گزارش اسپم یا اخطار گوگل در قسمت Manual Actions

گزارش اسپم یا اخطار گوگل در قسمت Manual Actions

گزارش Manual Actions مواردی رو که با در نظر گرفتن اونا بازرسان گوگل تشخیص میدن که سایت شما از دستورالعملای گوگل سرپیچی کرده رو لیست می کنه. الگوریتمای گوگل سطح بزرگی از موارد اسپمی رو شناسایی می کنن و به شکل خودکار با اونا برخورد می کنن. واسه بقیه موارد اسپمی گوگل از بازرسانی جهت بررسی دستی صفحات و نشونه گذاری سایتایی که از دستورالعملا سرپیچی می کنن استفاده می کنه. در این موارد گوگل یا این سایتا رو در رتبه بندیا پایین می آورد یا اونا رو کلا از یافته های جستجوهای خود کنار میذاره. صفحه مربوط به Manual Actions مشکلات شناسایی شده در سایتتون رو لیست می کنه و اطلاعاتی رو به شما ارائه می کنه که با به کار گیری اونا بتونین مشکلات سایتتون رو برطرف کنین. اگه رتبه سایتتون تحت تاثیر یه Manual Actions قرار بگیره گوگل این موضوع رو از راه ایمیل در message center به اطلاع شما می رسونه.

اگه سایت شما در یافته های جستجوها ظاهر نمی شه، یا کارکرد اون مانند گذشته نیس، پیشنهاد می شه که به گزارشات Manual Actions مراجعه کنین و در صورت وجود اون، مراحل لازم رو واسه برطرف کردن مشکلات سایت طی کنین. وقتی که با انجام نغییرات نیاز به این نتیجه رسیدید که سایتتون از دستورالعملای وبمستر گوگل پیروی می کنه، می تونین از راه صفحه گزارشات Manual Actions به گوگل درخواستی رو بفرستین تا سایتتون مورد بازبینی دوباره قرار گیرد. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که وب یه اکوسیستم همیشه در حال تغییره و کارکرد سایت شما در دوره های جور واجور بالا و پایین زیادی داره. در نتیجه حتی اکر درخواست تجدید نظر شما موفق باشه، سایت شما ممکنه در جای قبلی خود قرار نگیره و پایینتر (یا حتی بالاتر) بره.

در صفحه Manual Actions دو نوع از عملیات به نمایش گذاشته می شه.

Manual Actions که مواردی رو لیست می کنه که کل سایت رو دربر میگیره.

Manual Actions که تنها جزئی از سایت رو شامل می شه و تنها یه URL تک و یا بخش خاصی از سایت رو تحت تاثیر قرار میده. معمولا رایجه که بعضی از صفحات یه سایت بزرگ Manual Actions دریافت کنن، به خصوص اگه اون سایت یه پلت فرم در اختیار کاربران دیگه باشه که بتونن آزادانه در اون به تولید محتوا و اشتراک گذاری اون بپردازند. اگه موضوع تنها مربوط به بخشی جدا از هم باشه، تنها همون بخش تحت تاثیر Manual Actions قرار گرفته و کل سایت شامل این موضوع نمی شه.

هر کدوم از بخشایی که در بالا گفته شد شامل اطلاعات زیر می شن :

دلایل : در این قسمت دلایلی که Manual Actions اعمال شده آورده می شه

اثرات : در این بخش قسمتایی از سایت که تحت تاثیر Manual Actions قرار می گیرن آورده می شه. اینجا تنها ۱۰۰۰ مورد اول نشون داده می شه.

در مورد گوگل و اسپم

از وقتی که موتورهای جستجو بوجود اومده ان، آدمایی هم پیدا شدن که با به کار گیری ترفندهایی صفحات خود رو به رده های بالای یافته های جستجو ببرن. این موضوع واسه کاربرانی که جستجو رو انجام میدن موضوع جالبی نیس چون به این روش مطالبی که رابطه بیشتری با موضوع جستجو دارن در رتبه های پایینتر از مطالب غیر در رابطه قرار می گیرن و هم اینکه این موضوع واسه صاحبان وب سایتای قانونی بد هستش، چون سایت هاشون سخت تر در یافته های یافته می شن. به همین دلایل گوگل از روز اول پیدایشش با اسپمرا در حال مقابله بوده و به کاربران کمک کرده تا بهترین یافته ها رو دریافت کنن و از طرف دیگه به وب سایتایی که از مجراهای قانونی فعالیت می کنن کمک کرده که بتونن از راه یافته های جستجوها ترافیک جذب کنن. گوگل به طور پیوسته در حال فعالیته تا بتونه یافته های بهتری رو به کاربران ارائه کنه. گوگل واسه آزمایش کیفیت جستجوها به صورت تموم وقت از یه راه و روش براساس داده و به کار گیری تحلیل کنندگان، محققان و کارشناسان و هم اینکه آمارهای موجود استفاده می کنه. تغییرات در الگوریتمای گوگل با در نظر گرفتن ارزیابیای کیفی بزرگی انجام می شه. الان الگوریتم گوگل در تشخیص موارد اسپمی بسیار خوب عمل می کنه و در بیشتر وقتا می تونه به صورت خودکار موارد اسپمی رو تشخیص بده و اونا رو از یافته های جستجوها حذف کنه. با این حال واسه حفاظت از کیفیت ایندکسگذاریا، گوگل علاقه داره تا از Manual Actions استفاده کنه تا بتونه به طور موثرتری با موارد اسپمی مقابله کنه.

لیستی از موارد عادی Manual Actions

سایت هک شده (Hacked site)

اگه شما با این پیام در صفحه Manual Action یا صفحه مشکلات امنیتی در Search Console مواجه شدید، این به این معنیه که گوگل صفحاتی رو در سایت شما پیدا کرده که توسط افراد ثالثی دستکاری یا هک شدن. بیشتر یه هکر فایلایی رو بارگذاری می کنه یا فایلای موجود رو تغییر میده که این تغییرات توسط روش ایندکسگذاری گوگل جزو موارد اسپمی شناخته می شه. در خیلی از موارد، این محتوای داغون کننده از راه روند ای که به کلاکینگ (cloaking) معروفه مخفی می شن.

واسه مراقبت از کاربران، صفحات سایت شما ممکنه به عنوان صفحات خطرناک برچسب گذاری شه یا ممکنه اونطور که باید در یافته های جستجو رتبه درخوری رو بدست نیاورد.

پیشنهادا

واسه رسیدن به لیست کاملی از کارایی که موقع به خطر افتادن سایتتون می تونین انجام بدین لطفا به نشانی http://www.google.com/webmasters/hacked مراجعه کنین.

وقتی که مطمئن شدید که سایت شما دیگه در خطر نیس، واسه سایتتون به گوگل درخواست تجدید نظر بفرستین. بعد از اینکه درخواست تجدید نظرتون رو به گوگل ارسال کردین، صبور باشین و منتظر پیامی در Search Console account بمونین. گوگل پس از اینکه سایتتون رو بررسی کرد این موضوع رو به اطلاع شما می رسونه. اگه گوگل به این جمع بندی برسه که سایت شما دیگه محتواهای مشکل دار نداره، اخطار خطرناک بودن سایت از یافته های جستجو حذف می شه.

اسپمای ایجاد شده توسط کاربران (User-generated spam)

اگه در صفحه Manual Actions با این پیام مواجه شدید، به این معنی هستش که گوگل در سایت شما مواردی اسپمی رو پیدا کرده که توسط کاربران تولید شده. معمولا این توع از موارد اسپم بیشتر در صفحات فروم، صفحات guestbook و پروفابلای کاربران یافت می شن.

در نتیجه گوگل به بخشی از سایتتون که این موارد اسپمی در اون ظاهر شده، یه manual spam action میده. مواردی که کل سایت شما رو تحت تاثیر قرار میده در بخش Site-wide matches ظاهر می شه. مواردی که فقط بخشی از سایت یا بعضی از لینکای سایت شما رو تحت تاثیر قرار میده در بخش Partial matches به نمایش گذاشته می شه.

پیشنهادا

راهنماهای وبمستر گوگل که در مورد موارد اسپمی تولید شده توسط کاربران ارائه شده رو به دقت از راه لینک https://support.google.com/webmasters/answer/2721437 بخونین. بعد از راه گامای زیر تخلفای سایتتون رو شناسایی و اصلاح کنین :

کاربران بیشتر در بخشای فروم، کامنتای وبلاگ و پروفابلای کاربری محتواهایی رو به سایت اضافه می کنن. به دنبال پروفایلایی با اسمای کاربری تجاری باشین با پستایی با مطالب تبلیغی، لینکای غیر مربوط به عنوان بحث یا متنای نامفهوم رو مورد بررسی بذارین.

صفحاتی از سایتتون که کاربران امکان اضافه کردن محتوا در اونو دارن رو شناسایی کنین.

محتواهای غیر در رابطه و اسپمی رو در این بخش پیدا کنین و اونا رو خط بزنین. این ناحیه ها رو واسه پیدا کردن این موارد بررسی کنین :

پست یا پروفایلی که مثل تبلیغاته

پست یا پروفایلی که دارای لینکای خارج از موضوعه

پست یا پروفایلایی با اسمای کاربری تجاری که به سایتایی غیر در رابطه لینک شدن

پستا یا پروفایلایی که به صورت خودکار تولید شدن و توسط یه کاربر حقیقی در سایت شما تولید نشده ان

سایتتون رو به خاطر پیدا کردن محتواهای غیر قابل انتظار و اسپمی چک کنین. می تونین این کار رو با به کار گیری اپراتور :site در Google و جستجوی کلیدواژهای تبلیغاتی انجام بدین که رابطه مشخصی با عنوان سایت شما ندارن. مثلا جستجو به خاطر پیدا کردن [site:example.com insurance] مطالبی از سایت رو به شما باز خواهد گردونه که با insurance در رابطه هستن.

همه محتواهای ناجور رو خط بزنین.

واسه جلوگیری از تولید اسپم توسط کاربران اجرای کارایی رو در دستور کار بذارین. محتواهای ناجور رو خط بزنین

وقتی که مطمئن شدید که سایتتون دیگه در اختلاف با دستورالعملای گوگل کار نمی کنه، می تونین درخواست تجدید نظری رو به گوگل بفرستین. پس از اینکه این درخواست رو ارسال کردین، صبور باشین و منتظر جواب گوگل در کنسول جستجوی گوگل بمونین. گوگل پس از اینکه سایت شما رو مورد بازبینی بذاره این موضوع رو به اطلاع شما می رسونه. اگه گوگل فهمیده باشه که سایت شما دیگه در اختلاف با دستورالعملای گوگل قرار نداره، manual action اعمال شده رو لغو انجام میده.

Spammy freehosts

گوگل تلاش می کنه تا موقع اعمال manual action مربوط به اسپم بسیار دقیق بکنه. با این حال اگه تعداد خیلی از صفحات سایتایی که توسط یه سرویس میزبانی پشتیبانی می شن اسپمی باشن، گوگل ممکنه واسه اون سرویس کلا یه manual action در نظر بگیره که این موضوع همه سایتایی که توسط اون سرویس پشتیبانی می شن رو شامل می شه.

پیشنهادا

از راه لینک https://support.google.com/webmasters/answer/2583235 راهنماییای مربوط به جلوگیری و شناسایی سوء کاربرده های سرویستان رو دریافت کنین.

همه اکانتای اسپمی موجود در سرویستان رو خط بزنین.

پس از اینکه مطمئن شدید که همه موارد دستورالعملای وبمستر گوگل رو رعایت کردین می تونین یه درخواست تجدید توجه به گوگل بفرستین.

اگه گوگل بفهمه که سایت شما هیچ کدوم از دستورالعملای گوگل رو نقض نکرده، manual action مورد نظر از سایت شما ورداشته می شه.

مارک آپای ساختاری اسپمی (Spammy structured markup)

اگه با این پیام در صفحه Manual Actions مواجه شدید به این معنیه که گوگل فهمیده که بعضی از مارک آپای موجود در صفحات شما از تکنیکایی استفاده کردن که خارج از دستورالعملای به کار گیری ریچ اسنیپت هاس.

مثلا : مارک آپ کردن محتواهایی که از دید کاربران مخفی هستن، مارک آپ کردن محتواهایی که رابطه مشخصی با موضوع صفحه ندارن یا رفتارای خرابکارانه دیگه مثل این.

در نتیجه این رفتارها گوگل یه Manual Actions به بخشی از سایت شما که تحت تاثیر این موارد اسپمی قرار داره اعمال انجام میده که این موضوع می تونه بر چگونگی نمایش سایت شما در یافته های جستجوها تاثیر مستقیمی بزاره. اگه Manual Actions به کل سایت اعمال شه، در بخش Site-wide matches میشه دید و اگه به بخش خاصی اعمال شه میشه اونو در بخش Partial matches پیدا کرد.

پیشنهادا

اگه می خواین مارک آپاتون خوب در یافته های جستجو به نمایش درآیند بررسی کنین که حتما از دستورالعملای مربوط به ریچ اسنیپتا پیروی کرده باشن. این اقدامات می تونه شامل بروزرسانی مارک آپا یا حذف مارک آپایی شه که دستورالعملا رو نقض می کنه.

وقتی که تغییرات خواسته شده در سایتتون اعمال شد، می تونین یه درخواست تجدید توجه به گوگل بفرستین. اگه گوگل بفهمه که سایت شما دیگه در اختلاف با دستورالعملای مربوط به ریچ اسنیپتا رفتار نمی کنه، manual action از سایت شما ورداشته می شه.

لینکای غیر طبیعی که به سایت شما ارسال شدن(Unnatural links to your site)

اگه در صفحه Manual Actions با این پیام مواجه شدید به این معنی هستش که گوگل در سایت شما لینکای غیر طبیعی رو پیدا کرده که مصنوعی، گول زننده یا دستکاری شده هستن و به سایت شما ارسال شدن. خرید لینک یا شرکت در link schemes به خاطر دستکاری رتبه بندیا، یکی از موارد نقض دستورالعملای گوگل هستش.

در نتیجه گوگل به سایت شما یه Manual Actions میده.

پیشنهادا

اول بهتره دستورالعملای وبمستر گوگل دور و بر لینک دهی رو خوب بخونین.

بعد گامای زیر رو طی کنین تا تخلفات رو شناسایی و برطرف کنین:

لیست لینکایی که به سایت شما فرستاده شده رو از راه کنسول جستجو دانلود کنین. شما می تونین لینکا رو با در نظر گرفتن میزبان ارسال کننده اونا دانلود کنین (از راه نشانی Links to Your Site > Who links the most > Download more sample links) یا این لینکا رو با در نظر گرفتن ترتیب زمان دریافت اونا دانلود کنین (از راه نشانی Links to Your Site > Who links the most > Download latest links).

این لیست رو به خاطر پیدا کردن لینکایی که با دستورالعملای گوگل در مورد لینک دهی در تضاده بررسی کنین. اگه این لیست بسیار طولانیه، این کار رو با سایتایی شروع کنین که بیشتر از بقیه به شما لینک دادن یا اول لینکایی که در چند ماه گذشته گرفتین رو مورد بازبینی بذارین.

واسه هر لینکی که با دستورالعملای گوگل در اختلاف باشه، با وب مستر اون سایت تماسی برقرار کنین و از اون بخواین لینکش رو حذف کنه یا از فرستان اندیس رتبه بندی از راه اون لینک جلوگیری کنه. میشه این کار رو با به کار گیری تگ “rel=nofollow” انجام داد.

از وسیله Disavow links در کنسول جستجو واسه رد کردن لینکایی که توانایی حذف اونا رو ندارین استفاده کنین.

وقتی که لینکای ساختگی رو از سایتتون حذف کرده یا اونا رو رد (disavow) کردین، می تونین یه درخواست تجدید توجه به گوگل بفرستین. این درخواست باید شامل اطلاعاتی در مورد لینکایی که حذف کردین و توضیحی در مورد لینکایی که نتونسته اید اونا رو خط بزنین باشه. این اطلاعات به گوگل کمک می کنه که درخواست شما رو بهتر و راحتتر بررسی کنه. پس از فرستادن درخواست بهتره صبور باشین و موضوع رو از راه کنسول جستجو پیگیری کنین. اگه به درخواست شما رسیدگی شه این موضوع از راه کنسول جستجو اعلام می شه. اگه سایت شما همه دستورالعملای گوگل رو رعایت کرده باشه manual action از سایتتون ورداشته می شه.

محتواهای بی کیفیت بدون هیچ گونه ارزش افزایی (Thin content with little or no added value)

اگه با این پیام در صفحه manual action مواجه شدید به این معنی هستش که گوگل صفحاتی رو در سایت شما پیدا کرده که محتواهای اون خیلی کم ارزش و بی کیفیته.

اینجا به چند مثال در مورد صفحاتی با محتواهای کم ارزش و بی کیفیت اشاره میکنیم :

محتواهایی که به صورت خودکار تولید شدن

صفحاتی با اندازه وابستگی خیلی کم (Thin affiliate pages)

محتواهایی از منابع دیگه. مثلا: محتواهای وسله پینه شده یا پستای مهمون خیلی کم کیفیت

این تکنیکا محتواهای با ارزشی رو واسه کاربران جفت و جور نمی کنن و با دستورالعملای گوگل در اختلاف هستن.

در نتیجه گوگل در عکس العمل به این اقدامات یه manual spam action به بخشی که از این محتواها استفاده کرده اعمال می کنه.

پیشنهادا

اول بخشایی از دستورالعملای وب مستر گوگل رو که در ادامه به اونا اشاره می شه رو مورد بررسی بذارین :

محتواهایی که به صورت خودکار تولید شدن (https://support.google.com/webmasters/answer/2721306)

برنامه های وابسته سازی (https://support.google.com/webmasters/answer/76465 )

محتواهای وسله پینه شده از منابع جور واجور (https://support.google.com/webmasters/answer/2721312 )

Doorway pages (https://support.google.com/webmasters/answer/2721311 )

بعد این گاما رو پیگیری کنین تا تخلفات انجام شده در سایتتون رو برطرف کنین :

محتواهای تکراری در سایتتون که در جاهای دیگه پیدا میشه رو شناسایی کنین.

محتواهای بی کیفیت و با رابطه کم در سایتتون رو شناسایی کنین.

سایتتون رو به خاطر پیدا کردن محتواهایی که به صورت خودکار تولید شدن، بررسی کنین.

اگه سایتتون شامل هر کدوم از این موارد بود، در نظر داشته باشین که به جای این محتواها، مطالبی با کیفیت رو به مخاطب ارائه کنین.

از دوستان و آشنایانتان – کسائی که در مدیریت سایت نقشی ندارن – بخواین تا سایتتون رو بررسی کنن و واسه بهبود اون ایده پردازی کنن.

سایتتون رو بهتر کنین تا بررسی اون واسه کاربران مهم باشه

پس از اینکه سایتتون به طور کامل در چارچوبای دستورالعملای گوگل قرار گرفت می تونین یه درخواست تجدید توجه به گوگل بفرستین و منتظر جواب اون در کنسول جستجو باشین.

مخفی کاری محتوا و / یا ریدایرکتای پنهونی (Cloaking and/or sneaky redirects)

اگه در صفحه Manual Actions سایتتون با این پیام برخورد کردین، به این معنی هستش که محتواهایی که در سایت شما به کاربران نشون داده می شه با محتواهایی که در اختیار پیمایشگرای گوگل قرار میگیره فرق داره یا کاربران رو به صفحاتی ریدایرکت میکنین با صفحاتی که گوگل می بینه فرق دارن. مخفی کاری محتوا و ریدایرکتای پنهونی مواردی هستن که با دستورالعملای گوگل در اختلاف هستن.

در نتیجه این رفتارها در سایتتون گوگل manual spam action به سایت شما اعمال انجام میده.

پیشنهادا

اول بهتره دستورالعملای گوگل دور و بر cloaking and sneaky redirects رو مورد بررسی بذارین.

بعد گامای زیر رو پیگیری کنین تا تخلفات موجود در سایتتون رو شناسایی و برطرف کنین :

از وسیله Fetch as Google در کنسول جستجو به خاطر بررسی صفحاتی که تحت تاثیر قرار گرفتن(از دیدگاه گوگل) استفاده کنین.

محتواهای بررسی شده از دیدگاه گوگل رو با محتواهایی که به عنوان کاربر در سایتتون می بینین مقایسه کنین.

اگه فرقی مشاهده کردین، اون بخشایی رو که بین محتوای دیده شده توسط گوگل و کاربران اختلاف ایجاد کرده رو از بین ببرین. این موضوع نیاز به بررسی کدهای سایتتون روی سرور داره.

URLهایی که کاربران رو به جایی غیر از اونجایی که انتظار میره می بره رو پیدا کنین.

سایتتون رو به خاطر پیدا کردن URLایی که بسته به شرایط ریدایرکت رو انجام میدن بررسی کنین. مثلا ان دسته از URLایی رو که کاربرانی که فقط از جستجوی گوگل وارد سایت شدن رو ریدایرکت می کنن رو پیدا کنین.

اگه سایت شما کاربران رو با یکی از راه های بالا ریدایرکت می کنه، بخشی از سایتتون رو که این ریدایرکتا رو تولید می کنه رو یافته و اونو خط بزنین. واسه این کار باید تغییراتی رو در کدهای سایت روی سرور اعمال کنین.

نکته : این دسته از ریدایرکتا بیشتر در جاوا اسکریپت یا فایل .htaccess نوشته می شن. بهتره واسه رفع مشکل سیستم مدیریت محتوا و پلاگین هاتون رو مورد بررسی بذارین.

پس از اینکه تغییرات مورد توجه گوگل رو اعمال کردین و مطمئن شدید که دیگه دستورالعملای گوگل رو رعایت کردین می تونین یه درخواست تجدید توجه به گوگل بفرستین تا Manual Action مورد نظر از سایت شما ورداشته شه. اگه درخواست شما موفق باشه Manual Action از سایت شما ورداشته می شه و این موضوع از راه کنسول جستجو به اطلاع شما می رسه.

مخفی کاری (Cloaking: First Click Free violation)

اگه در صفحه مربوط به Manual Actions پیامی با این مضمون در یافت کردین، به این معنیه که بعضی از صفحات سایت شما از دستورالعملای گوگل در مورد Cloaking سرپیچی کردن. به طور خاص، سایت شما محتوای جامعی رو واسه پیمایش گرای گوگل جفت و جور کرده اما همون محتوا رو به کاربرانی که از راه سرویسای گوگل به سایت وارد می شن ارائه نمی ده. کاربران واسه مشاهده اطلاعات کامل باید یا سایت رو دنبال کنن (subscribe) یا در سایت ثبت نام کنن یا به روشی به حساب کاربری خود وارد شن.

وقتی که گوگل این موضوع رو در سایت شما میبینه، یه manual action به سایت اعمال می کنه که بخشایی از سایتتون رو که با این موضوع درگیر هستن رو شامل می شه.

پیشنهادا

مطمئن شید که سایت شما دقیقا همون چیزی رو به کاربران هدایت شده به سایت از راه سرویسای گوگل ارائه می کنه که به خزندهای گوگل نمایش میده.

شما باید از سیاستای گوگل با عنوان First Click Free پیروی کنین. یعنی اینکه کاربران بدون اینکه در سایت ثبت نام کنن یا به روشی شما رو فالو کنن، باید بتونن با کلیک روی سایت شما در یافته های جستجوی گوگل به مقاله و صفحه مورد نظرشون دسترسی داشته باشن.

پس از اینکه مطمئن شدید که سایتتون سیاستای گوگل در مورد First Click Free رو رعایت کرده می تونین یه درخواست تجدید توجه به گوگل بفرستین.

پس از اینکه درخواست خود مبنی بر تجدید نظر رو به گوگل ارسال کردین باید کمی صبور باشین و منتظر جواب گوگل به درخواستتون بمونین. اگه گوگل به این جمع بندی برسه که سایت شما هیچ تخلفی رو انجام نمی ده manual action از سایت شما ورداشته می شه.

لینکای غیر طبیعی ارسال شما از سایت شما (Unnatural links from your site)

اگه در صفحه manual action سایتتون با این پیام مواجه شدید، به این معنیه که گوگل یه الگویی از لینک دهی دستکاری شده و غیر طبیعی در سایت شما پیدا کرده. خرید لینک و شرکت در link schemes به خاطر دستکاری رتبه ها در یافته های جستجو خلاف دستورالعملای گوگله و از راه الگوریتمای گوگل شدیدا ردیابی می شه.

در نتیجه وجود این تخلفات در سایت شما گوگل یه manual action به سایت شما اعمال انجام میده. اگه تخلفات سراسر سایت رو درگیر کرده باشه manual action به کل سایت اعمال می شه و در قسمت Site-wide matches میشه دید. اما اگه تخلفات فقط در بخشایی از سایتتون مشاهده شه manual action در بخش Partial matches ظاهر می شه.

پیشنهادا

اول بهتره قبل از هر کاری دستورالعملای گوگل دور و بر لینک دهی رو از راه لینک https://support.google.com/webmasters/answer/66356 بخونین.

بعد می تونین گامای زیر رو به خاطر شناسایی و برطرف کردن تخلفات سایتتون پیگیری کنین :

همه لینکایی رو که در قبال دریافت هزینه به بقیه ارسال کردین و یا اونا رو در ازای دریافت لینک به بقیه دادین رو شناسایی کنین.

این لینکا رو یا کلا از سایتتون خط بزنین یا ترتیبی بدین که این لینکا در اندیس گذاریای جستجو هیچ تاثیری نداشته باشن. می تونین این کار رو با به کار گیری rel=”nofollow” یا ریدایرکت کردن این لینکا با به کار گیری فایل robots.txt انجام بدین.

پس از اینکه سایتتون به طور کامل چارچوبای گوگل رو رعایت کرد، می تونین یه درخواست تجدید توجه به گوگل بفرستین و از گوگل بخواین تا در مورد سایتتون یه بازنگری کلی کرده و manual action اعمالی رو از سایتتون حذف کنه.

اسپم خالص (Pure spam)

اگه با این پیام در صفحه manual action مواجه شدید، به این معنی هستش که گوگل در صفحات سایت شما نکنیکایی رو مشاهده کرده که بر خلاف دستورالعملای وب مستر این شرکته. کلا وقتی این پیام دریافت می شه که محتواهای تولید شده خودکار و بی معنی، کلاکینگ، به کار گیری بخشی از محتوای دیگر سایتا و/یا نقض تکراری دستورالعملای گوگل در سایت مشاهده شه.

با مشاهده این تخلفات گوگل یه manual action به خاطر جلوگیری از این تخلفات به سایتتون اعمال انجام میده.

پیشنهادا

سایتان رو طوری به روزرسانی کنین که همه دستورالعملای گوگل در اون رعایت شده باشه.

پس از برطرف کردن تخلفات موجود درسایت، یه درخواست تجدید توجه به گوگل بفرستین و منتظر جواب گوگل از راه کنسول جستجو باشین.

کلاکینگ تصاویر (Cloaked images)

اگه در صفحه Manual Actions با این پیام مواجه شدید به این معنی هستش که بعضی از تصاویر موجود در سایتتون اون طور که به موتورهای جستجو نشون داده می شن به کاربران نشون داده نمی شن. کلا کلاکینگ به روند ای می گن که طی اون محتواهایی که به کاربران نشون داده می شه با محتوایی که در اختیار موتورهای جستجو قرار داده می شن فرق داشته باشه. کلاکینگ یه تخلف از دستورالعملای گوگل حساب می شه چون با به کار گیری کلاکینگ محتوایی به کاربران ارائه می شه که مورد نظر کاربران نیس و کاربران انتظار ندارن که با اون محتوا مواجه شن. کلاکینگ تصاویر می تونه یه تجربه ناجور واسه کاربران در به کار گیری بخش تصاویر گوگل بوجود آورد. چون ارائه تصاویر غیر در رابطه و مبهم نتایجی هستش که کاربران اصلا به دنبال اونا نیستن.

با مشاهده این دسته از تخلفات در سایتتون، گوگل یه Manual Actions به بخشایی از سایتتون اعمال می کنه. این اقدام گوگل بر چگونگی نمایش تصاویر سایتتون در یافته های جستجو تاثیر مستقیمی میذاره.

مثالایی از کلاکینگ تصاویر

اینجا چند مثال در مورد رفتارهایی که با عنوان کلاکینگ تصاویر از اونا یاد می شه ارائه شده :

ارائه تصاویری به گوگل که با تصاویر ارائه شده به کاربران فرق داره.

ارائه تصاویری به گوگل که با به کار گیری یه تصویر دیگه از دید کاربران مخفی شده باشه. مثلا : یه کتاب الکترونیکی.

ریدایرکت کردن کاربران به یه مکان دیگه وقتی که اونا در یافته های جستجوی گوگل روی تصاویر کلیک می کنن.

پیشنهادا

مطمئن شید که تصاویری که در یافته های جستجو و در سایتتون به کاربران ارائه می شه به طور کامل یه جوره. بعضی از رفتارای کلاکینگ می تونه به وجود اومده توسط وسایل anti-hotlinking باشه؛ نگاهی به کدهای سرور سایتتون بندازین و پلاگینایی که نصب کردین رو به خاطر پیدا کردن این وسیله ها بررسی کنین.

پس از اینکه مطمئن شدید که تصاویر به نمایش درآمده در سایتتون با تصاویری که در یافته های جستجو ارائه می شه یه جوره، وقت اون هستش که یه درخواست تجدید توجه به گوگل بفرستین.

پس از فرستادن درخواست بهتره کمی صبور باشین و این موضوع رو از راه کنسول جستجو چک کنین. اگه گوگل به درخواست شما رسیدگی کنه این موضوع رو با شما در میان می ذاره.

مخفی کردن متنا یا انباشتن کلید واژه ها (Hidden text and/or keyword stuffing)

اگه در صفحه Manual Actions با این پیام مواجه شدید، به این معنیه که بعضی از صفحات سایتتون دارای متنای مخفیه یا در اونا از کلید واژه ها به طور افراطی و خارج از تعادل استفاده شده. این تکنیکا خارج از چارچوب دستورالعملای گوگله.

در نتیجه، گوگل با مشاهده این تخلفات یه manual spam action به سایت شما ارسال انجام میده.

پیشنهادا

اول دستورالعملای گوگل در مورد متنای مخفی و انباشتن کلید واژه ها رو از راه لینکای https://support.google.com/webmasters/answer/66353 و https://support.google.com/webmasters/answer/66358 مورد مطالعه بذارین.

بعد گامای زیر رو وردارین تا تخلفات موجود در سایت رو شناسایی و برطرف کنین :

از وسیله Fetch as Google در کنسول جستجو واسه بررسی محتواهایی که واسه پیمایشگرای گوگل میشه دید استفاده کنین و اونا رو با چیزی که کاربران مشاهده می کنن مقایسه کنین.

به دنبال متنایی که رنگ اونا مثل یا مثل رنگ زمینه صفحه س بگردین.

نکته : شما می تونین این متنا رو با انتخاب همه متنای موجود در صفحه نمایان کنین. می تونین این کار رو با فشردن همزمان کلیدای Ctrl و A انجام بدین.

همونطور که در دستورالعملای گوگل توضیح داده شده به دنبال محتواهای مخفی شده با به کار گیری استایلینگای CSS یا positioning بگردین.

هر گونه متن مشابه چیزی که در موارد بالا توضیح داده شد رو از سایتتون خط بزنین تا متنای قابل مشاهده واسه خزندها و کاربران با هم برابر شن.

به دنبال لیستی از پاراگرافایی بگردین که کلمات در اونا بدن هیچ زمینه خاص و هیچ دلیل خاصی همیشگی تکرار شدن.

تگای <title> و تموم متنا رو واسه پیدا کردن رشته های متنی که همیشگی تکرار شدن جستجو کنین.

این رشته ها و مثالای مشابه از انباشتن کلید واژه ها رو از متن هاتون خط بزنین.

پس از انجام اقدامات بالا، وقتی که به این نتیجه رسیدید که در سایتتون دیگه هیچ سرپیچی از دستورالعملای گوگل وجود نداره می تونین یه درخواست تجدید توجه به گوگل ارسال کرده و از اونا بخواین تا در مورد سایتتون بازنگری کنن. اگه گوگل به این نتیجه برسه که سایت شما از دستورالعملا پیروی می کنه، manual action اعمال شده رو از سایتتون برخواهد داشت.

فرق بین Manual Actions report و Security Issues report چیه؟

مقداری همپوشانی مفهومی بین گزارش Manual Actions و گزارش Security Issues هست. از این رو دونستن تفاوتای این دو خالی از لطف نیس :

گزارش Manual Actions تخلفاتی رو که به صورت دستی در سایتتون یافته شده رو لیست می کنه که بیشتر هدف این تخلفات دستکاری ایندکسهای جستجوئه. این تخلفات حتما خطری رو واسه کاربران به همراه نداره. بیشتر مشکلاتی که اینجا اورده می شه منتهی به این می شه که سایت در یافته های جستجو سقوط رتبه پیدا کرده و یا کلا از یافته های حذف شه.

گزارش Security Issues مطالبی رو لیست می کنه که نشون میده که سایت شما هک شده یا اتفاقات سایت شما می تونه به کاربر یا رایانه اون آسیب بزنه. مثلا نصب بد افزارها یا نرم افزارهای ناخواسته از جمله این مشکلاته. این صفحات با یه برچسب اخطار در یافته های جستجو ظاهر می شن یا اینکه مرورگر هنگام باز کردن این صفحات توسط کاربر یه صفحه اخطار رو به اونا نشون میده.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *