • ماشین‌های اسباب بازی
  • و …

است. این که یک باتری ۶ ولتی چند آمپر ساعت می‌تواند تولید کند بستگی به Ah باتری و مصرف دستگاه دارد که توسط دستگاه تغذیه می‌شود.

به طور مثال اگر یک باتری ۶ ولتی با ۵ آمپر ساعت دارید. می‌تواند جریان ۵ آمپر را به مدت ۱ ساعت تا زمانی که باتری کاملاً تخلیه شود، ارائه دهد.

باتری ۶ ولت ۵ آمپر

کاربرد این باتری‌ها اغلب در

  • ساختمان
  • سیستم‌های دزدگیر
  • منابع برق اضطراری
  • سیستم‌های خورشیدی
  • روشنایی اضطراری
  • و …

است و یکی از انواع باتری‌های خوب در بازار می‌باشد.

باتری ۶ ولت ۱۰ آمپر

باتری ۶ ولت ۱۰ آمپر یکی از محبوب‌تری و کاربردی‌تری انواع باتری در باتری‌های ۶ ولتی است که در انواع ترازوها و ماشین‌های بازی کودکان به کار می‌رود و از طول عمر بسیار خوبی برخوردار است.

این باتری‌ها در برندهای مختلف برای خرید در دسترس هستند.

باتری ۶ ولت ۱۲ آمپر

در انواع ساعت‌ها باتری‌ ۶ ولت ۱۲ آمپر استفاده شده و در برندهای مختلف برای خرید عموم در دسترس هستند.

باتری ۶ ولت با آمپرهای مختلف؛ کاربردها و انواع آن

تفاوت بین باتری ۶ ولت و ۱۲ ولت چیست؟

تفاوت اصلی بین باتری ۶ ولت و ۱۲ ولت این است که یک باتری ۶ ولتی دارای ۲ سلول است و هر سلول ۳.۲ ولتاژ تولید می‌کند که آن را ۶ ولت می‌کند.

یک باتری ۱۲ ولتی دارای ۴ سلول خواهد بود و آنها در مجموع ۱۲ ولت تولید می‌کنند.

۱- طول عمر بهتر: طول عمر همیشه به مواد شیمیایی باتری و مواد مورد استفاده برای سلول‌ها بستگی دارد. اگر هر دو باتری لیتیوم-آهن-فسفات باشند، عمر چرخه مشابه است.

۲- کاربرد: وقتی به فاکتورهای کاربردی نگاه می‌کنیم، باتری‌های لیتیوم یونی برای نیاز به توان بالا مناسب هستند.

زیرا بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند و می‌توانند تا ۴۰۰۰ چرخه دوام داشت باشند.

۳- ولتاژ: اگر سلول‌های بسته باتری یکسان باشد، باتری ۱۲ ولت ظرفیت Ah بیشتری نسبت به باتری ۶ ولت دارد.

زیراباتری ۱۲ ولت سلول‌های بیشتری نسبت به باتری ۶ ولت دارد. یعنی انرژی قابل استفاده در باتری ۱۲ ولتی بیشتر از باتری ۶ ولتی خواهد بود و Ah مخفف آمپر ساعت می‌باشد.

اما با این اینکه چه ولتاژ و یا چه آمپر ساعتی را خریداری کنید کاملا بستگی به وسیله مورد استفاده شما دارد همچنین برندهای مختلف در بازار سطح نیازهای مختلفی را پوشش می‌دهد که در انتخاب باید به آن دقت کرد.
منبع :

https://www.irna.ir/news/85044272/%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%DB%B6-%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D8%A2%D9%85%D9%BE%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D9%84%D9%81-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A2%D9%86