سبز اندیشان امروز

آرتریت روماتوئید و رژیم غذایی

غذاهای به درد بخور واسه آرتریت روماتوئید

آرتریت روماتوئید (RA) باعث درد، ورم و خشکی مفاصل می شه. یه راه واسه آرامش درد مفاصل ایجاد تغییرات در است.

به گزارش آلامتو به نقل از everydayhealth ؛ یه نوعِ خاص از مواد غذایی وجود نداره که به همه افراد گرفتار به آرتریت روماتوئید کمک کنه، اما بعضی از افراد غذاهایی رو می تونن مصرف کنن که التهاب رو کم می کنه و می تونه به کاهش درد مفاصل کمک کنه. شما باید مواد غذایی جورواجور رو واسه دیدن تاثیر مثبت روی خود آزمایش کنین.

تحقیقات نشون دادن که غذاهای زیر ممکنه واسه آرتریت روماتوئید به درد بخور واقع شه:

  1. گشنیز.

این گیاه سبز جزء اصلی در غذاهای مختلفه. بعضی از مردم می گن که گشنیز باعث می شه آرتریت روماتوئید اونا بهتر شه. محققان می گن که گشنیز می تونه به آرامش علائم RA کمک کنه. گشنیز ورم و التهاب رو به طور زیادی کمتر می کنه.

  1. زردچوبه.

زردچوبه در واقع از ریشه خونواده زنجبیله که در خیلی از غذاها واسه رنگ و طعم استفاده می شه. زردچوبه شامل کورکومینه که به کاهش التهاب در سطح سلولی کمک می کنه. محققان می گن که زردچوبه بی خطر و ضد التهابه. پیشنهاد می شه که دست کم دو تا سه بار در هفته از خردل یا زردچوبه استفاده شه.

  1. زنجبیل.

زنجبیل مدت طولانیه که توانایی اون واسه آروم کردن معده شناخته شده. مانند زردچوبه، زنجبیل هم شامل موادیه که مانند داروهای ضد التهاب واسه RAکار می کنه. محققان می گن که عصاره زنجبیل قرمز خشک شده علایم آرتریت رو بهتر می کنه. زنجبیل می تونه خون رو رقیق کنه پس اگه شما در حال مصرف یه داروی رقیق کننده خون مثل کومادین (وارفارین) هستین، قبل از اضافه کردن زنجبیل با دکتر خود صحبت کنین.

  1. آناناس.

عجیبی آناناس به اندازه ساقه اون نیس، دلیل اون اینه که ساقه شامل بروملین، یه آنزیم گوارشیه که به کاهش التهاب در افراد گرفتار به آرتروز و آرتریت روماتوئید کمک می کنه. از اونجایی که ساقه اون خوراکی نیس، بروملین به صورت مکمل در کپسول یا قرص هست.

یه مطالعه نشون داده که آدمایی که کمتر از سه ماه درد ناچیز زانو داشتن پس از یه ماه از مصرف بروملین بهبود پیدا کردن. همیشه قبل از به کار گیری هر مکمل به دلیل تداخل با داروهای تجویزی دیگه با دکتر خود صحبت کنین.

  1. چای سبز.

مصرف یه فنجون چای سبز در روز می تونه درد مفصل رو کم کنه. محققان می گن که علائم آرتریت روماتوئید به طور زیادی بعد از به کار گیری چای سبز واسه یک تا سه هفته بهبود پیدا میکنه.

چای سبز دارای خواص آنتی اکسیدانیه که در مقابله با بیماریا خوبه. با این حال، چای سبز هم شامل مقادیر کمی از ویتامین Kه که می تونه با رقیق کننده های خون مقابله کنه. که به خاطر همین مهمه که قبل از اضافه کردن اون به رژیم درمانی خود با دکتر صحبت کنین.

  1. گیلاس ترش.

گیلاس پر از آنتی اکسیدان هاس، که می تونه سلولاتون رو از اثرات داغون کننده رادیکالای آزاد مواظبت کنه. این مولکول که از فرایندهای طبیعی بدن بوجود اومده می تونه به مفاصل آسیب برسونه.

یه مطالعه نشون میده که یه رژیم غذایی غنی از گیلاس، التهاب رو در حیوانات ۵۰ درصد کم می کنه. آرتروز یه مریضی التهابیه و کاهش التهاب می تونه درد مفاصل رو کم کنه. گیلاس ترش هم اینکه ممکنه سطح نیتریک اکسید، که یه ترکیب وابسته به RA رو پایین بیاره.

  1. روغن ماهی.

که در ماهی قزل آلای وحشی، شاه ماهی، ماهی خال مخالی، ساردین و ماهی کولی هست. روغن ماهی شامل اسیدهای چرب امگا ۳ که به کاهش التهاب و کم شدن نشونه های RA کمک می کنده.یه مطالعه نشون داده که مکمل روغن ماهی، اضطراب و التهاب رو که ازعواملی که می تونه به شرایط RA منجر شه، رو کم می کنه. خوردن دو بار در هفته ماهیای چرب مانند ماهی آزاد و یا مکمل با کپسولای روغن ماهی رو در نظر بگیرین.

  1. جعفری.

واسه چاشنی یا تزئین در غذاها در همه جا استفاده می شه، جعفری دارای خواص ضد التهابیه. عصاره جعفری التهاب در دستا رو کم می کنه. تحقیقات بیشتر بر جعفری هنوز ادامه داره، اما این گیاه ممکنه به کاهش درد و خشکی مفاصل شما کمک کنه.

همه رژیم غذایی ضد التهاب واسه RA رو کنار هم بذارین. توجه کنین بیشتر به غذاهایی که می خورید – مخصوصا آنایی که التهاب رو کاهش داده و تعداد زیادی آنتی اکسیدان دارن – ممکنه نشونه های آرتریت روماتوئید شما رو آرامش دهد.

هر چند پژوهشا محدوده و باید با اندازه بزرگتر تحقیقات انجام شه اما بیشتر مردم می تونن این مواد رو به رژیم غذایی خود رو بدون هیچ گونه مشکلات جانبی اضافه کنن. با این حال، اگه شما در حال مصرف دارو هستین واسه اضافه کردن مکمل و یا تغییر رژیم غذایی خود با دکتر صحبت کنین.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

چیجوری بدون رژیم غذایی لاغر شیم؟

آرتروز اختصاصی درد آرتروز رژیم غذایی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *