نت برگ؛ استارتاپ موفق تخفیف و خرید گروهی

نت برگ؛ استارتاپ موفق تخفیف و خرید گروهی

سرفصل محتوا

    • نت برگ چیه؟
    • علیرضا صادقیان کیست و از کجا شروع به کار کرده؟
    •  چه طور به این سرعت مشغول کار شدید؟ از قبل برنامه ریزی داشتین؟
    • برنامه ریزی

    •  ایده نت برگ از کجا شروع شد؟
    •  وضعیت مالی خونواده تون خوب بود؟ یعنی واسه نتیجه گرفتن از کارتون از استعدادهای مالی خونواده بهره بردین؟
    •  شما با چه مقدار سرمایه سایت نت برگ رو شروع کردین؟
    •  داشتن سرمایه مهم تره یا تلاش و ایده؟
    •  چیجوری تونستید اعتماد خریداران رو به تجارت الکترونیک جلب کنین؟
    •  اصلا فلسفه نت برگ چیه؟
    • فلسفه

    •  شما در ماه چقدر سود دارین؟
    •  شما خودتون هم جست وجو می کنین تا با در نظر گرفتن نیاز مشتریان مراکز تخفیف رو در نظر بگیرین؟
    • چه اتفاقی افتاد که به انجام کار گروهی اعتماد کردین؟
    • به نظر شما با کمبود کار مواجه هستیم یا همت کمه؟
    •  واسه جوونی که بخواد به بخش کسب وکار آنلاین وارد شه یا کارآفرینی داشته باشه، چه پیشنهاد ای دارین؟
    • کارآفرینی

  • ارزش هلدینگ کسب وکار نوین ایرانیان الان ۱۵۰ میلیارد تومن تعیین شده

نت برگ چیه؟

نت برگ یکی از موفق ترین سایتای تخفیف گروهی ایرانیه، مدیر این سایت، علیرضا صادقیانه.

روش کار سایت نت برگ به این صورته که با گفتگو و شراکت با کار و کاسبی های تراز اول در سطح شهر و به کار گیری قدرت خرید گروهی به طور روزانه پیشنهادهای باحال و جذابی از جنسا و خدمات جور واجور با تخفیفای ۴۰ تا ۹۰ درصد رو روی سایت خود قرار میده.

کاربر بعد از اینکه کالا یا خدماتی رو از سایت نت برگ خرید با داشتن یه پرینت یا کد مربوط به اون به فروشنده مراجعه کرده و از تخفیف نت برگ استفاده می کنه.

این روش کار و کاسبی که به تخفیف و خرید گروهی معروفه از متداولترین روشای بازاریابی و فروش خصوصا در اینترنته.

از دیگر امتیازات سایت نت برگ معرفی خدمات و اجناس تو یه مجموعه پر بازدید بدون پرداخت هزینه س، وقتی کالا یا خدماتی در رسانه تجاری و قدرتمندی مثل نت برگ مطرح می شه انگار تبلیغات موثر با کمترین هزینه انجام شده.

شرکتا و فروشندگان در این روش واسه معرفی کسب وکار خود نه فقط هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنن، بلکه درآمدی هم از همکاری با نت برگ و حضور مشتریان جدید به .

در این روش پس از توافقات اولیه، کارشناسان بازاریابی نت برگ با همکاری شرکت اشاره شده بسته ای پیشنهادی از فروش رو انتخاب کرده و به مدت زمان مشخصی روی سایت قرار میدن.

توافق

چیزی که این بسته رو واسه مشتری جذاب و قابل انتخاب می کنه تخفیف قابل توجه ایه که از خرید اون محصول یا خدمات دریافت می کنه، هم اینکه فروشنده هم با افزایش فروش و صرفه جویی در هزینه های تبلیغاتی و اطلاع رسانی به سود بیشتر می رسه.

علیرضا صادقیان متولد ۱۳۶۴ و فارغ التحصیل رشته کارشناسی صنایع از دانشگاه علم صنعت ایران و کارشناسی ارشد رشته MBA از دانشگاه کلمبیا در آمریکاست. اون الان مدیر عامل شرکت کار و کاسبی نوین ایرانیان و صاحب برند اینترنتی نت برگه.

نت برگ جز بهترین سایتای تجارت الکترونیک ایرانه و دارای نماد اعتماد ملی، مجوز فعالیت از وزارت بازرگانی، برنده جایزه مدیر خلاق بوده و تنها سایت ایرانیه که عضو اتحادیه جهانی سایتای خرید گروهی هستش.

در زیر مصاحبه ای با علیرضا صادقیان انجام شده که توضیح اونو مشاهده می کنه.

علیرضا صادقیان کیست و از کجا شروع به کار کرده؟

من تا آخر دبیرستان در یزد بودم بعد به تهران آمدم و در دانشگاه علم و صنعت مهندسی صنایع خوندم. در زمان تحصیل و ۱۸ سالگی کار می کردم. ۲ سال بعد از فارغ التحصیلی به آمریکا رفتم و در دانشگاه کلمبیا MBA خوندم و یه هفته بعد از فارغ التحصیلی در دفترم تو تهران مشغول کار بودم.

 چه طور به این سرعت مشغول کار شدید؟ از قبل برنامه ریزی داشتین؟

ما همیشه واسه زندگی یه سری برنامه طراحی می کنیم ولی این برنامه ها در بین راه تغییر می کنه و باید عوض شه. اگه برنامه تغییر نکنه امکان اشتباه بالا میره، چون در طول راه اتفاقات جدیدی اتفاق می افته که باید نسبت به اونا به روز بود.

 ایده نت برگ از کجا شروع شد؟

من در دانشگاه کلمبیا که بودم یکی از دوستان خارجی به من گفت سایت گروپان (خرید گروهی) در دنیا بسیار موفق بوده ولی در ایران هنوز اجرا نشده، اونا پیشنهاد همکاری دادن که در ایران این موضوع رو پیگیری کنیم و شروع به بررسی کردیم.

با پسر عمویم عزممونو جزم کردیم شروع به کار کنیم که بازم هم شریک هستیم. من درسم در دانشگاه کلمبیا تموم نشده بود ولی به ایران آمدم و طی چند هفته تیمی به همراه ۵نفر از دوستان و همکاران قدیمی تشکیل دادیم و حدود یه سال درباره طراحی سایت، اسم سایت و روشای کار تحقیق کردیم. این اتفاقات در سال ۱۳۹۰ نتیجه داد.

 وضعیت مالی خونواده تون خوب بود؟ یعنی واسه نتیجه گرفتن از کارتون از استعدادهای مالی خونواده بهره بردین؟

البته سرمایه ای که واسه شروع کار گذاشتیم، پول خانوادگی بود ولی خرج کردن این پول به همین سادگیا نیس؛ یعنی اولین ریالی که خرج می کنین تحت فشار قرار می گیرین که این پول چه شد و کی برمیگرده.

البته دور و بریا هیچ وقت مستقیما چیزی نگفتند ولی این حس شخصی من بود که در برابر سرمایه اونا مسئول باشم و جواب گو. اما مهم تر این بود که تیم خوبی درست کنیم و در مورد تجارت الکترونیک موفق باشیم.

فکر می کنم جزو سایتای اول و خوب در مورد تجارت الکترونیک ایران هستیم. طبق آمارهای موجود، از نظر بازدید دومین سایت تجارت الکترونیک ایران هستیم.

 شما با چه مقدار سرمایه سایت نت برگ رو شروع کردین؟

با چقدر سرمایه شروع کردین؟» کلام جذابیه ولی غلطه. در مقاله ای که به مناسبت سی سالگی شرکت «دل» نوشته شده بود می خوندم که مایکل دل، با هزار دلار شرکت خود رو ساخت. این موضوع از پایه غلطه، چون با هزار دلار و ده هزار دلار نمی شه بیزینس راه انداخت و مطمئنا بعدا پولای خیلی بیشتری به وسیله سرمایه گذاران تزریق شده.

دلار

ما روز اول با ۳۵ میلیون تومن شروع کردیم، ولی سه ماه بعد باز ۳۵ میلیون تومن دیگه هزینه کردیم و این تزریق پولا تا چند وقت ادامه داشته تا شرکت بتونه از نظر مالی روی پای خود بایستد و احتیاجی به تزریق سرمایه از بیرون نداشته باشه.

