۵ توصیه ی سودمند برای داشتن خوابی آرام و صبحی پر انرژی

تاثیر یه کارآفرین بیشتر به سخت کوشی اون برمیگرده، اما چیزی که از سختکوشی هم اهمیت بیشتری داره هوشمندانه عمل کردنه. کارآفرینان بزرگ خوب می دونن که زمان محدود و ارزشمنده و باید از هر لحظه اون بیشترین استفاده رو برد. این وسط عوامل زیادی وجود دارن که کمک می کنن کارکرد هوشمندانه ای داشته باشیم، اما طراحی و خواب مناسب و کافی در میان مهم ترین عناوین این فهرست قرار دارن.

واسه اینکه زمان و بازده روزانه خود رو به بیشترین اندازه برسونین، در این مطلب ۵ کار ساده اما نیاز به شما پیشنهاد می شه که با انجام اونا قبل از خواب، می تونین روز خود رو از این رو به اون رو کنین و بازده تون رو به بیشترین حد برسونین.

با سایت ما همراه باشین.

۱- به تقویم خود نگاهی بندازین

ضرب المثلی هست که میگه «نبود موفقیت در برنامه ریزی، برنامه ریزی واسه نبود موفقیته». اگه هر شب تقویم خود رو بررسی کنین، خواهید دونست روز بعد چه کارایی باید انجام بدین. اینطوری می تونین آمادگی خود رو واسه انجام اونا بالا ببرین و به شکلی طراحی کنین که به بهترین راه به اهداف خود برسین. اگه بدونین فردا چه کارایی باید انجام بدین بهتر می خوابید و صبح بعد هم راحت تر و آماده تر روز خود رو شروع می کنین.

یه ضرب المثل قدیمی دیگه هم هست که میگه «اگه از مغز خود استفاده نکنین، مجبورین از پاهای خود استفاده کنین». این ضرب المثل هم بسیار بهره ورانهه. تلاش کنین روش هدف دار خود واسه پرداختن به امور روزانه تون رو شب قبل آماده کنین. داشتن یه روش هدف دار هوشمندانه واسه انجام کارا باعث می شه انرژی کمتری براش صرف کنین.

۲- لباسا و لوازم ورزشی خود رو واسه فردا آماده کنین

واسه ورزش کردن چه به باشگاه می رید و چه در دور و بر محل زندگی خود پیاده روی می کنین، لوازم و لباسای ورزشی خود رو واسه روز بعد آماده کنین. آماده کردن یه دست لباس ورزشی تمیز واسه فردا، یکی از ترفند هاییه که خیلی از کارآفرینان واسه به حد کم رسوندن احتمال ورزش نکردن از اون بهره می گیرن.

این کار تنها یکی دو دقیقه از وقت شما رو می گیره، اما میانبر خوبی واسه حصول اطمینان از انجام ورزش روزانه حساب می شه. یادتون باشه که مراقبت از سلامتی تون بخش مهمی از سبک زندگی کارآفرینانه شما رو تشکیل میده.

۳- تلفن همراهتون رو خاموش کنین

خواب، بخشی حیاتی از سبک زندگی سالم یه کارآفرینه. همینکه تقویم خود رو چک کردین و فهمیدین فردا چه کارایی باید انجام بدین، تلفن خود رو سایلنت یا خاموش کنین تا مطمئن شید مزاحم چرخه خواب REM شما نمیشه. مشکل در خواب شبونه باعث می شه در طول روز خسته و کُند باشین.

واسه اینکه بازده خود رو در بالاترین سطح خود نگه دارین، مطمئن شین چیزی مزاحم چرخه خوابتون نمی شه. هر ایمیل یا پیام کوتاهی که در زمان خواب براتون فرستاده می شه رو می تونین روز بعد جواب بدین.

۴- رویدادای روزانه خود رو یادداشت کنین

یادداشت کردن رویدادای روزانه با خاطره نویسی فرق داره. یادداشت ورداری از اتفاقات روزانه می تونه به هضم اونا کمک کنه و افکار شما رو سروسامون بده. دفترچه یادداشتای روزانه خود رو کنار تختتون بذارین و هر شب چند دقیقه از وقت خود رو به یادآوری نکات مثبت روز اختصاص بدین و موفقیتای روزانه خود رو روی کاغذ بیارین.

این کار رو واسه خود به تجربه ای خسته کننده تبدیل نکنین و اونو یه جور مراقبه شبونه بدونین که قراره طی اون هر شب دو دقیقه به نقاط مثبت اون روز فکر کنین و اونا رو روی کاغذ بیارین. همین کار ساده افکار روزانه و خواب شبونه شما رو از این رو به اون رو می کنه. نقاط مثبت روز شما هر چی که باشه، حتی در حد باز نگه داشتن در آسانسور واسه کسی و یا داشتن گفتگویی دوستانه با یکی از همکاران، اونا رو فهرست کنین و از دید ذهنی واسه خواب آماده شید.

۵- از کتابخونه خود کتابی وردارین و بخونین

آخرین کاری که باید واسه کمک به خواب شبونه خود انجام بدین، مطالعه یه کتاب فوق العاده س. اینکه چه کتابی فوق العاده حساب می شه به نظر و سلیقه شخصی خودتون برمیگرده، اما مطالعه قبل از خواب، در کل راه بسیار خوبی واسه پایان دادن به روز و وارد شدن به مرحله خواب شبونه س.

فایده دیگه این کار دور نگه داشتن شما از نور زیاد و صفحات نمایشگر الکترونیکیه. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که نباید واسه مطالعه قبل از خواب از موبایل یا تبلت و یا هر وسیله مشابه دیگری استفاده کنین؛ نور صفحات نمایش این دستگاه ها چشم شما رو آزار میده و خوابتون رو دچار مشکل می کنه. در این مرحله می تونین بدن خود رو هم واسه خوابی آروم و لذتبخش آماده کنین.

                                                    .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *