سبز اندیشان امروز

۹ عادتی که شما را به یک رهبر ایده‌آل تبدیل می‌کند

leadership رهبری

به گزارش آلامتو به نقل از ibazaryabi.com ؛ رهبری توانایی تشویق بقیه به تلاش با شور و شوق خیلی زیاد جهت هدفای معینه. واسه این که کسب وکار موفقی داشته باشین باید یاد بگیرین چیجوری رهبری کنین. در ادامه نه عادت رفتاری رهبران خوب آورده شده، با در نظر گرفتن اونا قدم بزرگی واسه بهبود کسب وکارتون وردارین.

۱. تحت فشارهای کاری اعتماد به نفس خود رو حفظ کنین.

کارکنان و مشتریان شما همیشه به شما نگاه می کنن، پس مهمه که قادر باشین تحت سخت ترین شرایط هم محکم به کار خود ادامه بدین. در روبرو شدن با مشکلات نگاه متمرکز خود رو حفظ کنین و با و آرامش مشکلات رو سریع و به صورت موثر حل کنین.

۲. همیشه واسه تقوبت خودتون تلاش کنین.

به این نکته توجه کنین که هیچکی کامل نیس و از اون به عنوان انگیزه ای واسه بهبود همیشگی خود استفاده کنین. از کارکنان و مشتریان نظرخواهی کنین که شما چیجوری می تونین بهتر نیازای اونا رو رفع کنین و تلاش کنین به سمت اون حرکت کنین. در نظر بگیرین که شما هنوز مهارت و تجربه خود رو تکمیل نکردین و بازم واسه بهترین شدن تلاش کنین.

۳. یاد بگیرین تا تصمیمای موثری بگیرین.

رهبران بزرگ هیچ وقت تصمیمای غیرقطعی نمی گیرن. اراده کردن سریع و موثر از نقشای مهم رهبریه. در صورت ضرورت حتما مشاوره داشته باشین.

۴. فکر باز داشته باشین.

قاطع بودن معنیش این نیس که ذهن خود رو به ایده های دیگه ببندین. فکر کردن به بقیه فرصتا و ایده ها به شما کمک می کنه تا رقابتا رو بهتر درک کنین. یادتون باشه که رهبری معنیش این نیس که شما همیشه جوابگو باشین. قبل از این که به جلو حرکت کنین، مطمئن باشین که وضعیت رو به طور کامل درک کردین.

داشتن مشتریان و کارکنانی که با اونا احساس راحتی کنین و ایده ها و فکرهای خود رو با اونا به اشتراک بذارین این مزیت رو به شما میده تا از تجربه و علم اونا هم کمک بگیرین. به شما کمک می کنه تا نیازای اونا رو بهتر درک کنین و جواب بهتری ارائه بدین.

۵. یاد بگیرین همیشه منظم باشین.

اجازه ندین احساسات و وسوسها راه موفقیت شما رو بگیره. کنترل نظم و انضباط خیلی با اهمیته پس اونو تمرین کنین. اجازه ندین خواسته ها و افکار منفی مانند حرص و طمع شما رو با خودشون ببرن، قاطعانه در مقابل اونا وایسید.

۶. همیشه یه طرح و یه نسخه پشتیبان داشته باشین.

وقتی که مشتریان واسه برآورده شدن نیازشون پیش شما میان، این مهمه که با یه برنامه به جلو برید. یاد بگیرین چیجوری روش هدف دار موثری داشته باشین و حتی واسه مسائل کوچیک هم برنامه ریزی کنین. این کار باعث بهتر شدن کسب وکار شما و ارائه بهتر خدمات به مشتریان می شه.

۷. خودکفا باشین.

توانا بودن به مراقبت از خود و بقیه نقش کلیدی در عنوان رهبریه. توانایی ابتکار عمل از صفات کلیدی یه رهبره. وسایل لازم واسه کسب وکار رو جمع آوری کنین به جای این که به بقیه تکیه کنین.

۸. مهربون و رئوف باشین.

هیچ رهبر خوبی در مورد بقیه بی دقت نیس. قادر باشین که در هر موضوع ای همه زاویه ها و رویکردها رو در نظر بگیرین و خود رو در جایگاه کارکنان یا مشتریان قرار بدین و بعد تصمیم بگیرین.

۹. پذیرش شکست رو یاد بگیرین.

با اینکه شما باید بر مشکلات مهم در رشد کسب وکار پیروز شدین، اما در هر موردی شما برنده نیستین. یادگیری از شکستا بخش مهمی از حفظ یه کسب وکار موفقه. دونستن وقتی که شما باید عقب نشینی کنین و به شکست تون اعتراف کنین به شما کمک می کنه تا از شکست یاد بگیرین و کسب وکار خود رو بهتر کنین.

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

بازاریابی پیامکی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *