اینفوگرافیک: چگونه بهینه سازی وبلاگ و مطالب را مثل یک حرفه‌ای انجام دهیم؟

اینفوگرافیک: چگونه بهینه سازی وبلاگ و مطالب را مثل یک حرفه‌ای انجام دهیم؟

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

اینفوگرافیک: چیجوری بهینه سازی وبلاگ و مطالب رو مثل یه حرفه ای انجام بدیم؟

رامین محمودی

۱۷

۰

۰ ۰۰۱۰

اگه تا حالا مطلبی تو یه وبلاگ منتشر کرده باشین، میدونید که وبلاگ نویسی اصلا کار ساده ای نیس. نوشتن مطلبی که بازدیدکنندگان بخوان اون رو بخونن و به اشتراک بذارن، بسیار زمان بَره و تلاش زیادی رو مطالبه می کنه. هم اینکه شما باید کارِ بهینه سازی وبلاگ و مطالب اون واسه موتورهای جستجو رو انجام بدین تا مطمئن شید که ترافیک جستجو به سمت اون روونه می شه. با اینحال وبلاگ نویسی امتیازات بسیاری واسه یه تجارت داره و نقشی کلیدی در بازاریابی محتوا یه کار و کاسبی اجرا می کنه.

، پس مشخصه که داشتن یه وبلاگ به سود کار و کاسبی شماس. اما چیجوری می تونید توجه مخاطبان رو به طرف مطالب وبلاگ خود جلب کنین تا یافته های دلخواهتون رو به دست بیارید؟ در ادامۀ این مطلب به شما میگیم که یه پُست وبلاگی خوب باید چه ویژگیایی داشته باشه (آناتومی یه پُست حرفه ای وبلاگ) و راه های جور واجور بهینه سازی وبلاگ و محتوای اون رو با شما در میان می گذاریم. توجه کنین که این مطالب می تونه واسه بهینه سازی وبلاگ وردپرس هم مورد استفاده قرار بگیره تا کاربران بیشتری جذب مطالب وبلاگ وردپرس شما بشن.

اینفوگرافیک: تشریح یه پست حرفه ای وبلاگ

ما تموم نکات لازم واسه بهینه سازی وبلاگ و مطالب اون رو در اینفوگرافیک زیر واسه شما آورده ایم تا یه ماجراجویی لذت بخش رو تو یه مطلب بهینه سازی شده تجربه کنین. حتماً بعد از خوندن این اینفوگرافیک، به نکات اضافی هم که در ادامه متن آورده ایم توجه کنین تا بتونین نکات ریز بهینه سازی وبلاگ رو هم یاد بگیرین. امیدوارم از این اینفوگرافیک لذت ببرین.

همونجوری که میدونید در صنعت روزنامه نگاری، تیتر یا همون عنوان مهم ترین قسمت صفحه س. عنوان مقالات یه وبلاگ هم فرقی با یه روزنامه نداره. خوانندگان براساس عنوان یه مقاله واسه خوندن یا نخواندن اون تصمیم می گیرن. در واقع، بعضی از آمارها نشون داده که انتخاب یه عنوان خوب واسه یه پُست می تونه ترافیک سایت رو به ۵۰۰% زیاد کنه.

بدیش اینه ۸۰% از بازدیدکنندگان یه سایت تنها عنوان مطالب رو می خونن و به محتوای موجود در اونا اهمیت نمی بدن. به خاطر همین انتخاب تیتری جذاب و چشم نواز که بتونه مخاطبان رو تشویق به خوندن مطلب کنه، خیلی با اهمیته. تحقیقات نشون داده که خوانندگان ۳ کلمۀ ابتدایی و ۳ کلمۀ پایانی عنوان مطالب رو به خاطر می سپارند، پس پیشنهاد می کنیم در انتخاب کلماتِ عنوان یه مطلب دقت کنین.

هم اینکه تلاش کنین عنوانِ مطالب وبلاگتان بیشتر از ۵۵ کاراکتر باشه. این کار دلیل می شه که تیتر مطلب شما به طور کامل در موتورهای جستجوگر نشون داده شه.

چیجوری یه عنوان مناسب و جذاب واسه مطلب خود بنویسیم؟

وقتی که می خواین عنوان مطالب خود رو بنویسین، نکاتی وجود دارن که بد نیس اونا رو رعایت کنین:

  • کلمات بنیادی – ترفند، نکته، قانون و ..
  • اعداد – مثلا “۱۰ ترفند…”
  • صفات – رایگان، ارزون، به درد بخور، کاربردی و …
  • کلمات کلیدی – جهت نمایش در موتورهای جستجو
  • کلمات محرک – به چه دلیل یا چیجوری
  • وعده – به مشتریان خود قول چیزی رو بدین مانند “۷ وسیله رایگان واسه سئو”

با کنار هم قرار دادن این نکات شما می تونید فرمول های مختلفی رو بدست بیارید که شک نداشته باشینً در جذب کاربران موثر هستن. به مثال های زیر توجه کنین:

اعداد  + کلمات بنیادی + صفات +  قول + کلید واژه انتخابی

با به کار گیری این فرمول می تونین تیتری مانند “۱۰ ترفند باحال واسه بالا بردن قطعی ترافیک سایت” بسازین.

وعده + کلمات محرک + کلمات کلیدی + وعده + 

که نتیجه اون عنوان این مطلب وبلاگ ما شده: “اینفوگرافیک: چیجوری بهینه سازی وبلاگ و مطالب رو مثل یه حرفه ای انجام بدیم؟”

می خواید با تولید محتوا به یه برند مطرح تبدیل شید؟

ما از برنامه ریزی و مدیریت کمپین بازاریابی محتوا تا تولید محتوای سایت و شبکه های اجتماعی همراه شما هستیم.

برنامه ریزی

واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

مدیریت و تولید محتوا

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

مقدمه

زمانیکه عنوان مطلب تون تونست بازدیدکنندگان رو به سمت خود جلب کنه، اونا شروع به مطالعۀ مقدمۀ مطلب تون می کنن تا ببینن خوندن این مقاله ارزش زمانشان رو داره یا خیر. واسه اینکه بتونین مخاطباتون رو علاقمند کنین، از شیوۀ داستانگویی استفاده کنین. به کار گیری داستان یا مثال در مقدمۀ یه پُست وبلاگی می تونه احتمال خونده شدن مطلبتون رو تا ۳۰۰% زیاد کنه. تحقیقات انجام شده در Groove HQ نشون میده که خوانندگان ۵۲۰% بیشتر واسه مقالات داستانی وقت می گذارن.

سوال اینجاس که این کار رو باید چیجوری انجام بدین؟ شما می تونید از تجربیات شخصی خود استفاده کنین یا تجربیات فردی مشهور و موثر رو در مقاله خود بنویسین. تلاش کنین در همون مقدمۀ مطلب خود به سوالاتی مانند “این مطلب دربارۀ چیه؟” یا “به چه دلیل باید این مقاله رو بخونم؟” یا “با مطالعۀ این مقاله چی به دست میارم؟” جواب بدید.

بهینه سازی زیر تیترها

حالا که بازدید کنندگان عزمشونو جزم کردن مطلب شما رو بخونن، باید محتوای پُست خود رو به شکلی بچینید که روند مطالعه اون آسون شه. شما می تونین با به کار گیری زیر تیترها، بولت پوینت، فهرست سازی و … پیدا کردن قسمتای جور واجور رو واسه خوانندگانتان ساده کنین. در مطلب دیگری از وبلاگ ما می تونین بیشتر در مورد تیتر اصلی h1 و زیر تیترهای h2 و h3 بخونین.

۵ اشتباه در تولید محتوا که باید از اونا دوری کنین

بهینه سازی متن اصلی مطالب

تعداد کلمات ایده آل واسه یه پُست وبلاگی ۱۶۰۰ کلمه است که تقریباً ۷ دقیقه زمان میبره که خواننده اون رو بخونه. البته در مقالات قبلی اشاره کردیم که بهتره تعداد کلمات یه مطلب از ۱۶۰۰ کلمه کم تر نباشه (این واسه سئو بسیار موثره). اما بازدید خوانندگان به طور میانگین ۲۸% از کلمات یه مطلب رو مطالعه می کنن. پس تلاش کنین متنِ مقالۀ خود رو به گونه ای بنویسین تا خوانندگان سریع تر و راحت تر اون رو بخونن. واسه این کار می تونید از علائم نگارشی درست، بولت پوینت، فهرست، اعداد، تصاویر، جدول و … استفاده کنین. این کار دلیل می شه خوانندگان محتوایی رو که می خواهند سریعتر پیدا کنن. اگه می خواهید بیشتر در مورد تعداد کلمات مناسب واسه یه مطلب بخونین، ما یه پست دیگه در این مورد داریم).

به کار گیری تصاویر در رابطه و بهینه سازی اونا

میدونید آدم تصاویر رو ۶ برابر بهتر از متون به خاطر می سپارد؟ به خاطر همین به کار گیری تصاویر با کیفیت تو یه پُست وبلاگی خیلی با اهمیته. هم اینکه، به کار گیری تصاویر و اِلمانای گرافیکی به آسون سازی روند مطالعۀ یه مطلب بسیار کمک می کنه. تلاش کنین به ازای هر ۳۵۰ کلمه از یه تصویر استفاده کنین.

پُستای وبلاگی که از تصاویر بیشتری استفاده می کنن، بک لینکای بیشتری هم دریافت می کنن. داشتن بک لینکای زیاد و با کیفیت چیزی حیاتی واسه سئوی یه سایت به حساب میاد.

بک لینک

وقتی که می خواین واسه مطلب خود از تصویر یا یه اِلمان گرافیکی استفاده کنین باید این دو نکته رو یادتون باشه:

  • تصاویر باید در رابطه باشن.
  • تصاویر باید از کیفیت خوبی بهره مند باشن.

هم اینکه تصاویر نباید لوگو یا واترمارک خیلی بزرگی داشته باشن که مزاحم کاربر شه. پس می تونین در زیر عکس ها لینک منبع اونا رو بذارین.

بهینه سازی فراخوان عمل و نحوۀ ایجاد تماس

شما واسه نوشتن مطالب خود دلیلی دارین، پس بهتره نحوۀ ایجاد تماس رو واسه مخاطباتون شفاف کنین. تلاش کنین در پُست وبلاگی خود دست کم یه بار این موضوع رو به مخاطبان خودتون بگید. می تونین شماره تماس یا ایمیل خود رو در ساید بار، هِدِر یا فوتر سایت خود بذارین.

نکته: بروی این موضوع اصرار نکنین. شما باید نحوۀ ایجاد تماس رو مشخص کنین، اما هیچ لزومی نداره که بروی اون اصرار کنین. هم اینکه بهتره مشخص کنین مشتریان در ازای تماس یا کلیک با چی مواجه می شن.

بهینه سازی پروسه اشتراک گذاری

سخن پایانی در مورد بهینه سازی وبلاگ

بهینه سازی یه وبلاگ واسه کاربر و جستجو کار خیلی سختی نیس و اگه که شما الان واسه تولید محتوا وبلاگ خود وقت می گذارید، بد نیس که وقتی هم صرف بهینه سازی وبلاگ خود بکنین تا مطمئن شید که هم کاربران بدون هیچ سختی ای از مطالب شما استفاده می کنن و هم موتورهای جستجو تمایل بیشتری به مطالب شما نشون میدن. در آخر اگه در زمینۀ سئو و بهینه سازی وبلاگ، طراحی سایت، تولید محتوا، تبلیغات گوگل و … سوالی دارین می تونین اون رو با کارشناسان نوین در میان بذارین. هم اینکه، خوشحال میشیم نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود رو از راه دیدگاه ها با ما در میان بذارین.
منبع: SalesForce

 

Share