سبز اندیشان امروز

چگونه یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق اجرا کنیم؟ (قسمت دوم)

در مقاله قبلی در مورد کمپین ایمیل مارکتینگ و عواملی که در موفقیت اون اثر گذار بودن صحبت شد و ۵ عامل اصلی در این مورد ذکر شد. در مقاله پیش رو به ادامه بررسی ۵ علت دیگه در موفقیت کمپین ایمیل مارکتینگ که از مهم ترین وسیله دیجیتال مارکتینگ است پرداخته می شه.

۶- ایمیلا رو برنامه ریزی کنین

وقتی که اهداف خود رو شناسایی کردین، متن ایمیلتان معلوم شد و مخاطبان خود رو هدف گذاری کردین، زمان برنامه ریزی کمپین ایمیل مارکتینگ فرارسیده س. این کار به شما دید بزرگی در مورد اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ طی مراحل ۷ تا ۹ میده.

رویکردهای خوب واسه برنامه ریزی به این شکله:

  • فرکانس فرستادن ایمیل که در ادامه بیان می شه
  • شکل های جور واجور ایمیلا که در مرحله دوم گفته شد
  • محتوا
  • اصلی ترین اقدامی که از مخاطبان خود توقع دارین پس از باز کردن ایمیل شما بکنن (مانند ثبت نام تو یه اتفاق، دنبال کردن شما در شبکه های اجتماعی، خرید محصول یا …)

یکی از آژانسای دیجیتال مارکتینگ اوهایو در آمریکا، در مورد ایمیل مارکتینگ میگه که واسه اجرای یه کمپین ایمیل مارکتینگ به ایمیلایی با زمان بندی مناسب، مربوط به کار و کاسبی، جذاب و مهم نیازه.

اگه مشترکین خود رو با ارسال تعداد زیادی ایمیل خسته کنین، ایمیل بعدی مستقیم در اسپم اونا خواهد نشست. در عین حال، اگه طبق برنامه ای که به اونا دادین عمل کنین شک نداشته باشینً تا روز موعود انتظار ایمیل شما رو میکشن.

۷- عنوان مناسب انتخاب کنین

مهم ترین نکته واسه شروع یه کمپین ایمیل مارکتینگ موفق، عنوان اون هستش، چون که نقشی اساسی در تشویق افراد واسه باز کردن ایمیل شما بازی می کنه.

شما کلمات زیادی در دست ندارین تا عنوان مناسبی رو واسه ایمیل خود بنویسین، اما طبق تحقیقات انجام شده، داشتن ۴۱ تا ۵۰ کاراکتر در عنوان ایمیل بیشتر اندازه تاثیرگذاری در افراد واسه باز کردن ایمیل رو داره. اما از اونجایی که در گوشی موبایل تعداد کاراکترهای کمتری رو نشون میده، بهتره کلمات مهم خود رو در اول عنوان بذارین.

واسه انتخاب عنوان ایمیل موارد زیر رو می تونین دید کنین:

  • به مشترکین خودتون بگید که در ازای باز کردن ایمیل شما چه ارزشی رو بدست میارن.
  • اگه اسم مخاطبین خود رو در عنوان بنویسین تعامل مخاطبان با ایمیلاتون بسیار بالا میره.
  • از کلماتی که ایمیل شما رو به اسپم می بره دوری کنین.

۸- بنویسین

وقت اون رسیده که متن ایمیل خود رو بنویسین. واسه رسیدن به نتیجه بهتر متن خود رو کوتاه نگه دارین. هم اینکه بهتره مخاطبان خود رو با نام خطاب کنین. ایمیلای شخصی سازی شده درصد موفقیت بسیار بالاتری دارن.

رعایت نکات زیر خالی از لطف نیس:

  • داستان شخصی: یه شرکت نه فقط می تونه مانند یه آدم باشه بلکه می تونه موجب این شه که افراد با شرکت رابطه احساسی هم برقرار کنن. خیلی از ایمیلای موفقی که دیدیم از این فوت وفن استفاده کرده بودن.
  • ارائه ارزش به خوانندگان: این ارزش می تونه یه محتوای خوب یا اطلاعات به درد بخور باشه.
  • به کار گیری نظرسنجی، گیف، ویدیو: به کار گیری این موارد درصد تعامل بیشتر مخاطباتون رو به همراه داره.

درسته که شما نباید از همه اینا تو یه ایمیل استفاده کنین. همونطور که قبلاً هم گفته شد ایمیلاتون باید کوتاه باشن، فقط دو تا سه مورد از تموم نکاتی که ذکر شد رو داشته باشن.

آخرین قسمت متن ایمیل که مهم ترین بخش اون هم هست، دکمه مبادرت به عمل یا CTA است. CTA دقیقاً همون چیزیه که شما توقع دارین مخاطباتون بکنن.

دکمه CTA معمولاً بهتره در چندین جای متن ایمیلتان ظاهر شه. معمولاً سه جای ایمیل بهترین مکان هایی هستن که شما دکمه CTA رو می تونین بذارین: در اوایل متن ایمیل، اواسط ایمیل و در انتهای ایمیل.

۹- بر طراحی کمپین ایمیل مارکتینگ تمرکز کنین

طراحی ایمیل در موفقیت کمپین ایمیل مارکتینگ اثر زیادی داره. اگه ایمیل شما طراحی بدی داشته باشه، اثر بد بر رفتار مخاطبان شما میذاره. از اونجایی که جمع کثیری از مخاطبان شما شایدً ایمیل شما رو روی گوشی موبایل خود باز می کنن پس باید طراحی ایمیلتان ریسپانسیو باشه تا در گوشیای موبایل خوب نشون داده شه.

خیلی مهمه بدونین که ایمیلای خوب ایمیلای هستن که بیشتر متن دارن تا عکس. شکی در اون نیس که عکس در جذابیت ایمیل اثر مثبت داره اما خیلی از مخاطبان امکان نمایش عکسا رو در ایمیل غیر فعال می کنن، پس باید ایمیل شما با وجود اینجور نکته ای بتونه هدف خود رو به مخاطب هدف برسونه.

نکته: حتماً روی عکسای خود از آلت تگ مناسب استفاده کنین تا آدمایی که نمایش عکسا رو غیر فعال کردن فهمیده باشن که عکسا در چه موردی هستن.

۱۰- تست و کنترل

در آخر، فرستادن ایمیل اولین مرحله از موفقیت کمپین ایمیل مارکتینگ است. در واقع، شما باید به جمع آوری اطلاعات ادامه بدین تا کمپینای بعدی خود رو اجرا کنین.

به این معنیه که، تموم المانای ایمیل مارکتینگ رو تست کنین: طراحی، قالب، متن ایمیل، عنوان، CTA. حتی ایمیل رو با بخشای جور واجور مخاطبان خود و هم اینکه زمانای ارسال تست کنین.

از EMP خود یا شرکتی که به شما سرویس ایمیل مارکتینگ ارائه میده می تونین بررسی رفتار مخاطباتون رو دریافت کنین، چه تعداد ایمیل شما رو باز کردن، چه تعداد اشتراک خود رو قطع کردن، چه تعداد ایمیل شما رو واسه بقیه فرستاده ان و … . این کار دید بزرگی در مورد موفقیت یا نبود موفقیت شما در اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ ارائه میده.

منبع: optin monster

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *