بهترین سایت های کوتاه کننده لینک

برگزیده

بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک

کوتاه کننده لینک چیست؟ در میان تمامی سایت ها، سایت هایی وجود دارد که کار آن ها کوتاه کردن لینک های طولانی است، به این سایت ها کوتاه کننده لینک می گویند. این سایت ها پس از کوتاه نمودن لینک، لینک جدید را بر روی دامین اصلی سایت در اختیار شما قرار می دهند. به عنوان مثال اگر بر روی این لینک https://goo.gl/ZmYLCn کلیک کنید  وارد سایتی با عنوان ” انگیزه از دست رفته را چگونه برگردانیم؟ ” می شوید. همانطور که مشاهده می کنید با استفاده از سرویس های کوتاه کننده لینک می توانید لینک سایت های خود را کوتاه تر نمایید. شاید این سوال نیز برای شما پیش بیاید که چرا باید از لینک های کوتاه استفاده کنیم؟ با ما همراه باشید تا بیشتر به بررسی این موضوع بپردازیم.

نحوه کوتاه کردن لینک به چه شکل است؟

کوتاه کردن لینک کار دشواری نیست و به راحتی می توان لینک های طولانی را با بهترین سایت های کوتاه کننده لینک کوتاه نمود. برای این منظور کافی است که به یکی از سرویس های کوتاه کننده لینک وارد شوید و در داخل کادری که در مقابل شما باز می گردد لینک سایت خود را  وارد نمایید و سپس دکمه shorten یا همان کوتاه کننده را انتخاب نمایید تا لینک جدید کوتاه شده برای شما نمایش داده شود. توجه کنید لینکی که وارد می کنید می تواند آدرس یک وب سایت، لینک اینستاگرام یا تلگرام باشد. بهتر است از هر یک از سرویس های کوتاه کننده لینکی که می خواهید استفاده کنید اول ثبت نام نمایید و عضو شوید، زیرا با این روش بهتر می توانید لینک های خود را کنترل کرده و آمار دقیقی از آن ها در اختیار داشته باشید.

بهترین مزیت‌ های سرویس‌ های کوتاه کننده لینک

  1. کسب درآمد از کوتاه کننده‌ های لینک

امروزه کسب درآمد از طریق اینترنت بسیار مورد توجه قرار گرفته است و خیلی از افراد از این راه درآمدهای بسیار خوبی کسب می کنند. از جمله روش های کسب درآمد اینترنتی می توان به کوتاه نمودن لینک اشاره کرد. نحوه کسب درآمد از سرویس های کوتاه کننده لینک به این شکل است که شما پس از عضویت در آن ها باید لینک های کوتاه شده را در سایت ها و شبکه های اجتماعی منتشر نمایید و به میزانی که بر روی لینکی که شما قرار داده اید کلیک شود مبلغی به پنل کاربری شما واریز می گردد. پس از مدتی که میزان درآمد شما به حدی که سرویس مشخص نموده است رسید امکان برداشت وجه وجود دارد.

  1. شمارش و بررسی تعداد کلیک‌ ها

یکی دیگر از مزیت های سرویس های کوتاه کننده لینک این است که شما می توانید آمار دقیقی از تعداد کلیک هایی که بر روی لینک شما انجام شده است به دست آورید. این موضوع معمولا برای وب مسترها بسیار اهمیت دارد. در وب سایت هایی که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم به راحتی می توانید ببینید که لینک های شما چه تعداد بازدید داشته است و این افراد از طریق کامپیوتر بر روی لینک کلیک نموده اند یا از طریق گوشی های هوشمند. علاوه بر این حتی می توانید مناطق جغرافیایی که از آنجا بر روی لینک شما کلیک شده است را مشاهده نمایید.

  1. استفاده لینک در شبکه‌ های اجتماعی

با گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی بهتر است در این شبکه ها لینک هایی را قرار دهیم و کاربران را به وب سایت خود دعوت نماییم. در چنین مواردی بهتر است از لینک های کوتاه شده استفاده کنیم زیرا قرار دادن URL وب سایت خیلی زیبا و کاربر پسند نمی باشد. علاوه بر این بعضی از شبکه های اجتماعی دارای محدودیت های از نظر تعداد کاراکترها برای کاربران خود می باشند و نمی توان پست هایی با لینک های طولانی در این شبکه ها قرار داد. بنابراین بهتر است به جای قرار دادن لینک کوتاه شده را قرار دهیم.

  1. کاربرد کوتاه کننده لینک در تبلیغات

برخی از افراد می خواهند از مجلات، روزنامه ها و یا کارت ویزیت خود به منظور تبلیغ وب سایت خود و دعوت افراد به وب سایت استفاده نمایند. در چنین مواقعی قرار دادن لینک کامل وب سایت به همراه URL اصلا کار درستی نیست و زیبایی چندانی ندارد. همچنین در صورتی که بخواهید در کارت ویزیت لینک وب سایت را قرار دهید با محدودیت فضا نیز روبرو خواهید شد، بنابراین بهتر است که از کوتاه کننده لینک استفاده نمایید.

  1. جایگزینی مناسب برای URL های فارسی

همانطور که می دانید در هنگام کپی کردن لینک های فارسی و به اشتراک گذاشتن این لینک ها در شبکه های اجتماعی با لینک بلندی مواجه می شوید. این لینک طولانی موجب می شود که پست قرار داده شده زیبایی خود را از دست بدهد، بنابراین بهتر است که از کوتاه کننده لینک استفاده کنید.

  1. قابلیت شخصی‌ سازی

با استفاده از بعضی سایت های کوتاه کننده لینک می توان لینک ایجاد شده را ویرایش نمود. برای این منظور کافی است که در سرویس ثبت نام نماید و وارد حساب کاربری خود شوید.

  1. قرار دادن آدرس در SMS

یکی دیگر از مواردی که نیاز است حتما از لینک های کوتاه استفاده نمایید هنگامی است که قصد داشته باشید به منظور اطلاع رسانی یک جشنواره یا آفر به اعضای سایت خود پیامک ارسال نمایید. در چنین مواقعی در صورتی که بخواهید لینک مربوطه را به طور کامل ارسال کنید علاوه بر اینکه هزینه پیامک ها افزایش می یابد ممکن است اختلالاتی در هنگام ارسال پیام نیز به وجود آید و پیام به طور کامل به دست اعضا سایت نرسد.

  1. قراردادن لینک در سرویس‌ های اشتراک ویدیو

شما می توانید به صورت رایگان ویدیوهای خود را در سرویس های اشتراک ویدیو مانند آپارات، تماشا و … آپلود نمایید. در صورتی که این ویدیو برای معرفی وب سایت شما باشد نیاز است که لینک وب سایت را نیز در زیر ویدیو به عنوان توضیحات قرار دهید و اگر بخواهید لینک طولانی وب سایت را قرار دهید چندان کاربر پسند نمی باشد پس بهتر است از سرویس های کوتاه کننده لینک کمک بگیرید.

  1. کوتاه کردن لینک های خیلی طولانی

در بسیاری از سایت ها و شبکه های اجتماعی امکان استفاده از لینک های طولانی وجود ندارد و یا اگر هم وجود داشته باشند نظر کاربران کمتری را به خود جلب می کند، از این رو نیاز است لینک های کوتاه شده جایگزین لینک های طولانی شوند.

  1. کوتاه کردن لینک برای رد گیری کلیک ها

با استفاده از کوتاه تر کردن لینک ها راحت تر می توان کنترل نمود که چندین نفر بر روی لینک شما کلیک کرده اند. این مسئله مخصوصا برای دیجیتال مارکترها بسیار اهمیت دارد، از این رو اغلب آن ها از سرویس های کوتاه کننده لینک استفاده می کنند.

بست فارسی در این مقاله قصد دارد به تحلیل و معرفی بهترین سایت های کوتاه کننده لینک ایران در سال ۹۸ بپردازد.

برای ادامه مطلب به سایت اصلی مراجعه کنید.