سبز اندیشان امروز

۹ غذا برای خوابیدن بهتر

خواب زن

خیلی مهمه که به بدن و ذهنتون استراحت بدید. این کار رو می تونید با مقدار کافی خواب انجام بدین. اما وقتی که خواب خوبی نداشته باشین، شک نداشته باشین سرحال و با انرژی هم نیستین.

زمان هایی هست که به هر دلیلی نمی تونید به خوابی عمیق فرو برید. در این متن با ۹ غذایی آشنا میشین که به شما کمک می کنن تا خوابی عمیق پیدا کنین.

۱. ماست

بدن ما نیازمندی اش به کلسیم رو از اجناس لبنی تامین می کنه. ماست هم که از شیر ساخته می شه، به بدن ما کلسیم می رساند. اگه شما کمبود کلسیم داشته باشین، ممکنه در عمیق خوابیدن با مشکل مواجه شید. پس اگه به اندازه ی کافی کلسیم مصرف کنین، به بهتر شدن کیفیت خوابتون کمک می شه.

۲. موز

موز پر از پتاسیم و منبع غنی ویتامین B6 است. پس با خوردن موز به تولید هورمونی بنام ملاتونین کمک می کنین. هورمونی که بر کیفیت خواب شما تاثیر مثبت داره.

۳. نخود

نخود هم منبعی عالی واسه ویتامین B6 است که به تولید ملاتونین کمک می کنه. پس خوردن نخود هم در کسب یه خواب راحت و عمیق تاثیر گزاره.

۴. ماهی

ماهی هایی مثل تون، سالمون و هالیبوت، منابع خوبی از ویتامین B6 هستن. این ویتامین هم به تولید ملاتونین و در آخر به بهتر شدن خوابتون کمک می کنه.

۵. شیر گرم، قبل از خواب

شیر، پر از کلسیم و مواد معدنی مهم دیگه ایه که تاثیری آرامش بخش دارن. شیر گرم بهمراه زردچوبه، شکر، و کمی هم میوه ی خشک، به سیستم بدن شما آرامش داده و کمک می کنه تا خواب خوبی داشته باشین.

۶. برنج

غذاهایی که پر از کربوهیدرات هستن هم به بهتر خوابیدن کمک می کنن. مصرف برنج باعث می شه تا بدنتون مقدار زیادی انسولین ترشح کرده و در نتیجه خوابالو شه.

۷. آب گیلاس ترش

به افراد زیادی که از بی خوابی معمولی تا شکل های جور واجور طولانی اون رنج می برند، پیشنهاد می شه که آب گیلاس ترش بخورند. این آبمیوه مقدار زیادی ملاتونین تولید کرده و باعث خواب شبونه ی آرومی می شه.

۸. اجناس گندم

گندم کامل، شکل های جور واجور نون سفید و حتی ماءالشعیرها پر از منیزیم هستن. منیزیم درون بدن کمک می کنه تا بهتر بخوابین و خوابی بی معطلی داشته باشین.

۹. شکل های جور واجور کلم

سبزیجاتی که برگشان سبزه، مانند کلم، مشابه شیر و اجناس لبنی دیگه، غنی از کلسیم هستن. مصرف این سبزیجات سطح کلسیم بدنتون رو زیاد کرده و کمک می کنه تا سیکل خواب سالمی داشته باشین.

دانستنیایی درباره خواب دیدن

آروم سازی ذهن قبل از خواب

خواب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *