سبز اندیشان امروز

۵ راز برای داشتن بازاریابی ویدیویی بسیار موفق

باوجوداینکه پخش شدن سریع یا به اصطلاح ویروسی شدن (viral) نباید هدف اصلی کمپین ویدیو مارکتینگ شما باشه (به هیچ قیمتی)، اما این موضوع در سال های گذشته بسیار گسترده شده، و در بازاریابی ویدیویی ازش استفاده می شه.

در ادامه به آمارهایی در این مورد اشاره می کنیم که واسه مدیران ویدیو مارکتینگ در حال انتشار بودن: در سال ۲۰۱۷ بازاریابی ویدیویی ۶۹ درصد از کل ترافیک مصرفی مخاطبان رو تشکیل می دهد، تبلیغات ویدیویی گوشی موبایل ۵ برابر سریع تر از کامپیوترای شخصی(Desktop) افزایش پیدا می کنن و صفحات فرودی که در اونا از ویدیو استفاده شده منتهی به افزایش ۸۰۰ درصدی  اندازه تبدیل می شن.

با در نظر گرفتن آمارها و افزایش بازاریابی ویدیویی در سالهای گذشته به خاص در سال ۲۰۱۷ بهتره این مشکل رو با بهترین روش ها حل کنین تا بتونین از یکی بودن کمپین بازاریابی ویدیویی با اهدافتون اطمینان حاصل کرده و رسانه های اجتماعی خود رو در بازاریابی دیجیتال به سمت جلو حرکت بدید.

در ادامه چند نکته مهم که به شما واسه ایجاد و خلق ویدیوهای راضی کننده، الهام بخش و قابل اجرا کمک می کنه رو نشون می بدیم.

رازهای داشتن بازاریابی ویدیویی بسیار موفق

۱٫ هدف اصلی خود از ساخت ویدیو رو هم جهت با موضوع دلخواه بذارین، نه فروش

یه عالمه از ویدیوهای تبلیغاتی فروش در اینترنت هست که ً باعث آزار و دفع مشتریان شما می شه. اجازه ندین که برند یا نام تجاری شما آزاردهنده باشه، به این منظور ویدیو باید مربوط به موضوع تبلیغ شما باشه نه فروش شما. یادتون باشه قوانینی رو که واسه نوشتن بازاریابی متنی به کار برده اید، در بازاریابی ویدیویی هم کاربرد دارن، تمرکز خود رو روی ساختن یه ارزش واسه مخاطبین بذارین، چیزی که واسه اونا مهم باشه و به اون نیاز داشته باشن.

تا جایی که می تونید از قدرت ویدیو با در نظر گرفتن نیازای مشتریان خود و خواسته های مخفی اونا استفاده تا احساس نیاز رو در اونا بسازین. از اینکه سرنخ های خود رو با این روش از دست بدین نگرانید؟ شما می تونید همیشه یه لینک (URL) به همراه یه CTA) ) با روش هدف دار مربوط در انتهای ویدیو بذارین. همیشه از اینکه ویدیوی شما مربوط و هم جهت با موضوع مورد نظرتونه مطمئن شین.

۲٫ بهترین ۱۰ ثانیه ای که می تونید رو در اول ویدیو بذارین

۵درصد از بازدیدکنندگان در ۱۰ ثانیه اول یا کمتر از تماشای یه ویدیو دست می کشن. کارشناسان ویدیو، کوتاه و به درد بخور بودن اون رو پیشنهاد می کنن. پیشنهاد ما به شما اینه در اول فیلم انتظارات مشتریان خود رو قرار داده وحق مطلب رو در ۵ تا ۱۰ ثانیه اول ادا کنین.

تلاش کنین کنجکاوی مخاطبین خود رو با پرسیدن سوال برانگیزید و با به کار گیری تیزرهای جذاب به سرعت توجه اونا رو جلب کنین. ویدیویی که می سازید باید بدون هیچ معطلی ای ارزش خود رو به بیننده انتقال داده و جواب این سوال باشه که به چه دلیل باید این ویدیو رو تماشا کنم؟ سوالی که مطمئنا به ذهن مخاطب شما خطور می کنه. و اینکه هدف از ساخت این ویدیو چیه؟ اونا ویدیوی شما رو تماشا می کنن واسه این که لبخند بزنن، یا اونا رو درگیر کرده و مطلب جدیدی رو ارائه می دهد.

۳٫ ویدیوهای کسل کننده نسازید

دارمش شا(Dharmesh Shah)، موسس و مدیرارشد فناوری هاب اسپات این مطلب رو بهتر میگه: “بدترین کار ساخت ویدیوی کسل کننده و حوصله سر بره. ویدیوهایی که منحصرا درباره بازاریابی هستن مهم دونسته نشده و گسترش نمی پیدا کنن.” سوالی که پیش میاد اینه که مخاطبین شما چه می خواهند؟ ” اونا می خواهند احساس شادی کرده و لبخند بزنن و واسه چند ثانیه هم که شده از مریضی و روزمرگی فاصله گرفته و واقعیتا رو از یاد ببرن. هاب اسپات مسئله رو خیلی جدی نمی گیرد- از این رو “Dharmesh” اصرار داره که شوخ طبعی در کمپین های بازاریابی ویدیویی اونا بهتر عمل کرده و نتیجه مطلوب تری داره.

ایشون در ادامه می گوید ممکنه بعضی از ویدیوهای اونا عجیب به نظر برسه. با این حال، هاب اسپات نمی خواد محافظه کارانه بکنه. به همین منظور اونا سازندگان ویدیو رو به خلاق بودن و خطر کردن تشویق می کنن. به نظر شما مخاطبان B2B می تونن با شوخ طبعی کنار بیان؟ “Dharmesh” به نکته مهمی اشاره می کنه: مخاطبان هاب اسپات در درجه اول B2B هستن (اما این مسئله باعث نشده تا اونا به شوخ طبعی و سرگرم شدن پشت کنن). خودتون رو به قوانین و اصولی که قبلا در کار و صنعت شما انجام میشده محدود نکرده و از راه های سفت و سخت و قدیمی رقیبان خود تقلید نکنین. خطر کنین و شانس سرگرم کننده بودن رو به خود بدین.

۴٫ بهینه سازی واسه جستجو(SEO)

روش ها و تاکتیک های زیادی وجود دارن که توسط اونا می تونید از پیدا شدن راحت تر ویدیوهای خود در موتورهای جستجو مطمئن شین. اولین کاری که باید واسه نتیجه گیری بهتر و بیشترین حد ارزش در سئو از ویدیو انجام بدین اینه که قبل از بارگذاری ویدیو در هر سایتی واسه اشتراک گذاری، اونو در سایت خودتون  بذارین.

توانایی embed(اجازه دادن واسه قرار گرفتن ویدیو در سایت های دیگه با یه تیکه کد ساده) یکی از نکات مهمیه که باید اونو در نظر داشته باشین. چون به شما در دریافت لینک کمک می کنه. هم اینکه به خاطر داشته باشین که ساختن نقشه سایت ویدیو(Video Sitemap) کمک زیادی به بهتر شدن سئوی شما می کنه.

وقتی  مبحث ویدیو در سئو مطرح می شه، توضیحات همه چیزه. حتما می پرسید به چه دلیل؟ توضیحات باعث می شه تا وسایل جستجوگر(خزنده ها) در گوگل از ویدیو شما تصویر و معنی واضحی داشته باشن و بتونن محتوای ویدیوی شما رو بفهمن و اونو به دست مخاطبان برسانند.

پس مطمئن شین که ویدیوهای شما با کلمات کلیدی در رابطه برچسب گذاری شده و به طور کامل با توضیحات و عناوین منحصربه فرد توضیح داده شده ان. این قانون رو تو ذهن خود نگه دارین: هرجای خالی با هدفی خاص قرار داده شده، گوگل نیاز داره جاهای خالی رو پرکنید تا به شما واسه گرفتن رتبه کمک کنه.

۵٫ اموزش بدین و خودتون رو ثابت کنین

می دونین که ۶۵ درصد از مخاطبین شما دنبال یادگیری ویدیویی هستن؟ یکی از قدرتمندترین متدهایی که شما می تونید واسه بازاریابی محتوا ازش استفاده کنین، آموزش به مخاطبین خوده. و نکته عالی اینجاس که آموزش حالت های زیادی رو دربر میگیره، مثلا شما می تونید به مخاطبین خود روش درست به کار گیری اجناس خود رو واسه استفاده کامل از اونا رو آموزش بدید. یا اینکه شما می تونید یه وبینار واسه معرفی علم مجموعه خود بسازین و با این کار برند خودتون رو به عنوان یه پیشرو در کار خود معرفی کنین، هم اینکه به زندگی و سطح معلومات مخاطبین خود اضافه کنید و همراه با این کارا لیست سرنخ های(lead) خود رو هم زیاد کنین.

شما می تونید از ویدیو واسه اثبات خوبی برند خود به جامعه استفاده کنین. براساس گزارش (webdam)، نظرات مشتریان بالاترین درصد تاثیر گزاری در بازاریابی محتوا با ۸۹% رو دارن، پس وقتی که داستان موفقیت مخاطبان خود رو منتشر می کنین روی دلیل این موفقیت و کمکی که محصول یا خدمات شما به اون در راه رسیدن به اون داشته ان تمرکز کنین.

کارگاه بازاریابی محتوای،(در دوره دیجیتال مارکتینگ) شما رو با ترفند های تولید و منتشر کردن محتوا در سایت و شبکه های اجتماعی آشنا کرده و  واسه اندازه گیری بازخورد هر کدوم از منابع و برنامه ریزی واسه به کار گیری اون آشنا می کنه.

برگرفته از digitalmarketinginstitute

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *