سبز اندیشان امروز

مهندسی تجربی؛ راهکار BYD برای خلق خودروهای با کیفیت در حداقل زمان

در میان صنایع مهندسی، صنعت خودروسازی در گروه صنایع سنگین و هدف دار با بازار فروش رقابتی قرار میگیره.

از این رو سالهاست که خودروسازان بزرگ جهان به دنبال پیدا کردن راهکارهایی واسه کاهش هزینه تولید و اشتراک گذاری قطعات و پلت فرما بایکدگیرند تا توان رقابتی خود رو در بازار حفظ کنن.

اما خودروسازان چینی درزمان یه دهه گذشته روش متفاوتی رو به دنبال گرفتن و با خطر زیاد و آزمون و خطای بسیاری، به دنبال رسیدن به علم روز صنعت خودروسازی جهان بودن.

dav

البته ثروت زیاد انباشته در بازار چین و بزرگی بازار خودرو این کشور در این مورد بی تاثیر نیس اما بسیاری کارشناسان فکر می کنن که موفقیت دائمی همه خودروسازان چینی بسیار بعید به نظر می رسه و در دراز مدت شاید تعداد خیلی از این خودروسازان کوچیک با همدیگه ترکیب می شن.

این وسط بعضی با استخدام مهندسان و مدیران غربی از علم فردی پیشروان صنعت خودروسازی استفاده می کنن، یه سریای دیگه به تولیدات ملی فکر می کنن و به کار گیری دستاور خودروسازان بزرگ رو محدود کردن.

تعدادی هم به خرید تکنولوژیای غربی روی آورده ان و محصول خود رو به شکل یه خودرو مونتاژی از ساختهایی کمپانیای جور واجور ارائه میدن.

اما در میان تموم این خودروسازان میشه فعالیت BYD رو تا حد زیادی متفاوت از بقیه توصیف کرد. این شرکت ضمن پیشرفت خودروهای برقی و هیبریدی هم جهت با همراهی با آینده صنعت خودروسازی، رسیدن به علم تجربی بهترین خودروهای جهان رو هم در دستور کار خود قرار داده.

hdr

روش کار BYD بدین گونه س که با مطالعه و بررسی خودروهای شاخص بازار و خرید قالبای صنعتی تولید این اجناس، خود هم هم جهت با رمز گشایی از مشخصات مهندسی این اجناس تلاش می کنه.

مثلا پیشرفت یه مرکز تست تصادف بسیار پیشرفته و آزمایش خودروهای جور واجور هم جهت با بررسی اندازه ایمنی خودروهای جور واجور و بررسی آلیاژا و روشای مهندسی ساخت بخاطر این انجام شده.

BYD هم اینکه در محوطه کارخانه خود یه راه خاص تست و بررسی فنی خودرو رو هم احداث کرده تا امکان امتحان عملکردای جور واجور موتور، گیربکس، سیستم تعلیق و …وجود داشته باشه.

از طرف دیگه خرید قالبای صنعتی باعث شده تا اجناس تولیدی BYD از تکرار بعضی اشتباهات مهندسی و ابعادی عادی در میان بقیه خودروهای چینی محفوظ باشن.

dav

یعنی ابعاد و اندازه، یا مشخصات ارگونومی خودروهای شاخص در بازار جهان، نتیجه ده ها سال تجربه مهندسی و تولید و برررسی بازخورد مشتریان از سرتاسر کره خاکیه و طبیعتا رسیدن به اینجور حجمی از اطلاعات عددی تجری در کوتاه مدت واسه خودروسازان نوپا ممکن نیس.

dav

اما مهندسان BYD با بررسی خودروهای جور واجور، مطالعه نکات ریز طراحی و به کار گیری پلت فرمای شناخته شده این راه چند ده ساله رو ظرف چند سال پیموده ان و از این رو انگار BYD بتونه نقش پر رنگی در آینده صنعت خودروسازی جهان بازی کنه.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *