۶ نکته برای داشتن بهترین استراتژی در بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا رو میشه مهم ترین عامل محبوب کردن برند به صورت آنلاین دونست. در این مقاله  ۶ نکته مهم واسه کسب موفقیت در روشای هدف دار بازاریابی محتوا رو معرفی می کنیم.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا از جمله تجارت هاییه که خطرات خطر پذیر دیگه تجارتای حریف رو نداره و پیشرفت چشم گیر در اون حتی با یه ایده ساده هم محقق می شه. به خاطر همین، بازاریابی محتوا طی سالای گذشته رشد خیره کننده ای داشته و زیادتر از اندازه انتظار محبوب شده. این روزا محتوا وسیله اصلی رقابتای آنلاین به حساب میان. بازاریابی محتوا باوجود اینکه خیلی ساده س! و درصد موفقیت بالا، می تونه گول زننده هم باشه!

خیلی از مردم فکر می کنن به خاطر همین سادگی ظاهری، کسب موفقیت در این تجارت خیلی آسونه. اما نکته بسیار مهمی هست و اونم اینه که اگه در بازاریابی محتوا از راه های هدف دار حساب شده بهره مند نشید، خیلی راحت ممکنه در این روند با شکست رو به رو شید!

به چه دلیل به یه روش هدف دار اختصاصی نیاز دارین؟

خیلی از افراد ممکنه قلم خوبی در نوشتن و استعداد و علم زیادی در این مورد داشته باشن، اما فقط اینا کافی نیس! واسه کسب موفقیت و کنار زدن رقبا در این میدون وسیع رقابت، شما به یه روش هدف دار قوی نیاز دارین. به نکات زیر توجه کنین:

    • هدف و راه: محتوای شما نباید واسه هر کسی منتشر شه، بلکه شما باید محتوای خود رو برابر با اهدافی که از قبل تعیین کردین انتخاب کنین. شما باید تلاش کنین و هدف مورد نظر خود رو پیدا کنین و واسه این کار لازمه تا در بازار هدف خودتون جستجوی دقیقی داشته باشین. کار دیگری که باید انجام بدین بررسی رقبا و اهداف اوناس. باید بدونین که رقبای شما چه اهدافی رو مورد توجه دارن. در این صورت با شناسایی اونا می تونین با توانایی بیشتری به رقبا پیروز شدین.
    • امتحان دقیق و تحلیل و بررسی: بدون یه روش هدف دار اختصاصی، شما چیزی واسه مقایسه و تحلیل موفقیتای کسب شده خود دارین. مثلا، اگه در زمان شروع کار هیچ هدف یا مقدار معینی واسه کسب تعداد بازدید سایت (ترافیک) تعیین نمی کردین، چیجوری می خواستین فهمیده باشین که اصلاً به موفقیتی در این مورد دست پیدا کردین یا نه؟ تعداد کافی بازدید روزانه در سایت شما انجام شده یا خیر؟
    • بازدید سایت

  • اقدامای با ثبات و مسئولیتای روشن: با کمک گرفتن از راه هدف دار اختصاصی، می تونین مسئولیتای خود رو تقسیم بندی کرده و با ثبات خیلی بیشتری امور بازاریابی خود رو انجام بدین.

در ادامه ۶ نکته که با نگاه عمیق تری مسائل مربوط به بازاریابی محتوا رو مورد بررسی قرار داده رو بازگو می کنیم:

مطلب دیگر :
۶ ترفند افراد موفق برای شروع یک روز شنبه پرانرژی!

۱٫ تحقیقات علمی در بازار تجارت

قبل از شروع برنامه ریزی واسه روش هدف دار خود، در مورد بخش ای که در اون فعالیت می کنین تحقیقات لازم رو انجام بدین. کار و فعالیت برند شما هر چی که باشه، امیدوار باشین که تعداد زیادی هدف (یا بهتره بگیم مشتری) واسه اجناس و سرویساتون وجود دارن. اینجا می تونه نقطه مناسبی واسه شروع تحقیقات شما باشه. لیست چیزایی که باید در موردش تحقیق کنین شامل مواردی مثل وضعیت مشتریان شما وقتی وارد سایت شما می شن یا اینکه اونا به دنبال چی هستنده.

برنامه ریزی

یکی از راه هایی که می تونین به جواب این سوالا برسین به کار گیری نظرسنجیه. فرمای نظرسنجی به وسیله مشتریان شما تکمیل می شن و می تونن شما رو در راه حرکت درست بذارن.

۷ روشی که می تونین با اونا مشتریان ثابت بیشتری جذب کنین.

۲٫ جستجو و تحقیق درباره رقبا

اینکه فقط در مورد مشتریان و بازدیدکنندگان سایت خود اطلاعات به دست بیارین کافی نیس. شما باید در مورد رقبای تجاری خود هم تحقیقات کافی انجام بدین. باید بدونین اونا از چه روش ها و ابزارهایی واسه کسب موفقیت در بازاریابی محتوا استفاده می کنن. شاید حتی اصلاً شما خبر نداشته باشین اما اونا اینجور کاری رو با شما می کنن. شاید اونا در حال هدف گذاری اهداف شما باشن.

