انتقال چربی زیر چشم

عمومی

انتقال چربی زیر چشم نوعی پرکننده طبیعی پوست است. این لیفت صورت غیرجراحی می تواند چشم های خسته را بهبود بخشد و شما را جوان تر و پرانرژی تر نشان دهد. در طول انتقال چربی زیر چشم، جراحان زیبایی از لیپوساکشن برای حذف سلول های چربی از بدن شما استفاده می کنند. سپس سلول های چربی تصفیه شده را به پوست زیر پلک پایینی شما تزریق می کنند.

 

فیلرهای پوستی چیست؟

فیلرهای پوستی نوعی لیفت صورت غیر جراحی هستند. درمال یا درم به معنای پوست است. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی پرکننده های پوستی (که پرکننده های صورت نیز نامیده می شوند) را برای حجیم کردن پوستی که به دلیل افزایش سن حجم خود را از دست می دهد، تزریق می کنند. پرکننده ها همچنین خطوط ریز و چین و چروک ها را صاف می کنند و باعث می شوند کمتر دیده شوند.

 

تفاوت بین انتقال چربی و پرکننده های پوستی چیست؟

بیشتر فیلرهای پوستی مواد آزمایشگاهی هستند. این پرکننده های پوستی آماده استفاده هستند. آنها یک درمان زیبایی غیر جراحی هستند. انتقال چربی یک پرکننده طبیعی پوست است که از سلول های چربی بدن شما استفاده می کند.

هنگامی که شما تزریق چربی را به جای یک فیلر پوستی آماده انتخاب میکنید، مراحل بیشتری وجود دارد. این روش با لیپوساکشن (نوعی جراحی زیبایی) برای حذف سلولهای چربی از نواحی خاصی از بدن شما شروع می شود. پس از پاکسازی سلولهای چربی، ارائه دهنده مراقبتهای بهداشتی شما سلول ها را به ناحیه زیر چشم شما تزریق میکند. انجام لیپوساکشن خطر بروز مشکلات را افزایش میدهد و نسبت به استفاده از پرکننده‌های پوستی آزمایشگاهی، بهبودی طولانی‌تری را به همراه دارد. همچنین برای ارائه دهندگان مراقبتهای بهداشتی غیرمعمول است که چربی کافی برای انجام انتقال زیر چشم جمع آوری کنند.

 

چه کسانی نباید انتقال چربی زیر چشم را انجام دهند؟

برای انجام لیپوساکشن و انتقال چربی زیر چشم، باید چربی بدن کافی برای این عمل داشته باشید. افرادی که بسیار لاغر هستند، به شدت ورزش میکنند یا باردار هستند ممکن است به جای آن به پرکننده های پوستی نیاز داشته باشند.

افرادی که سیگار می کشند نیز ممکن است نامزدهای خوبی نباشند. سیگار میتواند بر میزان بهبودی بدن شما از لیپوساکشن و واکنش به انتقال چربی تأثیر بگذارد.

 

انتقال چربی زیر چشم چقدر طول می کشد؟

نتایج تزریق ژل باسن و تزریق چربی زیر چشم ممکن است تا چندین سال باقی بماند. مشاهده نتایج کامل ممکن است تا چهار ماه طول بکشد. در طی این مدت، چربی پیوند شده منبع خون جدیدی را برای کمک به زنده ماندن دوباره برقرار می کند. از آنجایی که بدن شما حدود نیمی از چربی منتقل شده را جذب می کند، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما حجم بیشتری از سلول های چربی را نسبت به نیاز تزریق می کند. اگر از نتیجه ناراضی هستید، ممکن است روش دیگری برای انتقال چربی توصیه کنند.

 

چه کسی روش های انتقال چربی زیر چشم را انجام می دهد؟

جراحان زیبایی یا جراحان پلاستیک عمل لیپوساکشن و انتقال چربی زیر چشم را انجام می دهند. شما باید ارائه دهنده ای را انتخاب کنید که با این نوع خاص از پرکننده های پوستی تجربه داشته باشد.

 

قبل از عمل انتقال چربی زیر چشم چه اتفاقی می افتد؟

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صورت شما را بررسی می کند و اهداف درمانی شما را مورد بحث قرار می دهد. این اطلاعات به تعیین میزان صحیح چربی برای برداشتن و تزریق کمک می کند. ارائه دهنده شما ممکن است صورت شما را برای هدایت تزریق علامت گذاری کند.

اگر شما:

  • باردار یا شیرده هستند.
  • یک بیماری پوستی فعال دارید یا تحت درمان های پوستی هستید.
  • سیگار بکشید یا از محصولات نیکوتین استفاده کنید، که می تواند روند بهبود را کند کند.
  • از داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs)، رقیق‌کننده‌های خون (از جمله آسپرین) یا مکمل‌هایی استفاده کنید که ممکن است خطر خونریزی و کبودی را افزایش دهند.

 

در طی عمل انتقال چربی زیر چشم چه اتفاقی می افتد؟

انتقال چربی زیر چشم یک عمل سرپایی است که تقریباً 30 دقیقه تا 60 دقیقه طول می کشد. این روش ممکن است در یک مرکز جراحی یا بیمارستان انجام شود. شما همان روز به خانه می روید، اما شخص دیگری باید شما را رانندگی کند.

برای انتقال چربی زیر چشم که به مقدار کمی چربی نیاز دارد، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما:

  1. به شما آرام بخش IV می دهد و برای بی حس کردن محل های لیپوساکشن بیهوشی می کند.
  2. از یک سوزن و سرنگ نازک برای حذف رسوبات چربی از بدن خود استفاده می کند.
  3. سلول های چربی را در دستگاه سانتریفیوژ می چرخاند تا ناخالصی ها را فیلتر کند.
  4. پوست صورت شما را استریل می کند و از یک بی حس کننده بی حس کننده استفاده می کند.
  5. از یک سوزن بسیار نازک برای تزریق مقادیر ریز چربی به پوست زیر پلک های تحتانی به صورت شبکه ای استفاده می کند. این پیوند چربی است. ممکن است کمی احساس نیشگون گرفتن یا نیش زدن داشته باشید، اما انتقال واقعی چربی نباید دردناک باشد.

 

جلوگیری از کاهش حجم

درمان با سلول‌های چربی اتولوگ (چربی خود بیمار) نیز در جلوگیری از پیری مرتبط با آتروفی و کاهش حجم در داخل و اطراف ناحیه اطراف چشم مؤثر است. با حفظ خطوط طبیعی جوانی صورت، احتمال تغییرات مرتبط با افزایش سن که در نتیجه کاهش تورم (به عنوان مثال شلی پوست و پایین آمدن بافت نرم) رخ می دهد، کمتر خواهد بود.