ماخذ جدول: بانک اطلاعاتی سامانه ۱۳۷
موضوعاتی که شهروندان در خصوص آن با سامانه ۱۳۷ تماس می گیرند شامل موارد ذیل است(آخوندزاده نوقانی، ۱۳۸۸، صص۵۱ و۵۲ ).:
- خدمات شهری و عمرانی ( آسفالت، جدول گذاری، آبیاری درخان، جمع آوری زباله، لایروبی، رفع آب گرفتگی، برف روبی، رفع لغزندگی، نصب پل عابر، احداث بزرگراه، احداث فضای سبز، احداث اماکن فرهنگی هنری ورزشی،…)
- حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری (اتوبوس، تاکسی، مینی بوس، مترو، خطوط عابر پیاده، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و مسافربرهای شخصی تحت نظارت تاکسیرانی)
- اماکن عمومی ( پارک ها و فضای سبز، پایانه های مسافربری، بهشت زهرا، مراکز معاینه فنی، میادین میوه و تره بار، فروشگاه های شهروند، ایستگاه های اتوبوس،…)
- زیبا سازی و چشم انداز شهری ( حذف زوائد فیزیکی، نظافت، دیوارها، درختکاری، گلکاری، معابر عمومی، شست و شوی نشانه ها و علامت های شهری، نظافت معابر و …)
- امور اجتماعی و مزاحمت های شهری (سد معبر، جمع آوری متکدیان و کارتن خوابها، اماکن فرهنگی هنری و ورزش)
نحوه ی عملکرد سامانه مدیریت شهری ۱۳۷
برقراری تماس با سامانه ۱۳۷ از ۵ روش امکان پذیر می باشد(www.tehran.ir) :
- تماس با شماره ۱۳۷
- ارسال پیام کوتاه به شماره ۳۰۰۰۰۱۳۷
- ارتباط از طریق پست الکترونیک ۱۳۷@Tehran.ir
- ارتباط از طریق وب سایت اینترنتی و ثبت نام اینترنتی پیام به آدرس www.tehran.ir/137
- ارتباط از طریق صندوق پستی
ارجاع به عامل اجرایی یا پیمانکار و اجرای حکم کار
تحویل حکم کار نهایی به شهردار ناحیه
بررسی کار انجام شده
عدم پذیرش گزارش کار
تایید کار و اعمال در فرم الکترونیک ثبت پاسخ
ارجاع به کارتابل ناظر عالی
اعمال بررسی و ثبت نظارت