با بررسی دقیق رفتار رقبا، نه فقط کمبودهای کار خود رو بهتر درک می کنین، بلکه با مواردی که رقبایتان از اونا بی اطلاع هستن هم آشنا میشین و این باعث می شه تا بیشتر از قبل روی اونا تمرکز داشته باشین. مثلا می تونین مواردی که هنوز به وسیله رقبایتان مورد استفاده نیستش رو استفاده کنین و یا نقاط ضعف کار خود رو شناسایی کرده و راه مقابله با اونا رو یاد بگیرین.

۳٫ تعیین هدف

بعد از اینکه تحقیقات و جستجوهای لازم رو انجام دادین، حالا زمان اون شده تا هدف یا اهداف خود واسه روش هدف دار بازاریابی محتوا رو مشخص کنین. در این مورد اهداف شما باید بالاتر از رسیدن به یه موفقیت ساده باشن. باید هدف اصلی خود رو مشخص کنین. اینکه اندازه تبدیل سایت شما زیاد شه، یا مقدار بازدید و ترافیک سایت شما بیشتر شه و یا تمرکز شما روی جذب مشتریان جدید باشه، اینا اهداف جداگونه ای هستن که باید با اولویت بندی شما مورد بررسی قرار بگیرن.

جواب به اینکه کدوم یکی از این اهداف رو باید در اولویت بذارین کار ساده ای نیس. این به فعالیتای تجاری شما و تصمیمات شما بستگی داره. می تونین همزمان چند هدف رو دنبال کنین اما یادتون نره که نباید اونا رو با همدیگه ترکیب کنین. باید هر کدوم رو به صورت جداگونه دنبال کنین تا پیچیدگی بوجود نیاد. هم اینکه به خاطر تفکیک بهتر و رسیدگی دقیق تر، می تونین هر هدف رو به چند زیرشاخه تقسیم کنین تا انجام این کار دقیق تر و با کیفیت تر باشه.

مطلب دیگر :
رنکینگ یا رتبه بندی سایت در گوگل

۴٫ یه بودجه در نظر بگیرین

بعد از تکمیل لیست اهداف خود، می تونین یه پیش نویس از لیست هزینه ها واسه شروع فعالیت خود جفت و جور کنین. اگه قبل از این مقدار بودجه شما مشخص شده بود، می تونین به نسبت اون اهداف خود رو مشخص کنین تا کم و کمبود خاصی پیش نیاد. ممکنه در این صورت بودجه شما کافی نباشه که در اون صورت بهتره بودجه بیشتری در نظر گرفته و یا اهداف خود رو بازبینی کنین.

۵٫ اولویتا و منابع خود رو مشخص کنین

با در نظر گرفتن مقدار بودجه در نظر گرفته شده، حالا باید اولویتای خود رو انتخاب کرده و با در نظر گرفتن اونا، منابع کافی رو به اونا اختصاص بدین. مثلاً اینکه مایلین یه پایگاه اجتماعی واسه مخاطبین درست کنین یا می خواین مجموعه محتوای سایت رو کامل کرده و بعد یه مجموعه کامل رو در برابر دید همه بذارین؟ یا اینکه کی قراره این محتوا رو تولید کنه؟

باید موقعیت خود رو مشخص کنین. مثلا باید مشخص کنین که می خواین با گروه های جور واجور کار کنین یا به تنهایی کار کنین و یا تیم شخصی خودتون رو پایه گذاری کنین؟ اگه مسئولیتا رو شفاف سازی کنین و تقسیم کار رو خوب انجام بدین در آینده هیچ ابهامی در کارا پیش نمیاد.

۶٫ مسئولیت پذیری رو به کارتون اضافه کنین

در آخر شما باید تموم روش هدف دار خود رو با یه لایه مسئولیت پذیری ترکیب کنین.

مسائلی مثل اینکه چیجوری می خواین مقدار روند پیشرفت کار رو تخمین بزنین؟

یا اینکه کی مسئول اموریه که خوب انجام نشده؟

اگه کل روش هدف دار شما نیاز به بازبینی دوباره داشته باشه چه؟

اینا سؤالات مهمی هستن که از همون اول باید تکلیفشان روشن شه. رسیدن به یه روش هدف دار مناسب و موثر چیز ساده ای نیس که بتونین در عرض چند ساعت با صحبت کردن با هم تیمیا اونو به دست بیارین. عجله نکنین، تحقیق کنین و فقط وقتی شروع به کار کنین که از برنامه ریزی انجام شده خود مطمئن باشین.

یادتون نره همیشه میشه روشای هدف دار رو حتی بعد از اجرا عوض کرد، اما با این کار احتمال اینکه بهترین موقعیتای ممکن رو از دست بدین هست. پس بهترین کار اینه که از اول با روش هدف دار قوی خود دست به کار شید. یه روش هدف دار کاربردی که درصورت امکان احتیاجی به تغییر نداشته باشه.

مشاهده نسخه pdf: مقاله ۶ نکته واسه داشتن بهترین روش هدف دار در بازاریابی محتوا