سبز اندیشان امروز

۹ توصیه طلایی از افراد موفق در کاهش وزن

به گزارش آلامتو و به نقل از دکتر کرمانی؛ پیشنهادا و راه های بسیاری واسه کاهش وزن هست اما ممکنه پس از یه مدت به نظر دست نیافتنی بیاد. واسه همینه که بهترین پیشنهادها رو میشه از آدمایی گرفت که خودشون این راه رو تا آخر رفته باشن.

پس بیایید کمی تحقیقات رو کنار بذاریم. نکات و پیشنهادایی که در ادامه می خونید همه از زبون خانوم هاییه که کاهش وزن قابل توجه ای داشتن – بیشتر از ۳۰ کیلوگرم – این یعنی اونا ناامیدی، دل شکستگی و تموم احساساتی رو که به دنبال تلاش واسه کاهش وزن میان درک کردن. هم اینکه اونا نه فقط درک کردن که چه چیزایی می تونه عقربهای ترازو رو جا به جا کنه، بلکه می دونن چیجوری میشه سبک زندگی سالم و با ثبات درست کرد.

  1. بعضی وقتا اشکال نداره کیکی رو که دوست دارین بخورین.

هممون آدم هستیم و بعضی وقتا به یه میان وعده خوشمزه نیاز داریم! وقتی سالم غذا خوردن رو خوب بلد باشین می تونین از اون واسه خوردن غذاهای دلخواه هم استفاده کنین. وقتی اول سبزیجات و پروتئین میل می کنین، در واقع خود رو با مواد غذایی خوبی پر کردین که جایی واسه چیزای دیگه نمی ذاره. بعد تنها مقداری از اون کیک که هوسش رو کرده بودین بخورین، در حدی که مزه اش وارد دهنتون شه. شاید در اول نشدنی به نظر بیاد اما این کار به کسی که مورد استفاده اش قرار داده کمک کرد ۴۹ کیلوگرم وزن کم کنه.

  1. با دوستانتون تقسیم کنین.

چون این یه تیکه از زندگی منه، امکان نداره خود رو از چیزایی که باعث خوشحال شدنم می شه محروم کنم. یکی از بزرگ ترین چیزایی که به من کمک کرد تقسیم کردن غذایم با بقیه بود. با این روش دیگه پر خوری نمی کردم و کالری کمتری از غذاها می گرفتم، مخصوصا اونایی که کالری بالایی داشتن.

  1. کمتر روی ترازو برید.

هر روز خودتون رو وزن نکنین. خیلی از آدما به ترازو معتاد و از راه اصلی منحرف می شن. ترازو تنها چیزیه که به اون فکر می کنن و از اون می ترسن. خود رو در اول راه کاهش وزن، یه بار وزن کنین. بعد با خودتون عهد ببندین که تا دو هفته دیگه خود رو وزن نکنین و مو به مو برنامه تون رو پیش ببرین. بعد از گذشت دو هفته به خود اجازه بدین تا یه بار وزن کنین. اگه تغییری حس نکردید منتظر دو هفته بعدی باشین و دوباره تلاش کنین. هر روز و هر ساعت وزن کردن، تنها استرستون رو بالا می بره. به خودتون فرصت بدین و فشار روانی رو به کمترین حد ممکن برسونین. با اهداف کوچیک و دست یافتنی پیش برید تا اعتماد به نفستون هر دو هفته بیشتر و بیشتر شه.

  1. چیزای جدید رو دست کم یه بار امتحان کنین.

من پیاده روی رو خیلی آهسته شروع کردم. وقتی واسه اولین بار می خواستم تو یه کلاس ورزشی شرکت کنم بسیار خجالت می کشیدم اما با خود گفتم اگه بدم اومد مجبور نیستم دوباره برگردم. وقتی امتحانش کردم و این فرصت رو به خودم دادم، به مرور بیشتر از این کلاسا خوشم اومد و الان دوستان زیادی در کلاس دارم. حالا دیگه اگه به کلاس نروم کلی پیام دریافت می کنم که ازم می پرسن کجایی؟ به چه دلیل امروز نیومدی؟ وقتی دوستائی با یه هدف مشابه به خود داشته باشی می تونه خیلی کمک کننده باشه. اونا کمک می کنن جمع کردن حواس داشته باشی و سریع تر به سمت سلامتی حرکت کنی.

  1. به آرومی تغییر بسازین.

ترک کردن یه عادت بد واسه همه کار ساده ای نیس. من خیلیا رو دیدم که در ترک عادات بد شکست خوردند. من فکر می کنم حذف کردن کم کم غذاهای بد و جانشین کردن غذای سالم به جای اونا عملی باشه. من هر روز فست فود می خوردم، در اول اونو به دوبار در هفته کاهش دادم و پس از یه مدت به یه بار در هفته و الان اصلا فست فود نمی خورم. عملی کردن این تصمیم، حدود یه سال و نیم زمان برد و کمکم کرد وزن زیادی رو با موفقیت کاهش دهم.

  1. اجتماعی بمونین.

من بر این باورم که داشتن زندگی اجتماعی قوی واسه سلامت روان خیلی مهمه. پس من برنامه ام رو طوری تنظیم کردم که هم به تناسب اندامم برسم، هم زندگی اجتماعی. مثلا اگه سه شنبه شب واسه شام برنامه داشتم صبحش می دویدم و یا اگه صبح کاری داشتم ورزشم رو واسه شب یا عصر می گذاشتم. مهم اینه که بتونین واسه خودتون برنامه ریزی کنین و اجازه ندین یه بهونه باعث بروز مشکل در زندگی اجتماعی یا برنامه ورزشی تون شه.

  1. هفته رو با تازگی شروع کنین.

هیچکی کامل نیس و زندگی پر از اتفاقاته. وقتی پیش میاد که آخر هفته ها از چیزی که باید بیشتر غذا می خورید و یا مثلا کل یه هفته رو ورزش نمی کنین. تسلیم نشید. با وجود اینجور اتفاقاتی بازم می تونین وزن کم کنین. تسلیم شدن به خاطر یه آخر هفته بد منتهی به موفق بودن نمی شه. مهم نیس چه اتفاقی میفته، شروع هفته رو به عنوان شروعی تازه در نظر بگیرین، به راه برگردین و تلاش کنین به اهداف خود برسین.

  1. ورزشی کنین که از اون حال می کنین.

بعضی از ما فکر می کنیم واسه رسیدن به اهدافمون باید خودمون رو مجبور به ساعتا دویدن روی تردمیل یا شرکت در کلاسای ورزشی کنیم که دوستشون نداریم. اما دلیلی نداره که با انجام ورزشی که دوستش دارین نتونین وزن کم کنین. من ورزشای زیادی رو امتحان کردم و در آخر فهمیدم به ایروبیک و تنیس علاقه دارم. از انجام این ورزشا لذت می بردم و اونا نه فقط باعث شدن وزن کم کنم و قوی تر بشم بلکه باعث شدن دیدگاهم نسبت به ورزش هم به کلی عوض شه.

  1. اهداف خود رو یادداشت کنین.

اهدافتون رو فقط در سرتون نگه ندارین، یادداشتشان کنین و هر چند وقت یه بار به اونا مراجعه کنین. وقتی جذب جریان زندگی میشیم افکارمون کم کم پنهون می شن. وقتی یه هدف رو یادداشت می کنین، تبدیل به واقعیت می شه و احتمال به خاطر ماندنش بیشتر می شه. هم اینکه اگه این نوشته رو جایی بذارین که در چشم باشه، هر روز اونو می بینین و مرتب یادآوری می شه. من هدفم رو بزرگ روی در اتاقم نوشته بودم و هر روز صبح اونو با صدای بلند می خوندم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *