سبز اندیشان امروز

۸ عادت روزانه برای سلامتی و پولدار شدن

good-health-habits-save-money

خواستن سلامتی واقعاً نیاز به بهونه نداره اما اگه حتی واسه سلامتی خودتون هم بهونه می خواید بهتره بدونین که سلامتی شما مستقیما میتونه در وضعیت مالی تون اثر داشته باشه.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ شما می دونین که چه کاری باید انجام بدین. خوردن میوه ها و سبزیجات، دوری کردن از غذاهای فرآوری شده، ساعتا تمرین کردن در باشگاه و مطمئن شدن از این که هر شب تو یه ساعت مناسب به تختخواب می رید، نه فقط سالای با کیفیت به زندگی تون اضافه می کنه، بلکه می تونه شما رو ثروتمندتر کنه. با در نظر گرفتن تحقیق جدیدی از Money، سلامتی و وضع مالی خوب، رابطه تنگاتنگی با هم دارن و به اصطلاح “آدم سالم، آدم پولدار و عاقل” اعتبار می بخشه.

سلامتی تون رو حفظ کنین

وقتی که یه فرد سالم باشه، میتونه هزینه های مراقبتای بهداشتی اش رو کم کنه، انرژی بیشتری واسه تمرکز کردن در محیط کار داره، مدت طولانی تری مشغول کار می مونه و خطر ابتلایش به مریضیای طولانی رو کم می کنه. با سرمایه گذاری کردن تو یه زندگی سالم تر در کوتاه مدت، افراد امتیازات بیشتری در دراز مدت بدست می یارن که روی هم جمع می شن. جیمز پوتربا، استاد اقتصاد در موسسه تکنولوژی ماساچوست که داراییای خونواده ها رو از راه وضعیت سلامتی اونا با به کار گیری داده های اوایل سالای ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۸ بررسی کرد، به Money گفت: «اونایی که اونقدر خوش شانس هستن که سالم بمونن، به احتمال زیاد از نظر مالی بهتر عمل می کنن. سالم ترین افراد در دهه پنجاه زندگی شون بیشتر از دو برابر داراییای آدمایی با دست کم سلامتی دارایی داشتن و این شکاف ثروت، فقط بزرگ شده. »

این صرفه جوییا از راه طیف خیلی از تغییرات در سبک زندگی، قابل رسیدنه. Money اونا رو به ۸ دسته تقسیم می کنه تا به مصرف کنندگان کمک کنه در حالی که سلامتشون رو بهتر می کنن، هزینه ها رو کاهش داده و در صرف پول صرفه جویی کنن. با این ۸ عادات خوب سلامتی همراه ما باشین.

۱. عضویت در باشگاه

دست کم سه بار رفتن به باشگاه در هفته با یه افزایش ۷ درصدی در حقوق مردان و یه افزایش ۱۲ درصدی در حقوق واسه خانوما ربط داره. اگه شما به باشگاه نمی رین اما به ورزش کردن از راه فعالیت در فضای باز مانند دویدن یا بقیه فعالیتها معتقد هستین، هنوزم در جایگاه بهتری نسبت به کسائی قرار دارین که اصلا ورزش نمی کنن. آدمایی که کلا از نظر جسمی غیر فعال هستن، در مقایسه با اونایی که ورزش می کنن، ۲۰ تا ۳۴ درصد بیشتر احتمال داره که مرخصی استعلاجی دراز مدت بگیرن.

با این حال عضویتای باشگاه و دستگاه های پوشیدنی زیادتر از اندازه گرون اگه معتقد به به کار گیری اونا نباشین، ممکنه در دراز مدت نتیجه مطلوبی نداشته باشن. واسه ایجاد یه روال، یه سبک زندگی سالم رو به آرومی شروع کنین و وقتی که فهمیدین چی واسه اهداف تناسب اندام شما خوبه، به دنبال سرمایه گذاریای بزرگتر برید.

۲. کنترل وزن

داشتن اضافه وزن یا چاق بودن می تونه واسه شما گران تموم شه. به گفته مراکز کنترل و پیشگیری مریضی(CDC)، متوسط هزینه های پزشکی واسه یه فرد چاق در سال، ۱۴۲۹ دلار بالاتر از فردی با وزن طبیعی تخمین زده می شه. هم اینکه بی عدالتی بر علیه کارمندان دارای اضافه وزن هم هست. با در نظر گرفتن مطالعه سال ۲۰۱۳، وقتی که شرکت کنندگان در مطالعه، رزومهای عکس دار رو بررسی کردن، میانگین حقوق اولیه کاندیدهای دارای اضافه وزن در مقایسه با کسائی که وزن نرمالی داشتن، ۵/۲ درصد پایین تر بود.

۳. عادت سیگار کشیدن

خریدن یه بسته سیگار با قیمت متوسط ۷ دلار در روز می تونه در سال، ۲۵۵۵دلار و در طول ۲۰ سال، ۹۳۹۸۷ دلار خرج روی دستتون بزاره. پس هم امروز واسه ترک سیگار دست به کار شین.

۴. پس انداز بیمه عمر

شرکتای بیمه عمر، سلامت شما رو در نظر می گیرن که در آخر با دوری از پرداخت حق بیمه های بالا، باعث صرفه جویی در پول می شه. مثلا یه مرد ۴۰ ساله با وضعیت سلامتی خوب، فقط ۴۰/۳۴۲ دلار در سال حق بیمه می پردازه. یه مرد ۴۰ ساله با وضعیت سلامتی خوب که سیگار میکشه، ۱۲۱۲ دلار در سال می پردازه. همین مورد واسه چاقی هم صدق می کنه. تخمین زده می شه که یه مرد ۴۰ ساله چاق دو برابر مردی با همون سن و وزن نرمال هزینه بیمه عمر پرداخت می کنه.

۵. نابودی شناختی

اداره کردن امور مالی تون با موفقیت بعد از ۶۰ سالگی، در هر سال ۵/۱ درصد کم میشه. این بدون معناست که هر چی سن بالا تر شید، حفظ تعادل در به کار گیری دسته چک تون سخت تر می شه. یوناس جدا، پروفسوراعصاب و روان مایوکلینیک به Money گفت: «حتی ۲ تا ۳ بار در هفته ورزش سبک و تفریحی، با کم شدن خطر نابودی شناختی در افراد سن بالا تر ربط داره. »

۶. بهداشت دست

یکی از بهترین راه ها و البته یه راه رایگان واسه کاهش احتمال سرما خوردن، شستن دستا هستش. فقط با دنبال کردن راهنماهای بهداشت دست سالم مانند راهنمایی که از راه CDC ارائه شد، شما می تونین خطر مریض شدنتون رو حدودا ۲۱ درصد کم کنین.

۷. مدیریت استرس

استرس می تونه باعث تقویت عادات ناسالمی مانند سیگار کشیدن، پرخوری و نوشیدن زیادتر از اندازه الکل شه. همونطور که قابل پیش بینیه، منابع اصلی استرس شاید عبارتند از: پول(۶۷%)، کار(۶۵%)، خونواده(۵۴%) و سلامت(۵۱%). این بدون معناست که استرس داشتن در مورد سلامت تون می تونه به نبود سلامتی منجر شه که شما رو تو یه چرخه دائمی و ناسالم گرفتار می کنه.

۸. سلامت خواب

یه ساعت خواب اضافی در هر هفته، می تونه در کوتاه مدت به ۱/۳ درصد درآمد بالاتر و در دراز مدت به یه افزایش ۵ درصدی در درآمد منجر شه. بنیاد ملی خواب اخطار میده که محرومیت از خواب می تونه تاثیر زیادی بر سلامت و شادی شما داشته باشه و در آخر کارکرد شناختی رو کاهش داده و استرس رو زیاد کنه. کمبود خواب طولانی هم می تونه به یه لیست طولانی از مریضیا از جمله دیابت، چاقی و مریضی قلبی منجر شه.

خواص مدیتیشن واسه پوست و زیبایی

امتیازات مدیتیشن

مجله تناسب اندام پولدار شدن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *