سبز اندیشان امروز

۸ غذایی که پوست شما را شفاف و زیبا می‌کند

غذای پوست skin-foods

این افسانه رو که میگه خوردن شکلات باعث جوش زدن روی پوست می شه رو از یاد ببرین. شکلات تیره پر از فلاونول که ار ترکیبات آنتی اکسیدانیه که می تونه به بهتر شدن رنگ چهره کمک کنه. با در نظر گرفتن مطالعه گذشته، آدمایی که روزانه یه نوشیدنی کاکائویی غنی از فلاونول می خورین متوجه بهبود بافت پوست خود و کمتر شدن زبری و پوسته پوسته شدن اون می شن و مقاومت بیشتری نسبت به آسیب اشعه UVدارند.

مراقبت از پوست کاری سخته، اما کلید چهره ایی سالم در بشقاب شما هستش. مواد غذایی مناسب می تونه ظاهر پوست رو بهتر کنه، از چین و چروک جلوگیری کنه و در برابر آسیبای نور خورشید مقاوم تر باشه

در این مقاله شما رو با ۸ غذای به درد بخور واسه سلامت پوست آشنا می کنیم.

۱.بادام

گرسنگی بین میان وعده غذایی خود رو با بادام پر کنین.آجیلا پر از ویتامین Eهستند. بادام دارای آنتی اکسیدانیه که آسیب رادیکالای آزاد رو که منتهی به پیری و چین و چروک می شه رو دفع می کنه، و ممکنه از خرابی پوست جلوگیری کنه.

۲.فلفل قرمز

نصف فنجون فلفل قرمز رو به غذاهای سرخ کردنی یا سالاد خود اضافه کنین تا نزدیک به نصف ویتامین C لازم تو یه روز رو دریافت کنین. ویتامین سی در برابر آسیب رادیکالای آزاد، پوست رو مواظبت می کنه. هم اینکه بدن از ویتامین C واسه تولید کلاژن استفاده می کنه، که پروتئینیه که به پوست محکم می کنه. فلفل رو دوست ندارین؟ دیگرغذاهای غنی از ویتامین C مانند پاپایا، توت فرنگی، کیوی و کلم رو انتخاب کنین.

۳.هویج

هویج می تونه به شما کمک کنه که بدرخشید. یه مطالعه نشون میده که مردم پس از شش هفته که اونا یک تا سه وعده غذاهای غنی از تولیدات بتاکاروتن رو به رژیم غذایی خود اضافه کردن پوست خود رو بسیار بهبود دادن.

۴.ماهی قزل آلا

شما میدونید که امگا۳ ای که در ماهیای چرب پیدا میشه واسه قلب بسیار به درد بخور وهمچنین یکی از بهترین ترکیبا واسه چهره شما هستش. مصرف ماهی با التهاب و سوزش، لک، جوش و بقیه مشکلات پوستی مقابله می کنه.این چربیای سالم هم ممکنه خطر دچار شدن به سرطان پوست رو کم کنه. براساس یه مطالعه، آدمایی که مکمل امگا ۳ مصرف می کنن کمتر در برابر آسیب اشعه UV قرار می گیرن. اگه شما از طرفداران ماهی نیستین از دیگر منابع اسید چرب امگا ۳ مانند گردو و دانه کتون استفاده کنین.

۵.گوشت بدون چربی

کمبود “روی” می تونه منتهی به التهاب، جوش و جوش شه، گوشت قرمز یه منبع پر از مواد معدنی و روش که با آسیب اکسیداسیون مقابله می کنه و پروسه بازسازی پوست رو بهتر کنه. تحقیقات نشون میده که روی ممکنه در برابر از دست دادن مو هم اثر داشته باشه.

۶.شکلات تلخ

این افسانه رو که میگه خوردن شکلات باعث جوش زدن روی پوست می شه رو از یاد ببرین. شکلات تیره پر از فلاونول که ار ترکیبات آنتی اکسیدانیه که می تونه به بهتر شدن رنگ چهره کمک کنه. با در نظر گرفتن مطالعه گذشته، آدمایی که روزانه یه نوشیدنی کاکائویی غنی از فلاونول می خورین متوجه بهبود بافت پوست خود و کمتر شدن زبری و پوسته پوسته شدن اون می شن و مقاومت بیشتری نسبت به آسیب اشعه UVدارند.

۷.چای سبز

با یه فنجون چای سبز پوست بهتری بسازین. این نوشیدنی که با آنتی اکسیدان قوی شناخته شده، شرشار از پلی فنله، چیزی که بسیار واسه پوست خوبه. محققان فهمیدن که مصرف چای سبزمقدار کشسان در پوست شما رو زیاد می کنه که به کاهش چین و چروک کمک می کنه. در همین حال، تحقیقات دیگه نشون میده که چای سبز ممکنه خطر دچار شدن به سرطان پوست رو هم کم کنه.

۸.غلات

نشاسته ساده، به قندهای ساده در بدن تبدیل می شه. این قندها با اتصال به بافتا مولکولای مضر به نام پایان گلیکاسیون پیشرفته (AGE) رو بوجود میاره که می تونه به کلاژن آسیب رساند، که منتهی به ضعیف شدن و چین و چروک پوست می شه. رژیم غذایی پر از قند ممکنه منتهی به پیر شدن پوست قبل از سن ۳۵ سالگی شه. غلات انتخاب خوبی واسه افزایش سطح انرژی و بهتر شدن پوسته.

بهترین روش های کاهش چین و چروک پوست صورت

خواص ماسک عسل واسه پوست + روش درست کردن و استفاده

رژیم غذایی سلامت پوست عصر ایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *