سبز اندیشان امروز

معروف ترین شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۱۶- قسمت اول

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی منبع اصلی تجارتای بزرگ و کوچیکی هستن که برنامه دیجیتال مارکتینگ منظم و استراتژیکی دارن. به کار گیری شبکه های اجتماعی بسیار آسونه و بعضی از اونا گزینه هایی واسه تبلیغ تجارتای جور واجور دارن. نیاز به تبلیغ برندتون در دیجیتال مارکتینگ نباید باعث شه تا در هر رسانه اجتماعی حضور داشته باشین. واسه آزمایش قدرت رسانه های اجتماعی باید معروفترین شبکه های اجتماعی رو بشناسین و در آخر بهترین گزینه رو واسه کار و کاسبی تون انتخاب کنین. در ادامه ۲۰ تا از معروفترین رسانه های اجتماعی رو آوردیم تا به شما در انتخاب گزینه مناسب کمک کنیم.

– فیسبوک

فیسبوک بزرگترین شبکه رسانه اجتماعی در اینترنته و کلی کاربر داره. فیسبوک در ۴ فوریه ۲۰۰۴ تاسیس شد. فیسبوک در مدت ۱۲ سال تونست ماهانه بیشتر از ۱٫۵۹ بیلیون کاربر فعال داشته باشه و بهترین شبکه واسه ایجاد رابطه با افراد در سرتاسر دنیا باشه. بیشتر از ۱ میلیون برند از فیسبوک در برنامه دیجیتال مارکتینگ خود استفاده می کنن.

– توییتر

شاید فکر کنین که محدود کردن پستا به ۱۴۰ کاراکتر، مانع تبلیغ کار و کاسبی تون در دنیای دیجیتال می شه ولی این پلت فرم رسانه اجتماعی تونست بیشتر از ۳۲۰ میلیون کاربر فعال ماهانه داشته باشه که واسه رد و بدل کردن اطلاعات از ۱۴۰ کاراکتر استفاده می کنن. از توئیتر میشه واسه رابطه با مشتریان هدف دار، سوال و جواب، پست آخرین خبرها و ارائه تبلیغات هدف دار به مخاطبان خاص استفاده کرد. توئیتر در ۲۱ مارچ ۲۰۰۶ تاسیس شد و اداره مرکزی اون در سن فرانسیسکوی کالیفرنیا قرار داره.

– لینکدین

لینکدین در ۱۴ دسامبر  ۲۰۰۲ تاسیس و در ۵ مه ۲۰۰۳ به بازار عرضه شد. لینکداین معروفترین سایت رسانه اجتماعی واسه روابط کاری حرفه ایه. لینکداین ۲۴ زبون داره. بالای ۴۰۰ میلیون کاربر در این سایت ثبت نام کردن. لینکداین واسه آدمایی که حرفه مشترک دارن و هم اینکه واسه نمایش اطلاعات و آمار مربوط به تجارت گزینه خوبیست. پیشنهاد می کنیم در برنامه دیجیتال مارکتینگ خود از این وسیله قوی استفاده کنین

– گوگل پلاس

گوگل پلاس بعد از توئیتر، فیسبوک و لینکدین، یکی از سایتای معروف رسانه اجتماعیه. بهینه سازی موتورهای جستجوی اون رتبه بالایی در بین بقیه رسانه های اجتماعی داره. گوگل پلاس در ۱۵ دسامبر  ۲۰۱۱ به بازار عرضه شد. گوگل پلاس از تاریخ دسامبر ۲۰۱۵ بیشتر از ۴۱۸ میلیون کاربر فعال داره.

– یوتیوب

یوتیوب بزرگترین و معروفترین سایت رسانه اجتماعیه که روزانه ویدئوهای زیادی در اون به اشتراک گذاشته می شه. یوتیوب در ۱۴ فوریه ۲۰۰۵ بوسیله سه کارمند تاسیس شد. یوتیوب در نوامبر ۲۰۰۶ بوسیله شرکت گوگل و با قیمت ۱٫۶۵ بیلیون دلار خریداری شد. این اپلیکیشن ماهانه بالای ۱ بیلیون بازدیدکننده داره و دومین موتور جستجوی معروف بعد از گوگله.

– پینترست

پینترست در مارچ ۲۰۱۰ به بازار عرضه شد. پینترست در بین رسانه های اجتماعی دیگه، تقریبا تازه وارده. پینترست تابلو اعلانات دیجیتال داره و بازاریابان می تونن محتواشون رو در اون تبلیغ کنن. پینترست در سپتامبر ۲۰۱۵ فهمید که ۱۰۰ میلیون کاربر داره. تجارتای کوچیکی که مخاطب هدفمندشان رو زنان تشکیل میدن باید در پینترست سرمایه گذاری کنن، چون بیشتر از نصف بازدیدکنندگان اون، زنها هستن.

– اینستاگرام

مانند پینترست، اینستاگرام پلت فرم چشمی رسانه اجتماعیه. این سایت در ۶ اکتبر  ۲۰۱۰ به بازار عرضه شد و بیشتر از ۴۰۰ کاربر فعال داره و صاحب فعلی اون فیسبوکه. بیشتر کاربران اینستاگرام پستایی درباره مسافرت،فشن، غذا، هنر و موضوعات مشابه می ذارن. اینستاگرام فیلترهای خاصی واسه ادیت عکس و ویدیو داره. تقریبا ۹۵ درصد کاربران اینستاگرام از فیسبوک استفاده می کنن. 

– تامبلر

تامبلر یکی از سخت ترین پلت فرمای ارتباطات اجتماعیه ولی یکی از جذابترین سایتا حساب می شه. تامبلر چندین فرمت متفاوت واسه گذاشتن پست داره که شامل پستای نقل و قول، پستای چت، ویدیو، پستای عکس دار و پستای صوتی می شه. تامبلر نوع محتوایی که می خواین به اشتراک بذارین رو محدود نمی کنه. تامبلر مانند توئیتر، ویژگی بلاگ دوباره (که بیشتر مثل توئیت دوباره س) رو داره که بسیار آسون وسریعه. این سایت اجتماعی بوسیله دیوید کارپ (David Karp) در فوریه ۲۰۰۷ تاسیس شد و بیشتر از ۲۰۰ میلیون وبلاگ داره.

– فلیکر

فلیکر سایت آپلود عکس و ویدئوی آنلاینه که بوسیله شرکت لودی کرپ (Ludicorp) در ۱۰ فوریه ۲۰۰۴ ساخته شد و در سال ۲۰۰۵ شرکت یاهو اون رو خرید. در فلیکر، کاربران می تونن عکسهایشان رو به اشتراک بذارن. در اکتبر سال گذشته، فلیکر بیشتر از ۱۱۲ میلیون کاربر داشت و در بیشتر از ۶۳ کشور دنیا شناخته شده بود. روزانه میلیونا عکس در فلیکر به اشتراک گذاشته می شه.

– ردیت

ردیت سایتی واسه سرگرمی و به اشتراک گذاشتن اخبار اجتماعیه و کاربران می تونن محتواهایشان رو به شکل لینکای مستقیم و پستای متن دار به اشتراک بذارن. کاربران قادر به سازماندهی و مشخص کردن جایگاهشان در صفحات سایت هستن. مطالبی که افراد بیشتری به اونا رای داده باشن، در بالای صفحه اصلی قرار داده می شن. ردیت بوسیله دانشجویان دانشگاه ویرجینیا به اسمای الکسیس اهانیان (Alexis Ohanian) و استیو هافمن (Steve Huffman) در ۲۳ ژوئن  ۲۰۰۵ تاسیس شد. یه دهه بعد، ردیت گفت که بیشتر از ۳۶ میلیون حساب در این سایت ثبت نام کردن و ماهانه ۲۳۱ میلیون بازدیدکننده داره.

این مقاله

برگرفته از smallbiztrend

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *