سبز اندیشان امروز

۹ راهکار مفید برای کاهش مصرف چربی

چربیا واسه بدن لازمن اما مقدار زیاد اون به تناسب اندام و سلامت رگا رحم نمی کنه. یعنی باید از همون اول در مصرف چربی و روغن حد تعادل رو رعایت کنین تا کم کم دچار مشکل نشید. اگه می خواین چند کیلو لاغر شید یا راحت تر نفس بکشین چند پیشنهاد داریم تا مصرف چربی رو کم کنین.

اگه می خواین چند کیلو لاغر شید یا راحت تر نفس بکشین چند پیشنهاد داریم تا مصرف چربی رو کم کنین.چربیا واسه بدن لازمن اما مقدار زیاد اون به تناسب اندام و سلامت رگا رحم نمی کنه. یعنی باید از همون اول در مصرف چربی و روغن حد تعادل رو رعایت کنین تا کم کم دچار مشکل نشید. اگه می خواین چند کیلو لاغر شید یا راحت تر نفس بکشین چند پیشنهاد داریم تا مصرف چربی رو کم کنین.

بفرمایید شیر بدون چربی :

به آدمایی که میگن شیر بدون چربی مزه آب میده پیشنهاد می کنیم مقداری چربی به آب اضافه کرده و نوش جون کنن ببینن طعم اون چه فرقی داره! واسه این که اندازه چربی دریافتی تون رو کم کنین شیر خامه گرفته شده استفاده کنین. اگه عادت دارین قهوه یا نسکافه تون رو با شیر بخورین هم از این شیر استفاده کنین. در این صورت آخر هر هفته مقدار چربی و کالری دریافتیتان کم میشه.

پنیر کم چرب بخورین :

پنیر یه صبحونه و هم اینکه میان وعده خیلی خوبیه اما در عین حال چربه. معمولاً پنیر بین ۲۰ تا ۳۵ درصد چربی اشباع شده داره که باید از اون دوری کرد. درسته که چربی موجود در پنیر کمتر از کره س (کره شامل ۸۲ درصد چربی اشباع شده) اما این دلیل نمی شه که در مصرف اون زیاده روی کنین. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که اگه عاشق پیتزا هستین یا پنیر زیادی در نانتون می ذارین و میل می کنین جای تعجبی نیس که سایزتون کم نمی شه. پیشنهاد می کنیم از پنیرهای کم چرب استفاده کنین.

در مصرف چربیای به درد بخور هم احتیاط کنین :

چربیای خوب واسه سلامتی مفیدن اما این دلیل نمی شه که مثلاً روغن زیتون رو به جای آب استفاده کنین. درسته که روغن زیتون شامل اسیدهای چرب اشباع نشده مونو هستش که اندازه کلسترول خون رو کم می کنه اما در هر حال روغنه و مصرف کشکی و هردم بیل اون خوب نیس. وقتی که سالاد می خورید به سلامتی تون خدمت می کنین اما وقتی که روغن زیتون رو روی همین سالاد به درد بخور خالی می کنین کالری زیادی رو به خود تحمیل کردین.

ماست یونانی بخورین :

ماست یونانی در ایران هم تولید می شه. این ماست شامل چربی کمتر و پروتئین بیشتری از ماستای معمولی هستش. با اینحال که ادعای ۰% چربی فقط واسه تبلیغه اما با این حال مصرف این ماست یکی از راه های کاهش مصرف چربی هستش. واسه این که سالاد خوشمزه و سالمی میل کرده باشین می تونین به جای به کار گیری سس مایونز (هر قاشق سس مایونز ۱۰ گرم چربی داره) از این ماست خوشمزه استفاده کنین. هم خوشمزه تره هم سالم تر!

سسا رو کم چرب کنین :

سر میز غذا یه ظرف پر از سالاد سبزیجات می ذارین. تا این جای کار همه چیز خوبه. اما چند دقیقه بعد یه لایه کلفت سس سفید روی اون خالی می کنین. دیگه نمی شه اسم این سالاد گچ کاری شده رو سالاد سالم گذاشت. به جای به کار گیری این سسای پرچرب از مایونزهای کم چرب یا ماست یونانی استفاده کنین. حتی می تونین از یه میوه چرب مانند آووکادوی رسیده استفاده کنین. در این صورت هم اون بافت چربی رو که دنبالش می گردید رو پیدا کردین و هم این که کلی فیبر، ویتامین و مواد معدنی نصیبتون شده.

روش آشپزی تون رو عوض کنین :

اگه عادت کردین قالب قالب کره استفاده کنین یا هر سبزی رو با کلی روغن سرخ کنین وقتشه کمی تجدید نظر کنین. به جای استفاده و آشپزی با روغن و کره، بخارپز کردن یا به کار گیری فر رو امتحان کنین. واسه سرخ کردن از ماهیتابه های نچسب خوب استفاده کنین. به خاطر این که در این صورت نیاز کمتری به روغن هستش. اگه می خواین از کباب پز استفاده کنین لطفاً روغن رو روی غذا خالی نکنین. کلاً اگه می خواین مصرف چربی تون رو کم کنین مصرف مواد غذایی سرخ کردنی رو محدود کنین.

در رستوران هم مراقب باشین :

وقتی که به رستوران می رید خجالت رو کنار بذارین. اگه غذایی سفارش دادین که احتمال می دین روغن زیادی داشته باشه از پیشخدمت بخواین روغن یا خامه کمی به غذای شما اضافه کنن. یا این که می تونین بخواین سس غذاتون رو جداگونه سرو کنن تا به اندازه ای که می خواین اضافه کنین. به جای سیب زمینی سرخ کرده سالاد یا سیب زمینی تنوری سفارش بدین.

اطلاعات خودتون رو بالا ببرین :

در مصرف مافینا، کاپ کیک یا کیک یزدی و چیزای دیگه ای به جز اینا احتیاط کنین. با اینکه به نظر می رسه با خوردن چند تا کیک زمین که به آسمون نمی رسه اما باید بدونین که این مواد غذایی پر از قند و چربی هستن. این کیکا شامل حدود ۱۶ گرم چربی هستن که برابر یه چهارم کره س. حتماً برچسب مثل این مواد غذایی و ترکیبات اونا رو مطالعه یا درخصوص اون سوال کنین.

کمی تا نیمه ای گیاه خواری کنین :

هر هفته دو غذای شامل ماهی بخورین و دست کم یه غذای جفت و جور شده از سبزیجات. ماهیای چرب شامل چربی کمتری از گوشت هستن و چربیای مفیدی مانند امگا ۳ دارن.

خواص مدیتیشن واسه پوست و زیبایی

امتیازات مدیتیشن

بازنشر باشگاه خبرنگاران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *