سبز اندیشان امروز

۸ مواد غذایی برای کاهش فشارخون

یکی از اهداف همه پزشکان و به خصوص کارشناسان قلب اینه که همه افراد یاد بگیرن که چیجوری واسه اینکه قلبشون خوب کار کنه، وقت بذارن.

 

 

این موضوع شامل دو مرحله ساده س!؛ اول اینکه، اندازه فشار خون خود رو به طور منظم اندازه گیری کنین؛ (از هر نفر فرد بالغ که مورد آزمایش قرار گرفته ان، یه نفر دچار فشار خون بالاست؛ این یعنی فشار خون اون ها بالا تر از اندازه عادی و مطلوب ۸۰/۱۲۰ه).

دوم، باخبر شدن از چیزی که می تونه این عدد رو کنترل کنه و سطح فشار خون رو به اندازه مناسب و متناسب با سن و نیاز شما نگه داره؛ این موارد شامل ورزش، داشتن وزن مناسب، دوری از مصرف سیگار و بهتر از همه خوردن غذاهای سالمه.

واسه اینکه قلب سالمی داشته باشین، باید سالم غذا بخورین و دستورهای غذایی رو انتخاب کنین که پر از کلسیم، ویتامین D، منیزیم و پتاسیم بوده و شامل مقدار کمی از چربی های اشباع شده، کلسترول و سدیم باشن؛ اما این مسئله چیجوری در قفسه های فروشگاه مواد غذایی و بشقاب غذای شما تفسیر می شه؟

بهترین کار اینه که چیزی که رو از قفسه های مواد خوراکی برمی دارین، مورد بررسی بذارین و آشپزی با سیب زمینی، اسفناج و تخم کدو رو یادتون نره؛ این خوراکی ها رو می تونید به عنوان صبحونه یا در کنار ناهار و شام خود استفاده کنین.

تخمه جانتون رو نجات می دهد

تخم کدوی بدون نمک، تخمه بخورین؛ این یه نوع تخمه ضرر که نداره خوب هم هست، چون دارای منیزیم و واسه قلب خیلی خوبه؛ شما می تونید خیلی راحت اون رو به عنوان میان وعده استفاده کنین یا اینکه اون رو با ادویه های بدون نمک بو بدید و خشک کنین و در پیش غذاهای خود و روی سالاد ها ازش استفاده کنین؛ در پاستای اسفناج هم می تونید تخم کدو بریزین.

ساندویچ سالم

اسفناج قلب رو سالم نگه می داره، چون شامل پتاسیم، منیزیم، اسید فولیک و نیترات طبیعیه که همه اینا به کار سلامت قلب می آیند؛ این گیاه رو می تونید در ساندویچ، سالاد یا پاستای خود بریزین یا اینکه از اون پستو (یه جور سس ایتالیایی) درست کنین.

فرق آب پز و سرخ شده

سیب زمینی شامل پتاسیم، منگنز و آنزیم آنتوسیانین (ماده ای ترکیبی که سیب زمینی رو به رنگ های زرد، قهوه ای و گاه حتی بنفش در می آورد) است که می تونه دلیل پایین اومدن فشار خون شه اما به شرطی که اون رو سرخ نکنین و آب پز یا بخارپز نوش جون کنین.

چربی خودتون رو پایین بیارین

لوبیا شامل مواد مغذی مثل منیزیم، پتاسیم و فیبر فراوون و پروتئین بالاست که قند خون رو تنظیم کرده و سطح کلسترول بد خون رو هم کاهش می دهد؛ بهترین کار اینه که سالاد لوبیا درست کنین یا در کنار بشقاب غذای خود کمی از لوبیا استفاده کنین یا می تونید مقداری از اون رو روی سالاد اسفناج خود بریزین.

دفع سدیم به روش طبیعی

کاسنی شامل منیزیمه و از اون مهم تر اینکه خاصیت ادرارآوری داره؛ یعنی این گیاه برگدار بدون اینکه پتاسیم بدن خود رو از دست بدین، سدیم اضافی رو از بدن دفع می کنه؛ شما می تونید با اون سالاد درست کنین یا در پاستا ازش استفاده کنین.

جانشین گوشت کنین

قارچ پر از آهن، زینک، پتاسیم، ویتامین D و اندازه زیادی مواد طبیعیه که باعث خوش طعم شدن سقف دهن می شه؛ شما می تونید در غذاهای خود به جای گوشت قرمز از این گیاه گوشتی استفاده کنین.

 یه پیشنهاد قدیمی عالی

ماهی سفید، از قدیم به همه آدمایی که مشکل قلبی داشتن پیشنهاد می شد ماهی بخورند، چون ماهی پر از روغن امگا۳ه که یه رقیق کننده طبیعی خون حساب می شه؛ شما می تونید ماهی رو به صورت های جور واجور مثل سرخ کردن در تابه، به صورت کبابی یا طبخ در فِر استفاده کنین.

داروی محبوب خانوم ها

بروکلی، این گیاه شامل فیبر، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و ویتامین C هستش؛ بروکلی رو کمی بخارپز، بعد خرد و به اون کمی سبزیجات سبز روشن اضافه کنین یا اینکه اون رو به صورت خام با لوبیا سفید بخورین تا فشارخونتون رو کم کنه.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *