سبز اندیشان امروز

بنز زباله است؛ اعتراض شدید یک مشتری نسبت به کیفیت مرسدس C CLASS

خودروهای آلمانی مخصوصا اجناس مرسدس بنز همیشه به اطمینان و اعتماد بالا معروف بودن. اما با گذشت زمان این موضوع کم رنگ تر شده و حالا در ارزیابیای جور واجور مدلای آسیایی در جایگاهی بهتر قرار می گیرن.

گذر از مرسدس بنز W201 به C کلاس اتاق W202 در سال ۱۹۹۳ یکی از بهترین مثالا در این مورده . معمولا با تغییر نسل خودروها از نظر کیفی بهبود پیدا میکنن، اما W202 نتونست به دلیل بعضی ایرادات به اندازه W201 مورد اعتماد واقع شه.

حالا C کلاس در نسل چهارم خود هست. این نسل که با کد W205 شناخته می شه، مثل جد خود یعنی W202 از عیوب فنی زیادی رنج می بره.

اگه درباره مشکلات این نسل از C کلاس در گوگل جستجو کنیم، به ایراداتی مثل مشکلات الکترونیکی، صدای جیغ ترمز، صداهای مزاحم به وجود اومده به وسیله شل بودن لوله های بخاری و لرزش شیشه های پنجره سمت راننده برخورد می کنیم.

علاوه بر این موارد، C کلاس الان به خاطر نشت روغن از سفت کننده های تسمه تایم، توقفای بی دلیل، مشکلات مربوط به ستون فرمون و اتصالات ضعیف باتری و احتمال آتشسوزی مورد فراخوان قرار گرفته.

وجود اینجور معایبی باعث شده که در آزمایش کیفیت اولیه ۲۰۱۸ موسسه جی دی پاور، مرسدس بنز به همراه اینفینیتی در رتبه پانزدهم قرار گیرد؛ حال اینکه برنده هایی مثل جنسیس، کیا و هیوندای در رده های بالای جدول وایس تاده ان. در این آزمایش فورد و شورولت هم رتبه هایی بهتر از مرسدس بنز به دست آوردن که نشون از وضعیت نا مطلوب اشتوتگارتیا در بحث کیفیت اولیه داره.

ایرادات مرسدس بنز C کلاس کوپه تازگیا یکی از اهالی کشور صربستان رو شدیدا به ستوه آورده و ایشون رو مجبور به واکنشی عجیب کرده. پس از تعویض استارتر خودرو در کارکرد ۱۳ هزار کیلومتر و جایگزینی کلاچ در کارکرد ۳۰ هزار کیلومتر این مشتری ناراضی روی خودروی خود عبارت "مرسدس آشغاله" رو نوشته.

اونطور که گزارش شده این ایرادات مشمول وارانتی نبوده و فرد نامبرده با هزینه شخصی اقدام به تعویض قطعات کرده. تلاشا واسه تماس با نمایندگی محلی مرسدس بنز بی نتیجه مونده و این نمایندگی از جواب دادن طفره رفته.

با در نظر گرفتن وضعیت موجود به نظر می رسه ژرمنا باید تدابیری جدی واسه کیفیت اولیه اجناس خود فکر کرده و در کنار ارائه آپشن و لوازم زیاد، فکری هم به حال اندازه قابل اعتماد بودن اجناس خود بکنن.

اینم بگیم که رقبای اصلی مرسدس بنز، یعنی ب ام و و آئودی هم از نظر کیفیت اولیه وضعیت مناسبی ندارن، مخصوصا آئودی که در آزمایش امسال جی دی پاور در رده های انتهایی جدول جا خوش کرده.

Audi-Q3-2019 (16)

به هر ترتیب در کنار ساخت اتومبیلایی قشنگتر، جذاب و هیجان انگیز، خودروسازان آلمانی باید کیفیت رو هم مهم بدوننش تا بتونن اعتماد مشتریان رو هم حفظ کنن.

الان هیوندای و کیا از نظر اندازه اطمینان و استهلاک کم وضعیت بسیار خوبی دارن. این خودروسازان در سالای گذشته با جذب طراحان و مهندسین برجسته از ب ام و، آئودی و حتی بنتلی گامای بسیار بزرگی رو ورداشته و با شتابی بسیار بالا رو به پیشرفت هستن.

آلبرت بیرمن و توماس بورکل، مهندس و طراح اسبق ب ام و که در گروه هیوندای کیا دارن کار می کنن

با پایه گذاری برند جنسیس کره ایا مستقیما ژرمنا رو هدف گرفته و با ارائه کالاهایی لوکس، مجهز و توانا از دید فنی می خوان گوی سبقت رو از خودروسازان معروف آلمانی بربایند. این زنگ خطر مدتیه که با موفقیت اجناس جنسیس با صدایی بلند نواخته شده.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *