تولید محتوای باکیفیت دربرابر اشتراک گذاری محتوا

content-creation-and-sharing-content

چیجوری از راه تولید و اشتراک محتوا با کیفیت برند خود رو محکم تر از قبل کنیم؟ اشتراک گذاری محتوا مهمتر از تولید محتوای با کیفیته؟

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ محتوا حکم پادشاه رو داره. شاید سال های متمادیه که این حرف رو در جاهای جور واجور شنیده اید. اما ببینیم محتوا درواقع چه معنایی واسه شما داره؟ بازاریابی محتوا فقط و فقط به معنی اشتراک گذاری محتوای تولیدشده بوسیله بقیه نیس و البته فقط و فقط هم محدود به تولید محتوا دست اول نمی شه. دونستن اینکه چه وقتی باید محتوا تولید کنین چه وقتی محتوا دلخواه رو به اشتراک بذارین، کلید اصلی در ایجاد تعامل با مشتریان بالقوه در همه کانال های ارتباطی آنلاین و قیفای فروش شماس.

تولید محتوا

شما وقتی که مبادرت به تولید محتوا خودتون می کنین، درواقع مالک حقوق الهی و غیر الهی اون هستین. اون محتوا از هر نظر مال شماس. هر چیزی رو که در اون محتوا گذاشته شده نظر و عقیده شرکت شما و نظرات و مجموعه مهارت های موجود در سازمان شما به حساب میاد. این موضوع درآخر ختم به بحث رهبری فکری برند شما می شه. این مجموعه جور واجور از حقایق ارزشی رو واسه مشتریان بالقوه شما ایجاد کرده و تا وقتی که ارزشی در این وجود داشته و عرضه شه، این مشتریان بازم به شما مراجعه می کنن.

تولید محتوا اختصاصی و دست اول واسه خودتون موجب افزایش اندازه تبدیل بازدیدی کننده به مشتری می شه. واسه همینه که هر استراتژیستی تأکید بسیار زیادی بر تولید محتوا داره. اشتراک گذاری محتوایی که به این صورت تولیدشده س، نه تنها حجم ترافیک بالایی رو به سمت شما هدایت می کنه، بلکه اندازه تبدیل بازدیدکننده یا مشتری بالقوه به مشتری پایانی رو به شدت افزایش می دهد.

اما وقتی که نوبت برندسازی واسه شما می شه، تولید محتوا باید با “من-محور” باشه. چیزی که منظور من هست، اینه که وب سایت و وبلاگ شما باید کاملً از محتوای تولیدی و دست اول خودتون بروزرسانی شه. این کار نه فقط تعداد بازدیدکننده های بیشتری با در نظر گرفتن تخصص و رهبری فکری شما در بازار و صنعت خودتون ایجاد می کنه، بلکه موجب افزایش رتبه گوگل شمام می شه.

اشتراک گذاری محتوا

اشتراک گذاری محتوای تولیدشده بوسیله شخص دیگه نیاز به مهارت و دقت بسیار زیادی داره. در اول این کار شاید درواقع مخالف این نظر و عقیده باشین. پیشنهاد می کنم قبلاً انجام این کار یکم بیشتر فکر کنین. به چه دلیل باید محتوای تولیدشده بوسیله یه شرکت دیگه و شایدً حریف خود رو به اشتراک بذارین؟ اجازه بدید با اون روبرو شیم، بیشتر ما زمان کافی واسه نوشتن مطلب موردنیاز واسه یه وب سایت یا وبلاگ یا کتابی الکترونیک در مورد هر تغییر مهمی که در صنعت ما اتفاق می افتد، نداریم. ازاین روی، از راه اشتراک گذاری مطالب خارجی و جفت و جور نشده بوسیله خودتون، درواقع به مشتریان و مخاطبین اصلی خود این پیام رو می بدید که شما همیشه در اطلاع از تموم موارد و موضوعاتی هستین که در صنعت خود در حال اتفاق افتادنه و اینکه سازمان شما با این موارد تعامل داشته و از اون ها اطلاع داره.

بهترین راه واسه به اشتراک گذاری محتوای بقیه چیه؟ در این رابطه دوست دارم به قانونی با عنوان قانون مهمانی در شبکه های اجتماعی اشاره کنم. وقتی که تو یه مهمانی بزم و شب نشینی شرکت می کنین، مطمئناً اگه در مورد هیچ چیزی غیر از خودتون صحبت نکنین، کسی به سمت شما و به تعامل با شما جذب نمی شه. حضور شرکت شما در شبکه های اجتماعی هم باید از همین قانون و روال پیروی کنه. اگه تموم محتوای منتشرشده کاملً در مورد خودتون باشه، مخاطبین علاقه خود رو نسبت به شما ازدست داده و پس از چندی دیگه مطالب و محتوای شمارو دنبال نمی کنن. به افزایش آگاهی مخاطب کمک کنین، نه فقط دنبال افزایش فروش خود باشین. شوخ طبع باشه و فضایی سرگرم کننده بسازین. برخورد موذیانه داشتن و همیشه به دنبال فروش بودن، تنها موجب دور کردن مشتریان و مخاطبین از خودتون می شه.

تولید محتوا باید فقط و فقط باهدف ایجاد یه تعامل و رابطه دو طرفه انجام قبول کنه. حضور شما در فضای شبکه های اجتماعی تنها وقتی مؤثر و به درد بخور هستش که بیشتر از جنبه تبلیغاتی، جنبه آگاهی دهندگی داشته باشه و بیشتر به دنبال سرگرم کردن مخاطب به جای کسل کردن ایشون باشه. اونقدر باید در این فضا برخورد کنین که گویی در فضا و دنیای واقعی حضور دارین و این گونه تماشاگر افزایش تعامل با مخاطبین خودتون هستین!

سه راه حل در مورد تولید و اشتراک گذاری محتوا

واسه معتقد شدن به یه روش هدف دار محتوایی جدید آمادگی دارین؟ واسه داشتن بهترین نتیجه از این راهکارها استفاده کنین:

  1. از همکاران خود استفاده کنین: احتیاجی نیس مسئولیت انجام این مهم رو تنها خودتون رو دوش بگیرین. همکاران شما مطمئناً دریایی از علم و اطلاعات در بخش کاری خودشون هستن، پس ازآن به نفع خودتون استفاده کنین. مثلاً به چه دلیل افراد شاغل و فعال در بخش فروش سازمان دستی در تولید محتوای شما با نگاه فروش به اون نداشته باشن.
  2. از منابع رایگان به نفع خود بهره ببرین: وقتی که در جستجوی محتوا واسه اشتراک گذاشتن هستین، اون دسته از وب سایت های جمع بیاری کننده و اشتراک گذاری خبر بهترین دوستان شما در این رابطه هستن. این وسیله ها نوعای جورواجور محتوا رو براساس منافع و چیزهای مورد علاقه، موضوع، صنعت، اخبار فوری و . . . از جای جای اینترنت جمع بیاری می کنن. از این رسانه های استفاده های خوبی می تونید داشته باشین.
  3. بیشتر واسه تحلیل رقابتی وقت بذارین: همیشه نزدیک نگاه داشتن دوستان و از اون نزدیک تر نگاه داشتن دشمنان به خودتون کاری بسیار عاقلانه س. به چه دلیل؟ از این روش به خوبی خواهید دونست که چه وقتی باید کارا رو به طور متفاوت و البته بهتر از اون ها انجام بدین.

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

آی بازاریابی بازاریابی