سبز اندیشان امروز

آب یخ و گوارش

آب یخ و گوارش icewater

بیشتر مردم آب یخ رو به آبی که هم دما با محیط اتاقه بهتر می دونن. به گفته Massachusetts Institute of Technology ، درحقیقت، آب خنک یا سرد بوسیله بدن تون سریع تر جذب می شه تا آب گرم، و وقتی که تلاش دارین آب بدن تون رو حفظ کنین، نوشیدن آب خنک خوبه. نوشیدن آب یخ، قبل از غذا یا در بین و بعد از غذا ممکنه به گوارش کمک کنه اما این ادعا، بر اساس تحقیقات علمی نیس.

آب و گوارش

نوشیدن آب قبل یا بعد از غذا می تونه گوارش رو بهتر کنه چون آب به خرد شدن غذا و نرم کردن مدفوع جهت پیشگیری از یبوست کمک می کنه. آب یخ می تونه هنگام گوارش به درد بخور باشه چون آب خنک سریع تر از آب در دمای اتاق جذب بدن می شه. دانشگاه واشنگتن یادآور می شه که تحقیقات و تحقیقات علمی از این نظریه پشتیبانی نمی کنه که نوشیدن آب قبل از غذا به گوارش کمک می کنه، و به تحقیقات بیشتری نیازه تا ثابت شه که معلوم شه آب سرد یا آب درهر دمایی گوارش رو بهتر می کنه یا نه.

آب سخت چیجوری؟

براساس گزارشی که در سال ۲۰۱۳ درInternational Journal of Preventative Medicine منتشر شده، آب سخت که شامل اندازه بالایی از موادمعدنی مانند کلسیم و منیزیمه، می تونه به گوارش و کاهش یبوست کمک کنه. بااین حال، در این گزارش اشاره ای به دمای آب نشده. دانشگاه واشنگتن خاطر نشون می کنه که آب سخت می تونه آنزیم هایی رو فعال سازه که به هضم چربی کمک می کنن، اما واسه تائید این موضوع به تحقیقات گسترده تری نیازه.

راه هایی واسه بهترکردن گوارش

همون طور که نوشیدن آب یخ پیش ، همراه و بعد از غذا به خاطر کمک به گوارش، تضمین و تایید نشده، سایرغذاها یا مکمل ها هم ممکنه گول زننده باشن. غذاها و مکمل های شامل فیبر به هضم و کاهش یبوست کمک می کنن( با استناد به MedlinePlus). میوه جات، سبزیجات، بنشن، آجیل، دانه های گیاهان، غلات سبوس دار و مکمل های فیبری، منابع خوبی از فیبر هستن. مهمه که هنگام مصرف مکمل های فیبر، مقدار زیادی آب بخورین. به گفته MedlinePlus پروبیوتیک ها هم واسه بهبود مشکلات عمومی گوارش مفیدن و در کاهش طول مدت اسهال هم تاثیردارن. پروبیوتیک ها در ماست، بقیه اجناس تخمیرشده لبنی و مکمل های پروبیوتیک یافته می شن.

خواص مدیتیشن واسه پوست و زیبایی

امتیازات مدیتیشن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *