چگونه استراتژی شبکه های اجتماعی خود را بهبود دهیم؟

چگونه استراتژی شبکه های اجتماعی خود را بهبود دهیم؟

داشتن روش هدف دار در شبکه های اجتماعی موضوع مهمی حساب می شه و بدون اون نمیشه یافته های عالی از شبکه های اجتماعی بدست آورد! در این مقاله به بهتر شدن روش هدف دار شبکه های اجتماعی می پردازیم.

شبکه های اجتماعی یکی از ارکان اصلی ارتباطات در قرن ۲۱ به حساب می روند و کسب و کارای جور واجور می تونن از پتانسیلای قوی اون واسه پیشرفت کار خود کمک بگیرن.

وقتی که از شبکه های اجتماعی به درستی استفاده کنین، به شما در رابطه با مشتریان، گسترش کار و کاسبی و حتی ارتباطی پایدار با مشتریان فعلی کمک می کنه. البته نباید از یاد ببرین که در عین حال این شبکه ها ممکنه گمراه کننده هم باشن.

انتشار یه مطلب در فیس بوک، توییتر یا اینستاگرام سخته؟ به خودی خود انتشار یه مطلب در این شبکه ها کار سختی نیس اما باید توجه کنین که کار و کاسبی شما نیاز به یه روش هدف دار شفاف در این مورد داره تا مطمئن شید که زمان رو هدر نداده اید یا در بدترین حالت، اشتباهیً باعث ایجاد اثری منفی بر کار و کاسبی خود نشدین.

چند نکته رو با هم تقدیم حضوتون می کنیم تا بتونین روش هدف دار شبکه های اجتماعی خود رو بهتر کنین.

اهداف خود رو بشناسین.

همونطور که واسه شروع یه کار و کاسبی اولین قدم تعیین نوع و شکل فعالیته، در شبکه های اجتماعی هم نیازه بدونین می خواین چه نتیجه ای به دست بیارین.

شبکه های اجتماعی چه نقشی در اهداف کار و کاسبی شما دارن؟ می خواین نام تجاری خود رو معرفی کنین؟ با مشتریان بالقوه رابطه داشته باشین؟ یا می خواین وفاداری خود رو به مشتری هاتون نشون بدید؟

یه یا دو هدف اصلی رو واسه کار خود در نظر بگیرین و با در نظر گرفتن این اهداف در شبکه های اجتماعی مخصوص کار و کاسبی تون عمل کنین. اگه می خواین هم زمان چندین هدف رو با هم به دست بیارین احتمال نرسیدن به همه اونا بیشتر می شه.

اهدافی رو انتخاب کنین که قابل اندازه گیری هستن.

اهدافی رو انتخاب کنین که بتونین درزمان زمان اون ها رو مورد بررسی بذارین. اهداف درست اهدافی هستن که مشخص، قابل اندازه گیری، قابل رسیدن، در رابطه و بر اساس زمان باشن. مثلا اگه هدف شما افزایش دسترسی به مشتریان بالقوه س، باید در هر هفته مشتریان جدیدی رو جذب کنین. یا اگه تمرکز شما روی شناخته تر شدن کارتونه باید به دنبال افزایش بازدید در شبکه های اجتماعی باشین.

بعد از مشخص کردن هدف، زمان رو یادتون نره. حتی اگه هرساله درصد بالایی از افراد کار و کاسبی شما رو شناخته باشن باید توجه کنین که بهترین اهداف هم تاریخ انقضا دارن.

مشتریان خود رو بشناسین.

شبکه های اجتماعی موفق این توانایی رو واسه شما ایجاد می کنن که با مخاطبان مناسب رابطه داشته باشین. واسه انجام این کار باید بدونین که می خواین چه محدوده ای از مخاطبان رو جذب کنین. اگه کار و کاسبی شما واسه مردان رده سنی  ۲۵-۱۸ سال جذابه، باید توجه کنین که مطالب و تبلیغات شما واسه این گروه از افراد باشه. پس وقتی اجناس یا خدمات شما مختص محدوده کوچیکی از این رنج سنیه؛ تبلیغات واسه تموم افراد بین رده سنی ۱۸-۶۵ سال، هدر دادن هزینه و زمونه.

رقبای خود رو یادتون نره.

نکته باحال در مورد شبکه های اجتماعی اینه که می تونین به صورت نامحسوس رقبای خود رو زیر نظر داشته باشین.

 دو یا سه حریف اصلی خود رو انتخاب کنین و مطالب اونا رو بررسی کنین.

مطالب اونا جدی هستن یا طنز؟ اون ها چیجوری از پس تفاوتای فرهنگی بر میان؟ درباره اجناس دیگه هم صحبت می کنن؟

مثلا اگه کار شما فروش اجناس و لوازم فنیه، رقبای شما روی کارکرد اجناس خود تمرکز می کنن یا به صورت ساده عکسایی خلاقانه از ویژگیای اجناس رو منتشر می کنن؟

بازخورد مطالب منتشر شده رو بررسی کنین. اندازه لایک ها، نظرات یا اشتراک گذاری دوباره اون مطلب می تونه نشون دهنده موفقیت اون مطلب باشه. با این بررسیا می تونین فهمیده باشین که چه یه جور از مطالب و سبکی واسه شبکه اجتماعی شما و پیشرفت کار و کاسبی تون مناسبه.

سبک و روش خود رو انتخاب کنین. روش هایی رو انتخاب کنین که متناسب با مخاطبان شما باشه و بتونین خیلی راحت فعالیت خود رو شروع کنین. فیسبوک، توییتر و اینستاگرام تنها شبکه های اجتماعی فعال نیستن. اگه به دنبال رونق کار و کاسبی خود هستین بهتره لینکدین رو یادتون نره؛ یا اگه بخش کاری شما مد و فشنه، بهتره در پینترست هم فعال باشین، البته اگه مخاطبین شما ایرونی هستن الان بهترین گزینه شبکه اینستاگرامه!

واسه افزایش فالورای خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام مقاله ۲۰ روش واسه افزایش دنبال کنندگان (Followers) در اینستاگرام رو بخونین.

برنامه ای واسه محتواهای خود داشته باشین.

در آخر همیشه یادتون باشه که محتوایی ارائه کنین که درجه اول باشه. محتوای تولیدی شما همیشه رابطه مستقیمی با کار شما داره و می تونین از اون واسه انتقال پیام و هدف خود به مخاطبان استفاده کنین. فقط به فروش اجناس خود فکر نکنین بلکه توجه کنین که می تونین اجناس خود رو به زندگی مشتریان خود و مشتریان بالقوه اضافه کنین. با به کار گیری فیلما، راهنما و دیگه آموزشای جور واجور به مشتریان خود اون چیزی که می تونین رو ارائه کنین.

اگه می خواین کار و کاسبی خود رو وارد شبکه های اجتماعی کنین، یا می خواین به وسیله اون کارتون رو پیشرفت داده و تعاملات بیشتری داشته باشین، به نکات گفته شده توجه کنین تا کار و کاسبی شما به هدف مورد نظر برسه.

مشاهده نسخه PDF مقاله: چیجوری روش هدف دار شبکه های اجتماعی خود رو بهبود بدیم؟

Share