خداوند مخلوقات خویش را خلق کرد و هنگامی که از آفرینش آنان فارغ گردید، آن‌گاه رحم ایستاد و به خداوند پناه آورد و خداوند به او گفت ساکت باش؛ رحم گفت: این مقام کسی است که از جدایی به تو پناه می‌برد پس خداوند فرمود: آیا راضی نمی‌شوی که هرکس با تو پیوند داشت من نیز با او پیوند داشته باشم و هر کسی تو را جدا افکند، من نیز از او جدایی یابم؟ رحم گفت: خداوندا همین گونه‌ است. این حدیث در این منابع نقل شده است: صحیح بخاری ج6، ص 42 و 43 دارالفکر فتح الباری، ابن حجر، ج 8 ص 446، دارالمعرفه؛ عمده الفاری، عینی، ج 19 ص172 دارإحیاء التراث العربی؛ تفسیر البغوی، ج 3، ص 15، دارالمعرفه، تفسیر ابن کثیر، ابن کثیر، ج 4 ص 192، دارالمعرفه؛ میزان الاعتدال، ذهبی ج 2 ص 573 دارالمعرفه اما متأسفانه دست وهابیت اینجا هم وارده شده و عبارات را تحریف کرده است و در چاپ‌ دارالسلام للنشر و التوزیع، ریاض، حدیث یاد شده را چنین آورده است:
عن أبی هریره عن النبی قال: خلق الله الخلق فلما فرغ منه قامت الرحم فأخذت فقال له: مه. قالت: هذا مقام العائذ بک من القطیعه قال: أئمه ترضین أن أصل من وصلک و اقطع من قطعک؟ قالت «بلی یا رب» (حدیث 4835) و این گونه تحریفات نمونه‌ای خیلی کمی از صدها تحریفی است که آنان در روایت نبوی وارد کرده‌اند.
2- صحیح مسلم
حافظ نووی می‌نویسد:
وَ قد قال إمام الحرمین: لو حلف انسان بطلاق امرأته أنّ ما فی کتابی البخاری و مسلم ممّا حکما بصّحته من قول النبی لما ألزمته الطلاق؛
اگر کسی قسم بخورد بر این‌که اگر احادیث در کتاب بخاری و مسلم از دو لب رسول الله صادر نشده باشد، من زنم را طلاق می‌دهم، قسم او صحیح است و زنش مطلقه نیست.
این کتاب یکی از صحاح سته معروف اهل سنت و از مهم‌ترین منابع حدیثی آنان در زمینه عقاید، فقه، تفسیر قرآن، و تاریخ صدر اسلام می‌باشد که توسط ابوالحسین مسلم بن حجاج قشیری نیشابوری معروف به مسلم نیشابوری نگاشته شده است. اهمیت این کتاب برای اهل سنت چنان زیاد است که می‌گویند همه احادیث آن بدون استثنا صحیح و مورد قبول است، ولی با این وجود این کتاب نیز مانند صحیح بخاری مورد تحریف قرار گرفته است.
ابن حجر هیتمی کلی شافعی در الصواعق المحرقه ذیل آیه 12 سوره زخرف می‌نویسد: مسلم، أبوداود، النسائی، ابن ماجه و دیگران با سندهای مختلف از پیامبراکرم نقل کرده‌اند که فرمود: «المهدی من عترتی من ولد فاطمه» علامه متقی هندی نیز از ام سلمه نقل می‌کند که پیامبر اکرم فرمود: «المهدی من عترتی من ولد فاطمه»
وی در ابتدای کتابش بیان می‌کند که منظور از رمز «م» یعنی صحیح مسلم (ج 1ص 6) محمدعلی الصّبان در اسعاف الراغبین ص (145) و حمزاوی مالکی در مشارق الأنوار ص 112 بیان کرده‌اند که این روایت در صحیح مسلم وجود داشته است. اما جای تأسف است که این روایت در حال حاضر در کتاب صحیح مسلم نیست و براساس این شواهد روایت فوق از صحیح مسلم حذف شده است. همچنین حاکم نیشابوری می‌گوید:
حدثنا ابوجعفر عن أبی سعید خدری قال رسول الله فاطمه سیده نساء أهل الجنه الا ما کان من مریم بنت عمران. هذا حدیث صحیح الاسناد و لم یخرجاه إنّما تفرد مسلم بإخراج حدیث أبی موسی عن النبی خیر نساء العالمین أربع
حاکم می‌گوید: مسلم بن حجاج (صاحب صحیح مسلم) روایت «خیر نساء العالمین اربع» بیان کرده است و این در حالی است که روایت مذکور در صحیح مسلم در حال حاضر موجود نیست.
3- مسند احمد
این کتاب یکی از متون حدیثی و روایی اهل سنت است و با توجه به اسم آن کتاب مسند است؛ یعنی مولف براساس اسامی صحابه روایات را نقل می‌کند. حافظ ابوموسی مدینی می‌گوید:
این کتاب اصلی است بزرگ و مرجع مورد وثوق برای اصحاب حدیث که از میان احادیث زیاد و مسموعات فراوان، گردآورده و آن را امام و معتمد قرار داده و در نزاع‌ها ملجأ و پناهگاه است.
قندوزی حنفی در کتاب ینابع الموده نقل می‌کند که:
أحمد فی مسنده بسنده عن حذیفه بن الیمان قال: آخی رسول الله بین المهاجرین و الأنصار و کان یؤاخی بین الرجل و نظیره، ثم أخذ بیدعلی. فقال: هذا أخی
اما هم اکنون اگر به مسند احمد و مسند حذیفه مراجعه کنیم، چنین روایتی را نمی‌یابیم.
4. نگاه منفی به تکنولوژی و مدرنیته
یکی از پیامدهای تفکرات وهابیت در بعد علمی و فرهنگی نگاه منفی نسبت به نوآوری‌های روز دنیا می‌باشد و اصولاً اختراعات جدید دنیا در نگاه علمای وهابیت حرام است. متأسفانه مبنای مناسبی را برای تحریم فناوری‌های جدید ارائه نمی‌دهند که همین سبب اولاً موجب عقب ماندگی از علوم روز دنیا و ثانیاً ایجاد فضای تهمت علیه اسلام مبنی بر علم ستیزی مسلمانان گردیده ولی نکته قابل تأمل این است که بزودی همان شی یا اختراع جدید نسخ و در همان کشور شایع می‌گردد. که این نشان از استدلالات عقیدتی ضعیف نسبت به تکنولوژی و علوم جدید می‌باشد.

                                                    .