معرفی و فواید موسیقی

برگزیده

به قول بتهوون: آنجا که سخن از گفتن باز می‌ماند موسیقی آغاز می شود. این هنر یکی از هفت هنر برتر می باشد که در فرهنگ هر کشور دارای جایگاه ویژه ای می باشد. موسیقی پدیده ای است که تاثیر شگرفی بر روی ذهن، افکار و احساسات انسان می گذارد. ممکن است برای شما پیش آمده باشد که با گوش دادن به قطعه ای شاد در خودتان احساس شادی و انرژی زیادی کنید یا با شنیدن قطعه ای غمگین حس ناراحتی به شما دست بدهد، حتی در باشگاه های ورزشی معمولا موسیقی های انرژیک در حال پخش شدن هست که از نظر ذهنی به ورزشکاران در هنگام ورزش کمک می کند. همه این ها نشان دهنده این است که موسیقی هنری است که با عواطف و احساسات انسان سر و کار دارد. فواید هنر موسیقی شامل: کاهش استرس، کمک به بهبود یادگیری، افزایش انگیزه، بهبود حال روحی و روانی، کاهش میزان افسردگی و افزایش مقاومت انسان در مقابله با درد و رنج می شود. تحقیقات جالبی توسط دانشمندان در زمینه بررسی شیر دهی گاو ها در زمان پخش موسیقی برای آن ها صورت گرفته. نتایج این تحقیقات نشان می دهد شیرهایی که برای آن ها موسیقی پخش شده در مقایسه با دیگر گاوها میزان شیر و همچنین کیفیت شیر آن ها بیشتر و بهتر است. موسیقی قدرت الهام‌بخشی و سرگرم‌کردن انسان‌ها را دارد که از ان می توانید در جهت بهبود روحیه و شرایط زندگی تان استفاده کنید. سعی کنید موسیقی را وارد زندگی روزمره‌تان کنید و از یادگیری و گوش دادن به موسیقی لذت ببرید. در کشور های پیشرفته به خانواده ها توصیه می شود تا کودکان خود را به یادگیری موسیقی تشویق کنند تا کودکان بتوانند از فواید موسیقی در زندگی خود بهره مند شوند. هیچگاه برای یادگیری موسیقی دیر نیست و با یادگیری آن می توانید باعث افزایش خودباوری خود شوید..

 

پیانو:

موسیقی دارای سازهای گوناگون می باشد که هر شخص با توجه به استعداد و علاقه خود می تواند مهارت استفاده از این ساز ها را بدست آورد تا بتواند احساسات و عواطف خود را بوسیله ساز مورد علاقه اش بروز بدهد.یکی از ساز هایی که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد پیانو است.پیانو مشهورترین ساز صفحه کلیددار است. صدای پیانو در اثر برخورد چکش‌هایی با سیم‌های فلزی آن در داخل جعبه چوبی تولید می‌شود. این چکش‌ها در اثر فشرده شدن کلیدها (کلاویه‌ها) به حرکت در می‌آیند. تحقیقات نشان می دهد که نواختن پیانو تاثیر مثبتی بر عملکرد فردی انسان دارد و باعث افزایش آی کیو و حافظه انسان می شود.یکی از مشهورترین نوازندگان پیانو در سراسر جهان ریچارد کلایدرمن است که در ایران نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است. او از سال ۱۳۹۱ قصد اجرای کنسرت در ایران را داشت اما در سال ۱۳۹۳ معلوم شد که تلاشش برای دریافت مجوز نتیجه ای نداشت. همچنین از انواع پیانو می توان به پیانو کارود و تویاما  اشاره کرد. این نوع پیانو ها از بهترین انواع پیانو در سراسر جهان به حساب می آیند. پیانو کارود که تلفیقی از هنر کشور ایتالیا و آلمان است بخش عظیمی از فروش در بازار جهانی را به علت کیفیت محصول بالا در دست دارد. شرکت موسیقی پارسونز هنگ کنگ نیز اقدام به ساخت پیانو تویاما می کند که بیشتر فروش پیانو در آسیا مربوط به این نوع پیانو است.

 

معرفی سایت سنره:

شما با بازدید از سایت سنره می توانید با مدرسان با تجربه و متخصص این سایت ارتباط برقرار کنید و به آموزش موسیقی آنلاین بپردازین. در سایت سنره می توانید از قسمت آموزش می توانید از مقالات و آموزش های آنلاین رایگان این وب سایت نهایت استفاده را ببرید. هم چنین در سایت سنره می توانید انواع مختلف پیانو از جمله پیانو کارود و تویاما را با قیمت مناسب تهیه کنید.