رشته حقوق

زنان و دختران

دانلود پایان نامه

علمای تکفیری وهابی در جهت آتش افروزی میان مسلمانان و دامن زدن به تفرقه و جنگ شیعه و سنی و اعلام جهاد علیه مقاومت در راستای نقشه‌های شوم دشمنان امت اسلامی گام بر می‌دارند در همین راستا با صدور فتوایی عجیب از دختران و زنان عرب خواسته شده تا برای «جهاد نکاح» یعنی تن فروشی به جنگ جویان مسلح به سوریه سفر کنند. براساس این فتوا حتی زنان شوهردار هم جایز هستند که برای جهاد نکاح به سوریه بروند یکی از این شیوخ «محمد العریفی» نام دارد. عریفی تاکنون چندین فتوای عجیب و غریب صادر کرده که جنجالی ترین فتوای وی همان است که در آن به شورشیان سوری اجازه می‌دهد تا با زنان ازدواج کوتاه و چند ساعته داشته باشند.
شیخ محمد عریفی در این فتوا گفته‌ که بهترین جهادها، جهاد نکاح است و ازدواج بین این مجاهدین و زنان می‌تواند تمایلات شهوانی این جنگجویان را برآورده کرده و عزم آن‌ها را برای جنگ با بشار اسد افزایش دهد.
این ازدواج‌ها که وی آن‌ را ازدواج‌های مناحکه یا موقتی می‌نامد شامل زنان و دختران 14 سال به بالا، مطلقه‌ها و بیوه‌ها می‌شود. او همچنین در این فتوا بهشت را به آن دسته از زنانی که با این نوع ازدواج با شبه نظامیان رضایت می‌دهند وعده داده است. پس از این فتوا، موج عظیمی از خشم جهان اسلام را فرا گرفت و حتی بسیاری از علمای اهل سنت علیه این فتوا موضع گرفتند و آن را نوعی زنا و ترویج فساد و فحشا دانستند تا این‌که عریفی تحت فشارهای اسلامی و عربی ناگزیر شد فتوای خود را پس گرفته و اعلام کند که این فتوا از وی صادر نشده است. اما این انکار عریفی از آن نشد که شورشیان سوری آن را تحریم کنند بلکه همچنان بسیاری از آن‌ها به این فتوا عمل می‌کنند.
این فتوا منجر به گسترش فساد و فحشا در میان شورشیان سوری گردید و بسیاری از آنان پدران سوری را مجبور می‌کنند تا دخترانشان را در اختیار آنان قرار دهند وگرنه دشمن خدا بوده و مستحق مرگ هستند.
این فتوا تنها به نکاح موسوم به جهاد خلاصه نشد بلکه منجر به ظهور پدیده لواط و هم جنس بازی در میان گردان‌های شورشی نیز گردید.
یا فتوای جدید یک متفکر اسلامی به نام جمال البنا از کشور مصر در خصوص حلال بودن بوسه دختران و پسران جوان در اماکن عمومی بحث و جدل گسترده‌ای را میان مجامع علمی و دینی مصر ایجادکرده است.
به گزارش پارسینه به نقل ان العربیه؛ البنا درباره جواز حلیت بوسه بین دختران و پسران جوان در شبکه‌ ماهواره‌ای الساعه با بیان این دلیل فتوا داد که «بوسه بین دختران و پسران که با یکدیگر ازدواج نکرده‌اند» از سستی بشر است. در اسلام این مسأله ضمن اشتباهات وارد شده است. این اشتباهات، گناهان کوچک هستند که با کارهای نیک از بین می‌روند. برخی علمای الازهر «البنا» را متهم به انتشار فحشا از طریق این فتوا کرده و خواستار برگشت وی از این نظر شده‌اند. جمال قطب که یکی از بزرگان دانشگاه الازهر و رئیس سابق بخش فتوای این دانشگاه بوده است. به شدت به البنا اعتراض کرد و گفت: این گفتار سبب نشر فحشا و مسائل کنترل ناپذیری خواهد شد. گفتنی است صدور فتاوی جنجال‌آفرین از سوی مرکز الازهر که عمدتاً با قصد سازگاری بین دین و دنیای جدید صورت می‌گیرد، اخیراً افزایش خاصی پیدا کرده است، به طور مثال اخیرا دکتر عزت عطریه استاد و رئیس بخش حدیث در دانشگاه الازهر گفته بود که برای جلوگیری از خلوت یک زن و یک مرد نامحرم در محل کار «زن می‌تواند به همکار مرد خود شیر بدهد تا آن‌ها با هم محرم شوند.»
همچنین ابن قیم جوزی شاگرد ابن تیمیه و مروج افکار و اندیشه‌های او می‌گوید: اگر زنی شوهر نداشت و شهوت بر وی غلبه کرد و بعضی از فقیهان ما گفته‌اند می‌تواند از آلت مصنوعی استفاده نماید.
در جایی دیگر نوشته‌اند اگر مردی آلتش را در پارچه‌ای بپیچد، سپس با زنی نزدیکی کند و منی‌اش را داخل رحم نریزد، غسل بر او واجب نمی‌شود، حد زنا بر او نبوده و ضرری هم به عباداتش نمی‌زند. این سخن از شخصی است به نام عبدالقاهر تمیمی که وبکی نویسنده کتاب طبقات الشافعیه او را پیشوایی بزرگ و جلیل القدر و دانشمندی که آوازه علمی اش گیتی را فراگرفته و علوم و دانشش به خراسان حمل می‌شد معرفی کرده است. ابن نجیم حنفی با یک درجه تخفیف همین فتوا را به گونه‌ای دیگر صادر کرده و می‌گوید: اگر مردی آلتش را در پارچه‌ای بپیچد و با زنی نزدیکی کند پس اگر احساس لذت کند و حرارت گرمای درون را حس کرد حج او باطل می‌شود؛ وگرنه ضرری نخواهد داشت.
البانی مفتی اعظم سابق عربستان در یکی جلسات خویش با استناد به روایاتی و بالاخص روایتی از عایشه می‌گوید: شیر خوردن مردان حتی اگر پیرمردی باشد از زنان نامحرم اشکال ندارد و پسر رضاعی او می‌گردد حتی اگر مرد از شیردهنده بزرگتر باشد.
و صدها فتوای دیگر همگی خبر از تأثیر تفکرات وهابیت در از بین بردن پرده‌های عفاف و اخلاق است که متأسفانه ریشه بروز چنین اظهار نظرات سخیفی را در همان اجتهاد نادرست باید جستجو کرد که سبب بروز فساد و فحشاء در جوامعی می‌شود که چنین تفکراتی را دنبال می‌کنند.
2. انحراف از ابعاد اجتماعی حج
از آیات قرآن بر می‌آید که کعبه قدیمی ترین معبد جهان است.
«اِنّ اوَّل بیتٍ وَضِعَ لِلنّاس للذّی ببکَّهَ مبارکاً»
همچنین از آیات قرآن بر می‌آید که این خانه پربرکتی است و بناست که منشأ خیرات و برکاتی برای اهل توحید و عدل یعنی مسلمین باشد چنان‌که در آیه پیش ذکر شده است.
دیگر از آیات قرآن باز بر می‌آید که این خانه و حریم آن محل امن و امان است. در کعبه و بلکه در حریم کعبه به نام حرم کسی حق تعرض به صید و هیچ شکاری تا چه رسد به انسان را ندارد که آن‌جا بیست کامل آزادی و امنیت کامل و حریت بیان و عقیده کامل و عدم تعرض کامل برقرار است. این جهت که بعضی امکنه مقدس است و پناهگاه و اشخاصی در آن‌جا پناهنده می‌شوند مثل مجلس شورا و سنا و غیره و یا در قدیم مشاهد مشرفه و خانه علما خود مطلبی است. به هرحال از یک نظر حرم حکم بست را دارد حتی نسبت به حیوانات، البته باید دید از نظر مجرمین چه حکمی دارد خصوصاً کسانی که در خود حرم مرتکب موجبات حد و قصاص می‌شوند. در دعای ابراهیم نیز آمده است: «رَبَّ اجعَل هذا بلداً امناً یا اجعل هذالبَلَد امناً» و همچنین سوره بقره آیه 125: «وَ اذ جَعَلنا الَبیت مَثابه و امناً و اتَّخذوا مِن مَقامِ ابراهیمَ…» این خصوصیات حرم موید این است که حرم باید متعلق به همه مسلمین باشد نه به دسته مخصوص.
خانه کعبه و ماه ذی الحجه وسیله‌ای است برای قیام امر مسلمین:
«جَعَلَ الله الکعبهَ البَیتَ الحرامَ قیاماً للناسِِ و الشَّهرَ الحرامَ و المَهدیَ و القَلائدَ…»
در این آیه اثر اجتماعی حج و اعمال آن ذکر شده است. چنانچه در روایات نیز آمده است که کلمه حرام که تکرار شده، فلسفه و مناط را ذکر می‌کند یعنی داشتن چنین مکان محترمی نگهدارنده مسلمین است.

مطلب مشابه :  ملاحظات اخلاقی

برای دانلود متن کامل فایل این  پایان نامه می توانید  اینجا کلیک کنید