 داشتن سرمایه مهم تره یا تلاش و ایده؟

اصل، تلاش و ایده س چون پول رو از منابع دیگه میشه جذب کرد. ما چون خودمون پولی داشتیم، سهامدار شرکت شدیم ولی جوونی که پول نداره این پول رو می تونه مقدار کمی از خودش بزاره یا قرض کنه و بعد از پیشرفت، سرمایه گذار جذب کنه.

ولی در ایران راهکارهای تجارت الکترونیک زیاد پیشرفت نکرده و صاحبان سرمایه واسه حضور در این بازار هنوز نظرشون جلب نشده، با اینکه این شرایط در حال تغییره.

 چیجوری تونستید اعتماد خریداران رو به تجارت الکترونیک جلب کنین؟

این اعتماد یه روزه به دست نیامده. یادم هست روز اول، قیمت یکی از خدمات ما ۲هزار تومن بود. یکی از خریداران زنگ زد و گفت: به چه دلیل من باید به شما اعتماد کنم و همچین پولی به شما پرداخت کنم؟!

قیمت

ما هم گفتیم شما پول نده و استفاده کن، اگه راضی بودی دفعه بعد پول بده. به هرحال اعتبار اولیه ای به مشتریان ارائه می دیم تا بتونن اعتماد کنن یا سیستم پشتیبانی قوی ای داریم تا مشتریان بتونن سریع مشکلات شون رو با تماس تلفنی یا فرستادن ایمیل حل کنن. چون مشکلات پیش میاد ولی مهم اینه که چیجوری بتونیم سریع حل شون کنیم.

مشکلات

 اصلا فلسفه نت برگ چیه؟

ما خبرنامه ای داریم که مشتریان در اون عضو می شن و روزانه فهرستی از تخفیفات رو براشون ارسال می کنیم تا تخفیف مورد نظر خود رو بخرن. تو تهران روزانه دست کم بیست تخفیف معرفی می کنیم.

تخفیف رستورانا و مراکز تفریحی معمولا در حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد و مراکز آرایشی و بهداشتی تا حدود ۹۰ درصده و واسه کالاای جور واجور هم از ۱۰ تا ۵۰ درصد تخفیف داریم.

وقتی صاحب سرمایه، کسب وکاری رو شروع می کنه عقیده داره داره خدمات خوبی رو ارائه میده، ولی دنبال راه حلیه تا مردم به محل کسب وکارش مراجعه کنن.

راه حل

صاحبان کسب وکار حتی حاضر هستن یه ماه رایگان سرویس بدن تا همه متوجه کیفیت خدمات اونا شن، پس این تخفیف باعث جلب مشتری می شه.

اونا می تونن از راه های تبلیغاتی دیگه هم استفاده کنن؛ به طور مثال بیلبورد بزنن، در روزنامه یا مجله تبلیغ کنن ولی در همه این روش ها اول باید پول بپردازند.

این روشای تبلیغی سنتی واسه کسی که تازه کارش رو شروع کرده دارای هزینه های سنگینه و شاید نتیجه بخش هم نباشه اما در نت برگ، اتفاقی که میفته اینه که به ازای هر مشتری که به رستوران، آرایشگاه و… مراجعه می کنه کمیسیونی به شرکت تعلق میگیره و هزینه ای که از این روش پرداخت می شه صددرصد با تعداد مشتریان رابطه مستقیم داره.

در واقع ما در نت برگ، هزینه ثابتی از کسب وکارها نمی گیریم و فقط از روی تعداد مشتریان معرفی شده سود به دست میاد.

 شما در ماه چقدر سود دارین؟

سود یه شرکت، جزو اسرار اون شرکته. بحث اینه که ما هرچه سود داشته باشیم واسه پیشرفت ساختار نت برگ، سرمایه گذاری می کنیم و هنوز به کسب درآمد واسه خودمون فکرنمی کنیم. در واقع سودی به اون منزله که قابل برداشت باشه وجود نداره.

سرمایه گذاری

 شما خودتون هم جست وجو می کنین تا با در نظر گرفتن نیاز مشتریان مراکز تخفیف رو در نظر بگیرین؟

تیم بازاریابی ما حدود ۳۰نفر هستن که جست وجو می کنن تا ببینن مشتریان چه نیازهایی دارن و بتونیم در سایت تخفیف قرار بدیم البته این موضوع فقط محدود به تهران نمی شه و ما در شیراز، کرج، اصفهان و مازندران هم فعال هستیم و این شهرها تحت پوشش خدمات تخفیف ما هستن.

چه اتفاقی افتاد که به انجام کار گروهی اعتماد کردین؟

به هر حال هیچکی به عنوان شخص، به تنهایی نمی تونه در بلندمدت موفق باشه. هرکسی علم و تخصصی داره که باید از اون علم و تخصص استفاده کنه. کار من وصل کردن آدما به همدیگره.

در واقع کار یه مدیر ارشد تو یه شرکت موفق، همینه، طوری که بتونن ایده هاشون رو اجرایی کنن.

به نظر شما با کمبود کار مواجه هستیم یا همت کمه؟

همت و تخصص کم شده. از هر کارآفرینی سوال کنین، میگه: «پیدا کردن نیروی کاری خوب سخته.» بارها شده کسی رو از راه آشنایان به من معرفی کردن که واسه کارکردن به شرکت بیاد اما همون جوون، بعد از یه هفته کار کردن بدون گرفتن حقوق شغلش رو رها کرده و میگه: واقعا کار کردن برام سخته!

 واسه جوونی که بخواد به بخش کسب وکار آنلاین وارد شه یا کارآفرینی داشته باشه، چه پیشنهاد ای دارین؟

جوون باید درست فکر کنه و درست برنامه ریزی کنه تا ایده هاش براساس واقعیتای کار و جامعه باشه. حتما هدف هاش رو مشخص کنه. به نظر من هیچ کارآفرینی با پول کم شروع نکرده یا با شب خوابیدن و صبح بیدار شدن موفق نشده، این موضوعات واسه داستان قشنگه ولی واقعیت نیس.

همت و سرمایه زیاد، رمزموفقیته. شاید سرمایه اولیه جوون کم باشه، ولی باید بتونیم قدرت جذب سرمایه رو به دست بیاریم.

صادقیان در یکی از مصاحبه هاش نقطه شروع و ایده نت برگ رو سایت گروپان می دونه و میگه: زمان دانشجویی ام یکی از دوستان خارجی به من گفت سایت گروپان (خرید گروهی) در دنیا بسیار موفق بوده ولی در ایران هنوز اجرا نشده، اونا پیشنهاد همکاری دادن که در ایران این موضوع رو پیگیری کنیم و شروع به بررسی کردیم.

دانشجو

با پسر عمویم عزممونو جزم کردیم شروع به کار کنیم که بازم هم شریک هستیم. من درسم در دانشگاه کلمبیا تموم نشده بود ولی به ایران آمدم و طی چند هفته تیمی به همراه ۵ نفر از دوستان و همکاران قدیمی تشکیل دادیم و حدود یه سال درباره طراحی سایت، اسم سایت و روشای کار تحقیق کردیم.

ارزش هلدینگ کسب وکار نوین ایرانیان الان ۱۵۰ میلیارد تومن تعیین شده

صادقیان در جواب به این سوال که از نظر خودش ارزش واقعی این هلدینگ چقدر بوده گفت: «هرکی می تونه بگه که یه مجموعه چقدر می ارزه اما در هر صورت مبلغی که روی اون معامله صورت میگیره از طرف دو طرف به عنوان ارزش در نظر گرفته می شه و تا قبل از اون همه چیز حدس و گمانه.

با این حال من فکر می کنم که ما بیشتر می ارزیدیم، ولی با در نظر گرفتن مزیتایی که رویایی داشت، فکر می کنم که معامله خوبی انجام شده.»

البته هلدینگ کسب وکار نوین ایرانیان که شرکت مادر کار و کاسبیایی مثل نت برگ، چیلیوری، تیک۸، سرمیز و دکتر دکتره و واسه اولین بار و پس از ۷ سال از زمان تاسیس، از راه صندوق سرمایه گذاری جسورانه رویایی جذب سرمایه کرده.

منبع: rouzegar.com – ictstartups.ir – digiato.com

Share