کلمات کلیدی و اهمیت آن در سئو سایت

 

سئو و بهینه سازی سایت

سئو

کلمات کلیدی و اهمیت اون در سئو سایت

رامین محمودی

۳۰

۷

۱۲ ۰۰۰۰

کلمات کلیدی سئو چه کلیدواژهایی هستن؟

کلمات کلیدی سئو، کلید واژه ها و عبارتایی در محتوای سایت شما هستن که به افراد اجازه میدن سایت شما رو از راه موتورهای جستجوگر پیدا کنن. سایتی که واسه موتورهای جستجوگر بهینه سازی شده باشه، زبون کاربران رو می شناسه، به زبون اونا براشون صحبت می کنه و اینطوری به بازدیدکنندگان کمک می کنه تا از راه کلمات کلیدی سایت رو پیدا کنن. کلمات کلیدی یکی از اصلی ترین عناصر اصول سئو هستن.

یعنی، شما باید بدونین که افراد چیجوری اجناس، خدمات یا اطلاعات مورد نظر خود رو در موتورهای جستجوگر، جستجو می کنن. در این صورت میتونین سایت خود رو به شکلی بهینه سازی کنین که پیدا کردن اون از راه موتورهای جستجوگر راحت تر باشه. اگه این کار رو به درستی انجام ندین، این افراد با هزاران نتیجۀ موجود دیگه در موتورهای جستجوگر روبرو می شن. اجرا و به کار گیری کلمات کلیدی سئو به شما کمک می کنه رتبه بندی بهتری نسبت به رقبای خود داشته باشین.

بخاطر این ایجاد کردن فهرستی از کلمات کلیدی در رابطه یکی از اولین و مهم ترین کارهاییه که در بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجوگر باید انجام شه. وقتی که صحبت از موفقیت یه کمپین بازاریابی به میان میاد، کلمات کلیدی و سئو دو موردیه که مستقیما به هم گره خورده ان. از اونجایی که کلمات کلیدی یکی از مسائل اساسی و ریشه ای واسه همه تلاشای مربوط به سئو هستش، سرمایه گذاری و صرف زمان روی کلمات کلیدی و رابطه اون با مخاطبان چیزی خیلی با اهمیته.

به کار گیری کلمات کلیدی مناسب یه روند بسیار حساس و ظریفه که در برگیرنده آزمون و خطاست اما درک اون بسیار ساده س!. در این مقاله می خوایم در مورد چگونگی جستجوی مشتریان در مورد اجناس، خدمات یا اطلاعات شما، کشف کلمات کلیدی مربوط به اون و به کار گیری این کلید واژه ها واسه محتوای آنلاین صحبت کنیم.

چیجوری کلمات کلیدی مناسب رو پیدا کنیم؟

بیشتر بازاریابان تازه کار در بخش سئو، اشتباه رایج و برابری رو در مورد تحقیق و تحقیق روی کلمات کلیدی مناسب انجام میدن. این اشتباهات عبارتند از:

  • تنها یه بار در مورد کلیمات کلیدی مناسب، تحقیق می کنن.
  • به خود زحمت نمی دن کلمات کلیدی بخش کاری خود رو به روزرسانی کنن و لیست کلیدواژهای خود رو پیشرفت بدن.
  • کلمات کلیدی رو هدف قرار میدن که بسیار محبوب و عادی هستن. این موضوع معنیش اینه که وارد راه رقابتی می شن که به دست آوردن رتبه بندی در اون بسیاردشواره.

از پایهً، تحقیق و تحقیق در مورد کلمات کلیدی باید فرآیندی دائمی و بخشی مهم از کار شما به عنوان یه بازاریاب باشه. کلمات کلیدی قدیمی باید به صورت دوره ای و مرتب دوباره آزمایش شن. کلمات کلیدی که بیشتر رقابتی هستن (در مقابل کلمات کلیدی طولانی) رو میشه با عبارتهای خاص تر و طولانی تر جانشین کرد که بازدید کنندگان مناسبی رو وارد سایت می کنن. آدمایی که به طور مرتب از سایت شما بازدید می کنن و به دنبال اجناس یا خدمات شما هستن بسیار مهم تر از تعداد بازدیدکنندگانیه که وارد سایت می شن.

شما باید به تنوع کلمات کلیدی خود اهمیت بدید. تنوع یه کلید واژه در دنیای کلمات کلیدیه. اگه از کلمات کلیدی استفاده کنین که همه رقبای شما در حال استفاده کردن از اون هستن، نمی تونین خود رو جدا کنین. نه فقط باید وسایل جدیدی واسه جستجوی کلید واژه ها رو امتحان کنین و یافته ها به دست اومده رو پیگیری کنین بلکه باید روی تجربیات خود هم تکیه کنین. چه کسائی از کلمات کلیدی شما استفاده می کنن؟ چیجوری می تونین خود رو در میان رقبا جدا کنین؟ با جفت و جور کردن محتوای عالی که به درستی به سوالات مشتریان بالقوه جواب میده و به کار گیری کلمات کلیدی مناسب، میشه به این هدف رسید.

وسایل مناسب واسه جستجوی کلمات کلیدی

وسایل رایگانی در مورد تحقیق و تحقیق روی کلمات کلیدی در رابطه هست و شما می تونین از این وسیله ها به نفع خود استفاده کنین. یکی از این وسایل رایگان، وسیله تحقیق کلید واژه سایت KWFinderه. این وسیله به شما کمک می کنه بهترین و در رابطه ترین کلمات کلیدی رو پیدا کنین. کلیدواژهایی که می تونه ترافیک همیشگی و اندازه تبدیل زیاد واسه شما ایجاد کنه. امتیازات به کار گیری این وسیله سئو شامل موارد زیره:

  • تنوع کلمات کلیدی: با جستجوی کلید واژه در KWFinder، این وسیله کلمات کلیدی مربوط به کلمه کلیدی جستجو شده و آمارهای مربوط به اونا رو بهتون میده. یکی از امتیازات این کار اینه که امکان داره کلید واژه در بخش کاری شما وجود داشته باشه که شما از اون بی خبر هستین.
  • آمار دقیق: KWFinder آمار دقیقی از تعداد جستجوی هر کلید واژه در ماه، اندازه محبوبیت اون کلید واژه و اندازه رقابت در اون، اطلاعات مربوط به سایتایی که در اون کلید واژه بهترین کارکرد رو دارن و … رو بهتون میده.

استفاده مناسب از کلمات کلیدی در سئو

، حالا که بهترین کلمات کلیدی رو واسه سایت خود انتخاب کردین، باید این کلمات رو به شکلی به کار ببرین که نتیجه خوبی واسه سئو سایت شما به دنبال داشته باشه (ترافیک حاصل از جستجو، اندازه تبدیل و همه موارد خوب).

حال سوال اینجاس که چیجوری میشه پیش رفت؟ تو یه طرف، راهکارهای سئو پیشنهاد می کنه که کلمات کلیدی در رابطه رو در قسمتایی از سایت بذارین که جلب توجه بیشتری دارن. این قسمتا هر جایی می تونن باشه. از عنوان و متن اصلی مقاله گرفته تا نشانی سایت و متا تگایی که در نام تصاویر به کار میره. یعنی، سایتایی که به درستی سازماندهی شدن هزاران یا میلیونا کلید واژه دارن. شما نمی تونین از یه صفحه واحد واسه قرار دادن همه کلمات کلیدی خود استفاده کنین. شما نمی تونین این کلمات رو در تعدادی صفحه مشخص بذارین و توقع داشته باشی واسه هر کلید واژه یه رتبه عالی در گوگل به دست بیارید. این روش اصلا کارساز و به درد بخور نخواد بود.

، چیجوری میشه به درستی از این کلمات کلیدی استفاده کرد؟ جواب به این سوال بسیار ساده س!. با گروه بندی و سازمان دهی این کلمات میشه نتیجه بهتری بدست آورد. با تقسیم کردن کلید واژه ها به گروه های کوچکتر و قابل مدیریت، می تونین حجم کاری خود رو به طور زیادی کم کنین در حالیکه هنوز صفحات خاص و هدف گذاری شده ایجاد می کنین. اجازه بدید این موضوع رو با یه مثال ساده توضیح بدیم.

فرض کنین شما در حال مدیریت یه سایت آنلاین هستین که فروشگاهی روی اون در حال اجراست. شما ممکنه بخواین یه گروه از کلیمات کلیدی در رابطه رو واسه اجناس مربوط به “سگا” بسازین و بعد گروه دیگری واسه پروژه های مربوط به “طوطی” بسازین. مرحله بعدی بخش بندی هر گروه به زیرگروهای کوچیک تره. هم اینکه می تونین واسه هر نوع محصول گروه های کوچیکتری هم بسازین. حالا میتونین در فروشگاه خود صفحات واحدی واسه هر کدوم از گروه های کوچیک تر بسازین و اون رو بهینه سازی کنین. بازاریابی که در حال بهینه سازی یه سایت واسه تنقلات و خوردنیای مربوط به طوطی هاست باید موارد زیر رو مورد توجه داشته باشه:

  • به کار گیری کلمات کلیدی در عنوان صفحات
  • به کار گیری کلمات کلیدی در نشانی صفحه
  • به کار گیری کلیدمات کلیدی در داخل متن صفحات
  • به کار گیری کلمات کلیدی در متا تگ به خصوص توضیحات متا (Meta Description)
  • به کار گیری کلمات کلیدی در تصاویر و هم متن Alt
  • به کار گیری کلمات کلیدی در لینک سازی (به عنوان انکر تکست در داخل صفحه یا جای دیگری از سایت)

وقتی که در حال بهینه سازی سایت خود هستین، یادتون باشه که ربط داشتن کلمات کلیدی بسیار مهم تر از چگالی اون هستش. گروه بندی دستی کلید واژه ها کار زمانبریه.  شما می تونین با به کار گیری ابزارهایی مانند KWFinder یا Google Keyword Planner کلمات کلیدی خاص خود رو گروه بندی و تنظیم کنین.

اگر سوالی درباره آموزش سئو و تولید محتوا دارین می تونین از راه بخش دیدگاه ها اون رو با ما در میان بذارین. کارشناسان نوین پس از بررسی سوالات شما، به شکل دیدگاه یا یه مقاله آموزشی کامل به شما جواب میدن. هم اینکه، خوشحال میشیم انتقادات و پیشنهادات خود رو هم جهت با بهتر شدن سایت با ما در میان بذارین.