سبز اندیشان امروز

وظایف یک مدیر دیجیتال مارکتینگ چیست؟

مدیر دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال

این توضیح شغل واسه درج آگهی استخدام در کاریابی های آنلاین و سایت های استخدامی جفت و جور شده، اما شما به آسونی می تونید اونو متناسب با شغل موجود در شرکت خودتون تنظیم کنین. مثلا می تونید اون رو واسه عنوان شغلی مشابهی مانند متخصص سئو استفاده کنین.

کلا، وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:

برنامه ریزی و مدیریت سایت، SEO/SEM، ایمیل، رسانه های اجتماعی و کمپین های تبلیغاتی

نگهداری و بهبود حضور شما در رسانه های اجتماعی

اندازه گیری و امتحان کارکرد همه کمپین های دیجیتال مارکتینگ و جفت و جور گزارش در مورد اون

خلاصه شغل

اگه دیجیتال مارکتینگ جزئی از کارای مهم در شرکت شما هستش، پس می خوایم کارایی که شما به انجام اونا نیازمندید رو نشون بدیم. شک نداشته باشین ما به دنبال یه مدیر دیجیتال مارکتینگ واسه پیشرفت، اجرا، پیگیری و بهینه سازی کمپین دیجیتال مارکتینگ در کانال های دیجیتال هستیم. پس نیاز داریم که نکات زیر رو در مورد کارای یه مدیر دیجیتال مارکتینگ بدونیم.

یه مدیر دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام میده؟

مدیر دیجیتال مارکتینگ باید دارای درک قوی از راه هدف دار ها و وسایل بازاریابی فعلی باشه، هم اینکه قادر به هدایت کمپین های دیجیتال مارکتینگ کامل(با هدف مشترک) از زمان شروع کار تا زمان اجرا با در نظر گرفتن بودجه اختصاصی باشه. مدیران دیجیتال مارکتینگ با تیم بازاریابی، پشتیبانی و فروشندگان، واسه راه اندازی به موقع یه کمپین، کار می کنن.

مسئولیت ها

  • برنامه ریزی و اجرای کلیه کمپین های وب، SEO/SEM، ایمیل، رسانه های اجتماعی و تبلیغاتی.
  • طرح ریزی، اجرا و حفظ حضور در رسانه های اجتماعی
  • اندازه گیری کارکرد و گزارشگیری از همه کمپین های دیجیتال مارکتینگ و آزمایش عمکرد اونا نسبت به اهدافی که واسه کمپین ها تعریف شده است.
  • شناسایی گرایشات بازار(trends) و بهینه سازی کارکرد و مصرف منابع، متناسب با گرایشات بازار
  • ارائه فکر و روش هدف دار های خلاقانه واسه رشد و پیشرفت
  • طراحی، اجرا و اندازه گیری آزمون های جور واجور بهینه سازی اندازه تبدیل(رسیدن به اهداف)
  • همکاری با تیم های داخلی واسه ایجاد صفحات فرود (landing pages) و بهینه سازی تجربه کاربر از صفحات
  • به کار گیری قوه تحلیلی قوی واسه آزمایش تجربه مشتری در کانال های جور واجور و همه مراحل ارتباطی از راه اونا (end-to-end user experience)
  • تنظیم نقاط موثر واسه اندازه تبدیل و بهینه سازی قیف فروش
  • همکاری با سازمان ها و دیگه همکاران فروشنده
  • آزمایش فناوری های درحال ظهور، استفاده اون با فکر و رهبری مناسب واسه هماهنگی و استفاده در مواقع نیاز.

[newslettersignup]

شرایط لازم

  • مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در بازاریابی و یا رشته های در رابطه
  • داشتن تجربه کاری در بخش دیجیتال مارکتینگ
  • داشتن تجربه کاری در بخش هدایت و مدیریت SEO/SEM، ایمیل، رسانه های اجتماعی و یا کمپین های تبلیغاتی
  • داشتن خلاقیت بالا همراه با تجربه در شناسایی مخاطبان هدف، ساخت کمپین های دیجیتال واسه تعامل، اطلاع رسانی و ایجاد انگیزه در مخاطبان.
  • تجربه در بهینه سازی صفحات فرود و قیف فروش(user funnels)
  • تجربه در بخش تست های دوگانه (A/B testing) و چند متغیره(multivariate)
  • علم قوی درباره وسایل موشکافی ترافیک سایت (به عنوان مثالGoogleAnalytics, NetInsight, Omniture, WebTrends )
  • علم درباره چگونگی کار با وسایل تبلیغاتی
  • تجربه در راه اندازی و بهینه سازی کمپین های Google Adwords
  • علم کاری درباره زبون های برنامه نویسی HTML, CSS و JavaScript
  • مهارتای تحلیلی قوی و تفکر بر اساس داده
  • باخبر شدن از آخرین اخبار، گرایشات و روندها و بهترین روش ها واسه اندازه گیری و بازاریابی آنلاین

آکادمی دیجیتال مارکتینگ تلاش بر این داره که مهارت های لازم در مورد تبدیل شدن به یه مدیر بازاریابی حرفه ای رو به دانشجویان این مجموعه به صورت عملی و کاربردی آموزش دهد.

در این مورد دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ و کارگاه های تخصصی موجود در این آکادمی می تونه به شما در مورد متخصص شدن در بخش دیجیتال کمک زیادی بکنه.

هم اینکه این آکادمی دارای تیم های تخصصی دیجیتال مارکتینگ در مورد انجام پروژه های گوگل ادوردز، سئو، طراحی سایت و … است که آماده انجام مشاوره و راه اندازی کمپین های هدف دار واسه شما می باشه.

برگرفته از workable

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *